Gå til innhold

Vannkjølt på 2 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at kjøleløsningen er ganske brei. Da blir det nok vanskelig å kjøre mer enn 2 brikker på systemet samtidig. Burde i alle fall vært 4GB kit så man har litt ram å tære på framover. Kjører man Vista og ikke bare kjører benchmarks så vil jeg heller valgt 4GB med litt tregere ram enn 2GB rask ram.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de blir noe dyre. Men kan kanskje føles slik i forhold til de prisene vi har idag. Folk betalte gledelig 1800kr på RAM før og hvorfor ikke bruke slike penger på sånt idag?

 

Vannkjøling for ram er jo litt fancy da, men for min bruk funker kjøleribber enda...

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke de blir noe dyre. Men kan kanskje føles slik i forhold til de prisene vi har idag. Folk betalte gledelig 1800kr på RAM før og hvorfor ikke bruke slike penger på sånt idag?

 

Nei, hvorfor betale billig for noe man kan få dyrt, kan du skjønne? Hvorfor ikke ignorere markedet og insistere på å betale gårsdagens pris?

Før betalte folk 20 000 kr for en harddisk, hvorfor ikke bruke slike penger på sånt i dag?

 

Til hvilke oppgaver får økt ytelse med høy GHz på minnebrikkene? Og i hvor stor grad hjelper det? Spill har jeg erfart fungerer godt med billige brikker...

Lenke til kommentar

For meg ser dette dårlig ut. Jeg kan ikke noe særlig dypt om ram, annet at billig RAM funker lenge hvis du ikke driver med ekstrem systemer.

 

Men for de av oss som driver med vannkjøling så vil jeg ikke anbefale disse da det for meg ser ut som at disse er laget av alu og da vil man ha risikoen overseg hele tiden med at man kan få kurrusjon i systemet.

Lenke til kommentar
Men for de av oss som driver med vannkjøling så vil jeg ikke anbefale disse da det for meg ser ut som at disse er laget av alu og da vil man ha risikoen overseg hele tiden med at man kan få kurrusjon i systemet.

 

Hvis det er korrosjon du tenker på: Hvorfor skal man få korrosjon i systemet hvis man har alublokker på RAM?

Lenke til kommentar
Men for de av oss som driver med vannkjøling så vil jeg ikke anbefale disse da det for meg ser ut som at disse er laget av alu og da vil man ha risikoen overseg hele tiden med at man kan få kurrusjon i systemet.

 

Hvis det er korrosjon du tenker på: Hvorfor skal man få korrosjon i systemet hvis man har alublokker på RAM?

 

Du vil få korrosjon(irring) på kobberblokker og radiatorer hvis du har de i samme loop med alu.

Slik at kobbert vil overføre varmen dårligere til vannet og kan skape lekasjer.

Noen sier at det er nok med å ha et middel som hinderer og at man har minimum 10cm med slangen mellom alu og kobber så skal det være nok til at du ikke får det.

 

Enkelt og greit, hvorfor ta risken?

Lenke til kommentar

2 GiB DDR2-800 koster fra ca 250 kr (A)

2 GiB DDR2-1066 koster fra ca 400 kr, 1,6 ganger så mye som A

2 GiB DDR3-1066 koster fra ca 750 kr, 3 ganger så mye som A

2 GiB DDR3-1600 koster fra ca 1150 kr, 4-5 ganger så mye som A

2 GiB DDR3-2000 koster fra ca ???? kr

 

Eller sagt på en annen måte: For ca 800 kr får du:

8 GiB DDR2-800

4 GiB DDR2-1066

2 GiB DDR3-1066

1 GiB DDR3-2000 ??

Lenke til kommentar
Ser ut til at kjøleløsningen er ganske brei. Da blir det nok vanskelig å kjøre mer enn 2 brikker på systemet samtidig. Burde i alle fall vært 4GB kit så man har litt ram å tære på framover. Kjører man Vista og ikke bare kjører benchmarks så vil jeg heller valgt 4GB med litt tregere ram enn 2GB rask ram.

Du får ikke mer enn en modul per kanal uansett på den frekvensen der så bredden er ikke noe å bekymre seg for.

 

Synes forøvrig DDR3 prisene overrasker positivt for tiden. Hadde ikke trodd at de skulle droppe så fort. Om et halvt års tid er de kanskje billigere enn DDR2?

Lenke til kommentar
Synes forøvrig DDR3 prisene overrasker positivt for tiden. Hadde ikke trodd at de skulle droppe så fort. Om et halvt års tid er de kanskje billigere enn DDR2?

Var det ikke det man sa for et halvt år siden også? :p

Sannelig om jeg vet. Det høres litt optimistisk ut å anta for et halvt år siden at DDR3 skulle være billigere enn DDR2 nå, men før eller siden blir det vel riktig. :)

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...