Gå til innhold

Anmeldelse: UEFA EURO 2008 (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En "erfaren" Fifa 08 spiller vil merke mange forbedringer i denne utgaven, så jeg er enig med mye av det som står i omtalen. Spillet har bedre flyt, og det stemmer at spillerne er blitt mye flinkere til å møte ballen, dette merkes spesielt når jeg skyter innlegg. Dødball har også blitt bedre. Før kunne du "forhåndsbestemt" se hvor motlaget ble å skyte på dødball, dette er fjernet. Det er dessuten lagt inn en mye bedre kraftmåler mtp på dødball.

Lenke til kommentar

Er Euro 2008 like elendig til PC som FIFA08? :thumbdown:

 

PC fikk jo en nedrippet og elendig utgave av FIFA08 (den samme som Xbox og PlayStation2 fikk) av en eller annen sinnssvak grunn.. Om dette er tilfelle med Euro 2008 så tror jeg at jeg gir opp hele Electronic Arts engang for alle og bare holder meg til Konami og Pro Evolution Soccer.

Lenke til kommentar
Er Euro 2008 like elendig til PC som FIFA08? :thumbdown:

 

PC fikk jo en nedrippet og elendig utgave av FIFA08 (den samme som Xbox og PlayStation2 fikk) av en eller annen sinnssvak grunn.. Om dette er tilfelle med Euro 2008 så tror jeg at jeg gir opp hele Electronic Arts engang for alle og bare holder meg til Konami og Pro Evolution Soccer.

 

Har aldri prøvd Fifa på konsoll, men hvis du tenker Fifa 08 VS Euro 2008 (begge PC) så har Euro 2008 samme forbedringene som står i denne omtalen. Jeg ser at forskjellige butikker tar full pris for Euro 2008, så tror ikke det blir noe kjøp fra min side mtp at jeg allerede har Fifa 08.

Lenke til kommentar

Men hvordan er det med Euro 2008 til PC sammenlignet med utgaven til Xbox360 / PlayStation3?

Har PC fått samme versjon denne gangen, eller har de fått en blek og dårlig nedrippet Xbox / PlayStation2 versjon nok engang?

 

 

Fatter ikke hvorfor PC fikk Xbox / PlayStation2 versjonen av FIFA08 da PC overhode ikke har problemer med å dra "next-gen" utgaven. Men det er jo Electronic Arts vi snakker om her så :p

 

 

EA Sports har jo to team som utvikler FIFA (Euro og VM også), ett team som utvikler "next-gen" versjonen, og et team som utvikler en nedrippet utgave som skal fungere på eldre konsoller (Xbox / PlayStation2). Av en eller annen idiotisk grunn så gikk PC under "eldre konsoller" og fikk den dårlige versjonen av FIFA08.

 

 

Jeg må helt ærlig si at FIFA08 til PC var noe av det mest skuffende på lenge, heler leser du så gode anmeldelser om spillet og skulle nesten tro at Electronic Arts nærmet seg Konami litt, også skaffer du det til PC og ender opp med en så dårlig og blek utgave av spillet at jeg var fristet til å forlange pengene tilbake.

 

Til PC var det hvert fall ingen som helst tvil om at Pro Evolution Soccer nok engang knuste FIFA.

Situasjonen er visstnok en litt annen på PlayStation3 / Xbox360 ettersom de har fått en bedre utgave enn PC, men det gjør bare at jeg har enda mindre respekt for Electronic Arts og FIFA-serien når de tar et så idiotisk valg som å gi PC en såpass dårlig versjon sammenlignet med "next-gen" konsollene.

 

 

Men etter å ha prøvd FIFA08 på PlayStation3 også, så må jeg jo si at Pro Evolution Soccer fremdeles er en godt stykke foran når det kommer til realisme og gameplay. Det er fremdeles slik at FIFA08 er et spill som spilles alene (på grunn av det morsomme med lisensene osv..) og Pro Evolution Soccer spilles med venner og online rett og slett fordi det er et mer realistisk og morsomt gameplay. Til PC laster jeg selvsagt ned gigantiske patcher som gjør at PES får alle lisenser jeg måtte ønske, og da er PES fremdeles et suverent første valg over FIFA08.

 

 

 

Men uansett.. Er PC-utgaven av Euro 2008 like god som konsollutgaven, eller ha Electronic Arts nok engang pisset i trynet på oss PC-Gamere?

Lenke til kommentar
Vi kan jo bare omtale de versjonene vi faktisk har fått til testing.

 

Godt poeng, men da er vell heller spørsmålet om dere vil få inn PC-utgaven til testing? :)

 

Hadde vært fint med en PC vs "Next-Gen konsoll" sammenligning, savnet dette med FIFA08.

Etter hva jeg husker så roste dere bare FIFA08 til himmels, uten å nevne noe som helst om at PC-utgaven var en elendig rippet versjon?

Lenke til kommentar

FIFA 08 er et godt spill, om ikke himmelsk, men jeg fikk med meg at PC-versjonen ikke var like solid.

 

Siden vi ikke har fått inn PC-versjonen av EURO fra EA ennå blir det en prioriteringssak hvis og når denne kommer.

 

Vi får ta en vurderingen på om vi skal kjøre en grundig test når dette eventuelt blir aktuelt.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...