Gå til innhold

Prøv Opera 9.5 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenken som bare heter "opera.com" fører til Opera Desktop Team, som slipper snapshot-builder nær sagt hver uke. Hos dem står det heller ikke at Beta 2 er klar for nedlasting, det står at den kommer snart. Når Kestrel Beta 2 kommer vil den uansett ikke ligge hos dem, den vil ligge hos Opera Labs (labs.opera.com). Hele artikkelen er dermed riv ruskende gal på alle måter.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at det tar så lang tid for Opera 9.5 å bli ferdig? Jeg mener å huske å ha lest om en slags online backup av bokmerker og andre instillinger (som høres ganske interessant ut) som skulle komme i Opera 9.5 for lenge siden. Har fokuset skiftet helt bort fra Opera 9, slik at de bruker mesteparten av ressursene på mobile nettlesere nå for tiden eller?

Lenke til kommentar
Er det noen spesiell grunn til at det tar så lang tid for Opera 9.5 å bli ferdig?

 

Har også lurt fælt på dette, da 9.5 er temmelig mye bedre enn 9.2 på veldig mange områder (css / javascript / ytelse / features ) burde de ha sluppet den for flere månedere siden så utviklere slipper å bry oss om 9.2 (man tester jo websider hovedsakelig i stabile nettlesere).

Lenke til kommentar

Gleder meg selv til 9.5 kommer som stabil. :)

Irriterer meg grønn over flash problemet som oppstår i Opera 9.2x hvor f.eks på video (youtube) så spiller det bare 2-4 sekunder av video uten lyd og så henger alt. Flash reklame spiser minne og CPU krefter til tusen og så henger alt seg.

 

Har dermed blitt nødt til å "blokkere innhold" på reklamer og ty til Firefox når det kommer til flash video/spill etc. Har opplevd samme symptomer med Firefox også.

 

Så vidt jeg har lest om jeg husker korrekt så sitter det noe i Opera 9.2x engine som sliter med nyere flash versjonen og at det ikke skal fikses da 9.5 allerede har løst problemet og at de konsentrerer seg om å få ut 9.5.

 

Gleder meg i allefall til 9.5 slippes! :)

Lenke til kommentar
Du kan nå laste ned og teste ut den andre betaversjonen av Opera 9.5.

 

Opera 9.5 beta 2 skal snart være klar for nedlasting

 

Detaljene finner du på opera.com, hvor du også finner lenker (under en "Download"-overskrift på siden) for nedlasting av Opera 9.5 beta 1 for ulike plattformer. Beta 2 er foreløpig ikke klar.

 

 

Hva er det som er poenget med denne artikkelen?

Lenke til kommentar
Er det noen spesiell grunn til at det tar så lang tid for Opera 9.5 å bli ferdig? Jeg mener å huske å ha lest om en slags online backup av bokmerker og andre instillinger (som høres ganske interessant ut) som skulle komme i Opera 9.5 for lenge siden. Har fokuset skiftet helt bort fra Opera 9, slik at de bruker mesteparten av ressursene på mobile nettlesere nå for tiden eller?

Synkronisering av bokmerker har funket strålende i lang tid i 9.50 beta 1 :)

 

Bare gå inn på File->Synchronize Opera...

Lenke til kommentar

Men når de skriver "prøv Opera beta 2", "beta 2 snart klar for nedlasting" og "beta 2 er foreløpig ikke klar" i samme artikkel kan man vel ikke gå rundt og tro at den faktisk er tilgjengelig?

 

"Intel Core 14 med 24GHz og 2GiB cache i salg! Den blir snart tilgjengelig i norske nettbutikker. Den er enda ikke lansert." (litt på spissen ja)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Gleder meg selv til 9.5 kommer som stabil. :)

Irriterer meg grønn over flash problemet som oppstår i Opera 9.2x hvor f.eks på video (youtube) så spiller det bare 2-4 sekunder av video uten lyd og så henger alt. Flash reklame spiser minne og CPU krefter til tusen og så henger alt seg.

 

Har dermed blitt nødt til å "blokkere innhold" på reklamer og ty til Firefox når det kommer til flash video/spill etc. Har opplevd samme symptomer med Firefox også.

 

Så vidt jeg har lest om jeg husker korrekt så sitter det noe i Opera 9.2x engine som sliter med nyere flash versjonen og at det ikke skal fikses da 9.5 allerede har løst problemet og at de konsentrerer seg om å få ut 9.5.

 

Gleder meg i allefall til 9.5 slippes! :)

 

Sist jeg prøvde Opera 9.5 Beta 1 var ikke dette problemet fikset, håper sannelig de får orden på flash problematikken før Opera 9.5 lanseres.

Lenke til kommentar

Har brukt de forskjellige snapshotene til 9.50 i flere måneder allerede, og den siste - versjon 9937 - kom vel ut for over en uke siden? Denne artikkelen var vel dermed ganske poengløs, det er ingen nyhet her, annet enn at "ny versjon vil komme", noe som gjelder *alt* i it-bransjen? Beta-versjonen av 9.50 ble vel presentert opprinnelig i en annen artikkel, for lenge siden?

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...