Gå til innhold

XP SP3 til produksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke "bare" en roll-up.

 

I tillegg til roll-up av alle tidligere fixer er disse "nye" i SP3:

 

1)"Black Hole" Router Detection

2)Network Access Protection (NAP)

3)Enhanced security for Administrator and Service policy entries

4)Security - Descriptive Security Options User Interface

5)Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module

 

Se :

Overview of Windows XP Service Pack 3

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan Service Pack 3 skal gi noen særlig bedre ytelse, da det strengt tatt bare er en oppsamling av alle oppdateringene som har kommet etter Service Pack 2.

 

 

Sitter du med en ikke oppdatert Service Pack 2 vil du merke forskjellen, sitter du derimot med en fult oppdatert Service Pack 2 vil du nok knapt merke noe som helst i praksis.

 

 

Jeg har testet flere forskjellige SP3 Builds, også den siste 5508 (kom vell en final build idag sikkert) og ingen har gitt meg noen som helst bedre opplevelse eller ytelse enn en fult oppdatert SP2.

 

Og jeg har da alltid slipstreamet SP3, og ikke installert den oppå SP2 (det er jo å slipstreame som er anbefalt)

Og jeg har stort sett opplevd mer negativt enn positivt med Service Pack 3 til nå.

 

Men build 5508, så brukte maskinen lengre tid på å starte seg opp enn den noen gang har gjort.

Så mine erfaringer til nå har egentlig fått meg til å føle at SP2 slipstreamet med alle SP2 oppdateringene er bedre enn en XP slipstreamet med SP3. Men vi får se hvordan det blir med Final nå da :)

Lenke til kommentar
Det er ikke "bare" en roll-up.

 

I tillegg til roll-up av alle tidligere fixer er disse "nye" i SP3:

 

1)"Black Hole" Router Detection

2)Network Access Protection (NAP)

3)Enhanced security for Administrator and Service policy entries

4)Security - Descriptive Security Options User Interface

5)Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module

 

Se :

Overview of Windows XP Service Pack 3

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

 

Og på hvilken måte skulle det der gi noen bedre ytelse?

De fem tingene der er jo miniatyriske, noe som svært få vil legge merke til i praksis.

Vi snakker ikke Vista SP1 hvor folk vil merke forskjell i praksis..

 

Som sagt er mine erfaringer med diverse SP3 builds det at jeg bare opplever at maskinen i hvert fall ikke blir noe raskere med SP3, men heller tregere. For ikke å snakke om at noen programmer og drivere ikke ser ut til å være så glad i SP3, men det kommer seg vell etter at SP3 Final blir sluppet nå :)

Lenke til kommentar
Det er ikke "bare" en roll-up.

 

I tillegg til roll-up av alle tidligere fixer er disse "nye" i SP3:

 

1)"Black Hole" Router Detection

2)Network Access Protection (NAP)

3)Enhanced security for Administrator and Service policy entries

4)Security - Descriptive Security Options User Interface

5)Microsoft Kernel Mode Cryptographic Module

 

Se :

Overview of Windows XP Service Pack 3

http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en

 

Og på hvilken måte skulle det der gi noen bedre ytelse?

De fem tingene der er jo miniatyriske, noe som svært få vil legge merke til i praksis.

Vi snakker ikke Vista SP1 hvor folk vil merke forskjell i praksis..

 

Som sagt er mine erfaringer med diverse SP3 builds det at jeg bare opplever at maskinen i hvert fall ikke blir noe raskere med SP3, men heller tregere. For ikke å snakke om at noen programmer og drivere ikke ser ut til å være så glad i SP3, men det kommer seg vell etter at SP3 Final blir sluppet nå :)

 

Jeg sa ikke at de 5 tingene ga bedre ytelse.

Kun at det er "nye" ting . Dette som svar på foregående post at SP3 kun er en roll-up.

Lenke til kommentar
Det er faktisk målt bedre ytelse med SP3 enn med SP2. Riktignok ikke noen stor forskjell men den var der. Hadde jeg bare husket hvor jeg leste den ytelsetesten...

 

Redigert: Her er artikkelen om ytelsen til SP2 vs. SP3 (vs noen andre OS)

Bra at ting yter bedre, men såvidt jeg kan huske fra den testen så var det vel kun office som var testet. Er jo ikke sikkert alt yter like bra på sp2 vs. sp3. Har selv testet sp3 betaer og kan ikke si jeg merket noe forskjell over sp2. Har dog ikke kjørt noen omfattende tester. Syns forøvrig det hadde vært bra å sett en omfattende test av Vista uten sp1, med sp1 mot Xp sp2 og Xp sp3 i mange forskjellige scenarioer.

Lenke til kommentar
Det er faktisk målt bedre ytelse med SP3 enn med SP2. Riktignok ikke noen stor forskjell men den var der. Hadde jeg bare husket hvor jeg leste den ytelsetesten...

 

Redigert: Her er artikkelen om ytelsen til SP2 vs. SP3 (vs noen andre OS)

Bra at ting yter bedre, men såvidt jeg kan huske fra den testen så var det vel kun office som var testet. Er jo ikke sikkert alt yter like bra på sp2 vs. sp3. Har selv testet sp3 betaer og kan ikke si jeg merket noe forskjell over sp2. Har dog ikke kjørt noen omfattende tester. Syns forøvrig det hadde vært bra å sett en omfattende test av Vista uten sp1, med sp1 mot Xp sp2 og Xp sp3 i mange forskjellige scenarioer.

Jepp, det er bare MS Office som er testet. Dog, et ganske omfattende utvalg tester i programmene MS Word, MS Excel, MS PowerPoint og MS Internet Explorer.

 

Ellers så er det verd å nevne at forskjellene er relativt små så de vil neppe merkes under daglig bruk, akkurat som man ikke merker forskjellen på 50 og 55 FPS i et spill selv om det er hele 10% forskjell. Men målbart kan det godt være. Målbart og merkbart er to forskjellige ting.

 

Jeg skulle også gjerne sett tester av flere bruksmønstre, deriblant spilling. En strippet/slipstreamet XP 32bit SP3 er vel spillbenchmark-entusiastenes favorittvalg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...