Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Verste filmskurk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg visste at Karsten hadde noe med denne artikkelen å gjøre med en gang. Hvem andre hadde nevnt Drexl i en "beste/verste"-kåring?

 

Hva Tyler gjør på listen over skurker forstår jeg ikke, men kanskje jeg misforstod kåringen. Jeg trodde skurken var en man ble redd av, slik som Alien og nevnte Hannibal. Her er flere av karakterene den man heier på gjennom filmen, som Tyler og Patrick og Alex. Norman Bates, Hannibal Lector og Annie Wilkes er strålende eksempler på skurker man frykter og hater og kjefter på, mens Patrick er "helten" i American Psycho. Litt inkonsekvent liste, men de viktigste er her.

Lenke til kommentar

Drexl er deg, Asami er såklart Melleby, det er sannsynligvis Frank Booth også. Annie Wilkes er en selvfølge på listen, men må jeg gjette så vil jeg tro at Rønhovde står bak. Bateman er veldig deg, sannsynligvis er Hafstad enig. Tyler Durden skulle jeg tro var deg, Hannibal var vel alle enig om. Alex kan virke for mainstream for Melleby, men jeg begynner å kreditere litt for mange til deg, så jeg velger å ikke svare på den. Norman Bates var det sannsynligvis Rønhovde og Melleby som presset gjennom, uten at jeg tror at du eller Hafstad var uenig.

 

Slik tror ihvertfall jeg at det gikk. ^^

Lenke til kommentar

Et aldri så lite supplement:

 

Harry Powell - The Night Of The Hunter

Edvard Vergerus - Fanny och Alexander

Tommy Udo - Kiss Of Death

Bruno Anthony - Strangers On A Train

Paul - Funny Games

Ilsa - Ilsa, She Wolf of the SS

Mark Lewis - Peeping Tom

Henry - Henry: Portrait of a serial killer

Ed Cornell - I wake up screaming

John Ryder - The Hitcher

Baby Jane Hudson - Whatever happened to Baby Jane

Dr. Zachary Smith - Lost in Space (TV-serien, ikke møkkafilmen)

 

Booth er min.

Lenke til kommentar

At Tyler Durden er på listen synes jeg er merkelig. Da hadde to av karakterene til Pacino (Corleone, Montana) passet bedre. Savner dog Anton Chigurh. Og hva med HAL9000 fra 2001: A Space Odyssey?

 

Jo, kom på: Mystery Man fra Lost Highway. Den karakteren er creepy. Denne scenen er en klassiker. Lynch har en egen evne til å komme opp med de absolutt verste; Frank Booth, Killer BOB, Bobby Peru og Mystery Man.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
Hva Tyler gjør på listen over skurker forstår jeg ikke, men kanskje jeg misforstod kåringen. Jeg trodde skurken var en man ble redd av, slik som Alien og nevnte Hannibal. Her er flere av karakterene den man heier på gjennom filmen, som Tyler og Patrick og Alex. Norman Bates, Hannibal Lector og Annie Wilkes er strålende eksempler på skurker man frykter og hater og kjefter på, mens Patrick er "helten" i American Psycho. Litt inkonsekvent liste, men de viktigste er her.
Underlig valg. Da hadde min stemme heller gått til antihelten fra Taxi Driver: Travis Bickle.
Lenke til kommentar
Drexl er deg, Asami er såklart Melleby, det er sannsynligvis Frank Booth også. Annie Wilkes er en selvfølge på listen, men må jeg gjette så vil jeg tro at Rønhovde står bak. Bateman er veldig deg, sannsynligvis er Hafstad enig. Tyler Durden skulle jeg tro var deg, Hannibal var vel alle enig om. Alex kan virke for mainstream for Melleby, men jeg begynner å kreditere litt for mange til deg, så jeg velger å ikke svare på den. Norman Bates var det sannsynligvis Rønhovde og Melleby som presset gjennom, uten at jeg tror at du eller Hafstad var uenig.

 

Slik tror ihvertfall jeg at det gikk. ^^

 

Drexl, Tyler, Daniel og Alex er mine. Ikke Bateman.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke nok med bare ti plasser. Jeg savner flere (og det er mer enn 10 stk. ^^)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

B000035P5R.01._SCLZZZZZZZ_.gif

 

darth-vader.jpg

 

evil_nurse.jpg

 

Here_s_Johnny_.jpg

 

5956_0015.jpg

(gud som jeg hatet henne)

Den mest skremmende badguy noensinne hadde dog finne. Daniel-Day Lewis har en minst like god badguy-karakter i Gangs of New York. Har juryen sett The Night of The Hunter? Han popper opp i hodet bare noen sier ordet "slem". Creepy som bare f. Legendarisk scene i den filmen.

 

Edit: Fjorårets Mr. Brooks bør så absolutt nevnes i denne tråden også. Fantastisk av Kevin Costner.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Drexl er deg, Asami er såklart Melleby, det er sannsynligvis Frank Booth også. Annie Wilkes er en selvfølge på listen, men må jeg gjette så vil jeg tro at Rønhovde står bak. Bateman er veldig deg, sannsynligvis er Hafstad enig. Tyler Durden skulle jeg tro var deg, Hannibal var vel alle enig om. Alex kan virke for mainstream for Melleby, men jeg begynner å kreditere litt for mange til deg, så jeg velger å ikke svare på den. Norman Bates var det sannsynligvis Rønhovde og Melleby som presset gjennom, uten at jeg tror at du eller Hafstad var uenig.

 

Slik tror ihvertfall jeg at det gikk. ^^

 

Drexl, Tyler, Daniel og Alex er mine. Ikke Bateman.

Bateman er kanskje godt nok likt til at flere kunne valgt ham, ja. Daniel tenkte jeg ikke over en gang, har ikke sett filmen. Virker dog sært å se en film fra fjoråret på listen, men det får så være. Ingen som vurderte Darth-en?

Lenke til kommentar
Virker dog sært å se en film fra fjoråret på listen, men det får så være.

 

Se filmen, så skjønner du det.

Han kan godt være en av tidenes skurker, det er bare sært å se nye filmer i slike kåringer. Det man pleier å legge i slike kåringer er de som har påvirket og skremt samfunnet og filmverden mest, og da er navn som Darth Vader, Hannibal, Alien, Jokeren i Burtons Batman, Hans Gruber, Jack Torrance og ikke minst Nurse Ratched savnet. Tyler og Patrick og Alex er, i tillegg til å være skurkene i filmene, også protagonistene. (unntaket er Fight Club, men egentlig ikke^^).

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Virker dog sært å se en film fra fjoråret på listen, men det får så være.

 

Se filmen, så skjønner du det.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

I drink your MILKSHAKE!

 

Han ble en klassiker det øyeblikket den setningen kom :wee:

 

(ikke klikk om du ikke har sett filmen)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...