Gå til innhold

Lover ti timers batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg synes prisen var i høyeste laget sammenlignet med HP Compaq 2133, Asus EEE 900, MSI Wind, Dells kommende miniutfordrer og Acers miniutfordrer og muligens en variant fra Lenovo. Omtrent alle disse legger seg i prisområdet 3-5000 kr.

 

Det er mulig de klarer å rettferdiggjøre prisen med magnesium-chassiet, batteritiden og andre unike fordeler, men det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
og zepto har jo en 15"-er til 3200...

Snart 2600 kr.

 

hadde helt glemt den :D

 

og en liten ting om ssd, jeg banner på jeg leste nylig at en test viste at en faktisk ikke sparer så mye strøm på å bruke SSD fremfor vanlig harddisk.

 

skal se om jeg får gravd den opp...

 

hrmf, ser ut som det kanskje bare var snakk om macbook air, ikke laptoper med ssd generelt...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Tja, jeg synes prisen var i høyeste laget sammenlignet med HP Compaq 2133, Asus EEE 900, MSI Wind, Dells kommende miniutfordrer og Acers miniutfordrer og muligens en variant fra Lenovo. Omtrent alle disse legger seg i prisområdet 3-5000 kr.

 

Det er mulig de klarer å rettferdiggjøre prisen med magnesium-chassiet, batteritiden og andre unike fordeler, men det gjenstår å se.

Jeg tror du har glemt at dette er en fullstørrelses pc og ikke bare et "leketøy".

Dessuten så har jeg ikke oppfattet noen av disse smålaptopene som spesielt solide.

Lenke til kommentar
10 timer er helt garantert uten WLAN på.

 

Hvor mye watt tar WLAN? Det burde jo finnes en måling på dette. Når det oppgis at totale energiforbruket er på 4.1watt, så burde det vel kunne gå an å regne ut resten.

 

Forøvrig synes jeg prisen var stiv. Er færre og færre laptoper som koster over 5000kr, og virker som om produsentene har forstått etterspørselen når de lager mer og mer mobile laptoper(framfor å putte inn mest mulig energikrevende hardware, og gjerne blått neonlys utenpå).

 

Etter min mening skal en laptop gli inn i omgivelsene, uten å prege, og heller ikke kreve. Den skal støtte oppunder en mobil hverdag, framfor å tynge mobiliteten. Det gjør jo denne pcen fra Zepto, så nå er det bare å vente på at andre produsenter skal release en lignende pcer, så prisene faller.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar

dem oppgir vel at cpu bruker 4 watt, men sier fint lite om hva slikt som hovedkort, skjerm og annet bruker...

 

eller nei, når skal jeg lære å lese skikkelig...

 

heh, lurer forresten på hvor langt ned baklyset på skjermen skal være for å oppnå disse 10 timer ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
og en liten ting om ssd, jeg banner på jeg leste nylig at en test viste at en faktisk ikke sparer så mye strøm på å bruke SSD fremfor vanlig harddisk.

Du tenker sikkert på denne testen:

http://www.hardware.no/artikler/ssd_og_batterilevetid/49185

 

Jeg tror du har glemt at dette er en fullstørrelses pc og ikke bare et "leketøy". Dessuten så har jeg ikke oppfattet noen av disse smålaptopene som spesielt solide.

Tja, full og full størrelse. Det er bare 12 tommer skjerm på den, i likhet med flere av de jeg nevner. Den billige Zeptoen til 2600 kr er ennå mer "fullstørrelse" med sin 15,4" skjerm.

 

Soliditeten vil nok variere sterkt, men ønsker man 12" og svært bra soliditet og penger ikke er noe problem så sikter man vel heller inn på Lenovo X61.

Lenke til kommentar
Har lenge ventet på at Zepto skulle komme med en ultraportabel, men med 800 MHz Intel A110 prosessor er vel bruksmulighetene ganske begrenset.

Vel, det begrenser selvsagt bruksområdet men det er også mange som ikke spiller på den bærbare. En slik prosessor holder sikkert i fint for kontorarbeid, presentasjoner, lek og moro i 2D, DVD/DivX-spilling, youtube, Google Talk, epost, facebook, programmere, lagre og vise bilder fra digitalkameraet, spille musikk, GPS-navigering og mye annet rart.

Lenke til kommentar

Riktig det du påpeker der. Folk som ofte kjøper ultraportable har gjerne bare behov for kontorapplikasjoner + media. Men selv til det så begynner jeg å lure på om 800MHz er litt for lite.

Hadde vært svært interessant å få sett på denne maskinen selv.

 

Har selv en ultraportabel (og jobbet mye med service på dem), og jeg syns det ofte er unødvendig kraftige ting på dem. Som feks dualcore på 1,8GHz++. Det er greit at dualcore er svært greit å ha, selv på den typiske "bedrifts pc-en", men det er gjerne greiere med 2x1GHz istedet. (tror jeg)

 

Håper noen får fatt på denne Zeptoen snart, og kan skrive litt om hvordan den faktisk er.

Lenke til kommentar
Har lenge ventet på at Zepto skulle komme med en ultraportabel, men med 800 MHz Intel A110 prosessor er vel bruksmulighetene ganske begrenset.

Vel, det begrenser selvsagt bruksområdet men det er også mange som ikke spiller på den bærbare. En slik prosessor holder sikkert i fint for kontorarbeid, presentasjoner, lek og moro i 2D, DVD/DivX-spilling, youtube, Google Talk, epost, facebook, programmere, lagre og vise bilder fra digitalkameraet, spille musikk, GPS-navigering og mye annet rart.

 

Enig. Som datatekniker kunne jeg gjerne tenkt meg en liten PC med lang batteritid. Det eneste jeg trenger å bruke den til er pinging, konfigurering av svitsj/skriver o.l.

Lenke til kommentar
Riktig det du påpeker der. Folk som ofte kjøper ultraportable har gjerne bare behov for kontorapplikasjoner + media. Men selv til det så begynner jeg å lure på om 800MHz er litt for lite. Hadde vært svært interessant å få sett på denne maskinen selv.

Tja, nå går jo de tingene jeg nevnte rimelig kjapt selv på en betydelig tregere prosessor, Pentium III 800 MHz, hvis man har nok minne og moderne harddisk.

 

Men prøver man å kjøre Vista på noe sånt så kneler den nok før man får startet notisblokk. Så Vista-fans: styr unna.

Lenke til kommentar
og en liten ting om ssd, jeg banner på jeg leste nylig at en test viste at en faktisk ikke sparer så mye strøm på å bruke SSD fremfor vanlig harddisk.

Du tenker sikkert på denne testen:

http://www.hardware.no/artikler/ssd_og_batterilevetid/49185

 

takker, jeg leser tydligvis for mange utenlandske sider. falt meg ikke inn at det var hardware.no som hadde stått for testen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...