Gå til innhold

Intel kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke E8400??? :cry:

E8400 ligger jo ned mot 1300kr nå...

Det er jo SVINBILLIG.

 

Men; ingen har den på lager ;)

E6850 kan man få ned mot ca 1250kr nå, men denne mener jeg bør dumpes 100-200kr i pris, da den er 3-11% tregere enn e8400, bruker mer strøm og utvikler mer varme. (har også mindre cache).

 

De nye 45nm cpuene nå er "gittbort", men selv en E6850 er jo egentlig en grom cpu for de fleste, selv i NON OC form! Den kan også OC mye..

 

Ps. for ekstremklokkere, kan de eldre med lavere FSB være mer aktuelle.

Tror også E8600 kommer om ikke alt for lenge, men vi ser vel helt sikkert samme tendenser som E8400, at den er "umulig" å få kjøpt, pga alle vil ha den.

 

Intel har bakt mange varme (eller kalde?) poteter for tiden :-) Me like.. Mye ytelse for pengene for tiden, samt ting krever for en gangs skyld mindre og mindre av PSU, kjølere, etc.

 

jeg lo godt da jeg pakket ut den usle E2180 og så den SMÅÅÅ kjøleren ;)

Lenke til kommentar

Jeg fikk litt følelse av at Intel rent sparker til AMD som ligger nede (sånn halvveis), men det har vel kanskje noe med at de prøver å selge ut lagrene av gamle varer før de smeller noe nytt ut på markedet.

 

Får inderlig håpe det kan fortsette å være to fabrikanter av prosessorer.

Lenke til kommentar

Kan det tenkes at Intel egentlig ikke er helt klare med 45 nm-prosessorene sine, men papirlanserer dem til gode priser for at folk skal sitte på gjerdet og ikke gå over til AMD? Har mistenkt nVidia for å ha gjort det samme med 8800 GT, som også var håpløs å få tak i svært lenge.

Lenke til kommentar
Xeon X3220 ser da meget bra ut til 1414 kr Lenke!

Det gjør også Phenom 9850 Black Edition 4-kjerne 2,5 GHz B3-stepping til 1550 kr.

 

Og Phenom Phenom 8650 3-kjerne 2,3 GHz B3-stepping til 1074 kr mot Intels 2-kjerne E8200 på 2,66 GHz.

 

Jeg sier ikke at de er bedre, for det avhenger nok av mange faktorer, men de er i hvert fall også gode kjøp. Med andre ord: Intel er ikke den eneste som kan tilby gode kjøp for tida. I hvert fall til de ca 99% av verdens databrukere som ikke overklokker.

 

Personlig kan jeg tenke meg å overklokke så da står E8400's tvillingbror, Xeon E3110, øverst på ønskelista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...