Gå til innhold

– Kundene vil ikke ha XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kundene vil ikke ha XP
Dette er propaganda og markedstaktikkeri. Jeg har en rimelig stor kundemasse og 95% ønsker å beholde XP.

 

Videre sa Ballmer at de fleste PC-leverandører selger nye maskiner med Vista forhåndsinstallert, og at de fleste kundene velger Vista.
Samtidig er kundene irritert over at de beste modellene hos merkeleverandører kun selges med Vista og at kun dårligere modeller selges med XP. Mange går til det skritt å reinstallere maskinene til XP med en volum lisens de har, noe som medfører mye ekstra arbeid.

 

Så det er nok store mørketall der MS tror kunden kjøper og bruker Vista, men har reinstallert maskinene til XP fordi de må kjøpe maskinen med Vista.

 

– Dersom kundene fortsatt vil ha Windows XP, vil Microsoft gjerne revurdere planene om å avslutte leveranse av systemet 30. juni. Så langt har vi ikke mottatt tilbakemeldinger som tyder på dette, sa Microsoft-sjef Steve Ballmer på en pressekonferanse i går.
Vel det har vært store underskriftskampanjer. Kanskje vi trenger fler? I tillegg vet jeg at _mange_ kunder klager til leverandører om at de ikke får kjøpt bra modeller med XP og at Vista maskinene ofte selges på kampanjer.

 

Ser på dette som et siste nødskrik fra MS ift. Vista.

 

 

EDIT:

Hvis noen på hw.no er villig til å dra igang en stor kampanje så skal jeg alltids skaffe deltakere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

For diverse embedded og hobby bruk så er XP det eneste alternativet for å kjøre Windows apps med liten footprint. Vista er absolutt ikke noe alternativ i disse settingene, det er for monolitisk for det. Hadde de hatt "salg" og levert XP for en hundrelapp så hadde nok jeg shoppet inn en del lisenser for diverse prosjekter. Slik det blir nå etter den 20. Juni, så er piratkopier eneste vei. :dontgetit:

 

MS kunne nok sikkert ha gitt vekk XP gratis, men det er nok for bra OS til at de tør gjøre noe slikt. Mange hadde sikkert valgt det fremfor Vista da. Men på en annen måte kunne de kanskje fått flere brukere komfortabel i windows verden når det eneste andre reelle gratis alternativet er Linux.

 

Avbestilte nylig min nye PC med Vista, så det blir enda en stund til det blir Vista på meg. WinXP fungerer mer enn bra nok. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videre sa Ballmer at de fleste PC-leverandører selger nye maskiner med Vista forhåndsinstallert, og at de fleste kundene velger Vista.
Det interessante er jo om de fleste PC-leverandører også tilbyr XP. Om de bare tilbyr Vista er det ikke en bombe at de fleste kundene "velger" Vista. Enkel Ballmer-logikk :p
Lenke til kommentar

De fleste holder seg vel fremdeles til XP.

Selvom du har de gamle golka som bare kjøper vista for de det er "bedre"

Jeg fikk ikke tak i XP til den nye Pcen min :hm:

Så jeg måtte kjøre Vista, men jeg kan også få tak i XP etterhvert. :wee:

 

Får prøve vista også. Gi det en sjangse det og. :)

Lenke til kommentar

Statistikken til Microsoft er jo så gal den kan få blitt.

Har selv kjøpt inn 8 pcer til både meg selv og venner som ble levert med vista. Personlig startet jeg aldri laptopen med vista. Boota den opp med xp og la det inn:) Tok ikke lang tid før mine venner ba om det samme.

 

Må også si at disse OEM lisensene som hjemmebyggere stadigvekk velger selges med latterlige vilkår.

 

Men for all del, jeg skjønner alle dere som sitter med piratkopier av XP/vista. Prisen for vista er jo skyhøy.

 

Linux er tingen for tiden:)

Tenk bare på det att Microsoft har lagt inn begrensinger på maks ram på de billigste versjonene av vista 64bit. Det er unødvendig plass bruk og luring av kunder.

Lenke til kommentar

Er nok ikke så objektiv den vurderingen til Balmer nei.. Tror en veldig stor andel av maskiner som kun leveres med Vista får XP i mange bedrifter spesielt. I firmaet jeg jobber f.eks, med 120.000 ansatte, så er Vista bannlyst og alle maskiner som evt leveres med Vista blir XP installert over.

 

Tror nok det ender med at Microsoft må holde liv i XP en god stund til.

Endret av Tomle
Lenke til kommentar

Kan virkelig ikke fordra Vista. Første jeg gjorde da jeg fikk min Bærbare PC var å legge inn XP.

Men til min store skuffelse så fant jeg knapt noen drivere til PCen for XP.

Ringte og pratet med HP og fant ut at det ikke fantes drivere til flere av komponentene da de ikke støttet XP.

Så da hadde jeg ikke noe valg. Måtte installere Vista på nytt.. Hersens dri**!

 

Samme er det med en Asus U6SG PC broren min har.

Lenke til kommentar

:new_woot:

Jeg har selv hatt XP i mine maskiner i veldig mange år nå,

Og er DRITT LEI utseende på Xp

Hurra for Vista.

Har byttet til vista home premium 32 bit

og er Meget fornøyd med vista

kommer aldri til og bytte til Xp Never ever again !

kan spille til og med mine gamle spill lagd for windows 95 - 98

og har ikke hatt noen problemer med vista så langt !

Jeg skjønner meg ikke på de som vil absolutt ha den gamle elendige Xp

hahahahaha !!! :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg har selv hatt XP i mine maskiner i veldig mange år nå,

Og er DRITT LEI utseende på Xp

Hehe, jeg installerte XP på min bærbare nå i vinter, etter over 9 år på Windows 2000... :-) Måtte jo sette XP til classic-tema... Ellers er jeg ikke overveldende imponert, men jeg skal gi det en sjanse. Har jo alltids muligheten til å legge inn Windows 2000 igjen, dersom det blir for ille :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...