Gå til innhold

– Vi knuser Blackberry og Iphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, men vil være det mest nærliggende å sammenligne med siden både apple og rim selger egne produkter, mens microsoft selger som vanlig bare os-et...

 

så for å si det slik, om ms har sitt os på 5 merker mobiler som alle selger rett under apple, så har microsoft samlet sett fortsatt størst markedsandel.

 

hurra for tull med tall ;)

Lenke til kommentar
hehe, merker at android ikke nevnes ;)
Ikke OpenMoko heller. Eller Qtopia.

sant nok, selv om openmoko stiller i samme bås som apple og rim imo.

Nå ville jeg egentlig ikke satt hverken OpenMoko, Andriod eller Qtopia i samme "bås" som hverken Apple, RIM eller MS, iom at en ikke trenger å betale for OM, Andriod eller Qtopia.

 

Men selv om det er FIC mobilprodusenten som startet OpenMoko prosjektet for bruk i sine telefoner, er det ingen hinder mot å bruke OpenMoko på andre mobiler som støtter OpenMoko. Apple derimot tilbyr ikke OS X (for iPhone) til andre.

Så jeg kan være enig i å plassere OpenMoko i begge båser :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

OT:Uansett er det dyr i begge båsene.. :p

 

ONtopic: Kor stort ser dykk på OpenMoko og Qtopia sitt reelle potensiale?Og kor stor markedsandel globalt?Det er greit at OpenMoko er gratis men,eg meiner å ha lest for ei god stund siden i ein tråd her på forumet at utviklerene sleit med framgangen og at prosjektet låg brakk ei stund..Men,no har eg ikkje sjekket status quo på noen av løsningene på ei god god stund.Og rekker det ikkje før jobb i dag (someone has too pay the bill (og da tenker eg ikkje på Bill Gates.. :p ) ).

 

Noko anna ein kan tenke på er følgende:

 

Kor mykje penger etc har dei ulike mobilprodusentene (tenker ikkje på underleverandørene men,det merket som står printa på mobiltelefonen) har invistert i dei ulike alternativa som finnes i tillegg til sine eigne foretrukne løsninger til no?

 

Og kor stor markedsandel har dei ulike mobilprodusentene i dei ulike markedene,tenker da både på modell,profesjonell bruker og mindre profesjonell bruker og i dei respektive landa?

 

Forøvrig synest eg at Android virker spennende sjølv om SDKén har blitt beskyldt for å være mangelfull (meiner ein del utviklere i følge div. tidsskrift).Dette fordi eg liker litt tanken på ein open løsning.Som gjer at bedrifter og privatpersoner kan "skreddersy" løsninger for sitt "behov" meir enn det for meg virker som det lar seg gjære i dagens situasjon.Men,det er både negative og positive sider ved ein open løsning og ein lukket ein.Eg må snart på jobb så eg har ikkje annl. til å nemne dei her.Men,regner med at lesere av denne tråden skjønner kor eg vil hen.

Lenke til kommentar
Det er greit at OpenMoko er gratis men,eg meiner å ha lest for ei god stund siden i ein tråd her på forumet at utviklerene sleit med framgangen og at prosjektet låg brakk ei stund.
Du har kanskje missforstått om du trodde OpenMoko prosjektet "lå brakk", selv for en stund. FIC og OpenMoko nærmer seg nå å kunne slippe den første telefonen for massemarkedet, Neo Freenunner.

Tråden jeg tror du tenker på er HER

Lenke til kommentar

Hei olefiver!

 

Eg skreiv ikkje i mitt forgje innlegg i denne tråden at eg hadde lest det i ein tråd på forumet for ei stund siden at prosjektet låg brakk,men at eg ikkje haddde sjekket status quo.

 

Men,det er fint at du kommer med med oppdatert informasjon.Eg hadde ikkje tid til å sjekke ståda før eg måtte reise på jobb.

 

Men,spørsmålet mitt om kva dykk på forumet meiner om OpenMoko og Qtopia sin mulighet for markedsandeler av betydning er fortsatt gjeldene ;)

Lenke til kommentar

motorola har vel brukt qtopia i noen av sine telefoner (som dessverre aldri kom til norge)?

 

og jeg kunne bannet på at jeg har hørt om at det har blitt brukt i asia også, men kommer ikke på hvem...

 

når det gjelder openmoko så virker dem ganske fokusert på sine egne telefoner heller den å lage noe generisk for øyeblikket...

 

så i nær fremtid, lite sansynlig...

Lenke til kommentar

Jeg tror markedet for OpenMoko telefoner (eller telefonen, siden det er kun én til nå, altså Neo Freerunner) foreløpig er ganske lite, for Europa ihvertfall.

Tror første generasjon OpenMoko og Andriod telefoner vil havne hos primært entusiaster som hobgoblin og meg :)

 

Når flere produsenter ser mulighetene i markedet og sw/hw blir mer modent/stabilt vil også hvermannsen også kjøpe denne type mobiler. Men når den tid kommer? Hvem vet.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...