Gå til innhold

ingeniør utdanning, jobb i utlandet?


Cegoz

Anbefalte innlegg

Hei, holder på med forkurs til ingeniør nå. Har ikke bestemt meg for hva jeg ønsker å studere videre.

 

Har tenkt litt på bygg, men vet ikke om dette er det rette for meg. Har også hatt noen tanker rundt en utdanning inne produksjon og produkt utvikling. Er generelt glad i å holde på med forskjellige ting. Rutine jobbing er noe jeg forakter, blir fort lei av ensformig og monotont arbeid.

 

Har rundt C i snitt nå på forkurset og generelt C (4-4,5 fra videregående.) Så noen topp-karakter kandidat er jeg ikke.

Så tviler på at at det blir noen NTNU student av meg, hverfall 5-årig master, mulig jeg topper et 3-års studie med en 2-årig master på NTNU, for å få den prestisje "delen" dette gir.

 

Vet jeg kan gjøre det veldig godt hvis jeg ønsker, men er skole lei. Frykter dette kan være med på å ødelegge utdanningen videre. Noen tips her?

Ellers har jeg stortsett jobbet fast ved siden av skolen siden jeg var rundt 13. (Begynner vell å bli en del forskjellige jobber. Med varighet på alt fra et par mnd til topp på 2,5år. )

 

Når arbeidsgivere ser på erfaring, hvilken type jobb erfaring ser de etter? Generell arbeidserfaring eller kun relevant praksis i forhold til den aktuelle jobben/yrket.

 

Videre, har lyst å prøve meg i utlandet i løpet av livet og tror jeg ønkser å gjøre dette etter endt utdanning for å ha et grunnlag generelt for å kunne leve/jobbe. Hvordan er jobb markedet for ingeniører i utlandet? Tenker her spesielt i usa og mer geografisk sett noen av de nordlige områdene.

 

 

Sånn generelt ønsker jeg svar fra personer med litt livs-erfaring og har noe å vise til av egen erfaring.

Håper jeg ikke støter noen med dette ønsket:)

 

Takker ellers for alt jeg kan få av svar:)

Endret av Cegoz
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...