Gå til innhold

Test: Nokia 8800 Arte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nokia 8800 Arte gir deg eksepsjonelt lite for pengene. Kan den likevel være et godt kjøp?

 

 

 

Les mer

 

Man finner da alternativer som hamler opp med kvalitetsfølelsen, til en helt annen pris. Dette er en telefon for spesielt interesserte, og måten dere plaserer denne i karaktersystemet deres, vitner om at karakterene kun er bygd på synsing, synsing og atter synsing. Dere har før prøvd å bortforklare dårlige karakterer med pris, etc... Denne gangen velger dere altså å se helt bort fra pris... Rart folk reagerer... :no:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

 

...

 

Og til poe, det fremgår da ganske klart av teksten at dette er en telefon for spesielt interesserte? Og du har kanskje prøvd en 8800 Arte og kan fortelle oss hvilke andre telefoner som matcher kvalitetsfølelsen til denne? (Og nei, SE P990i matcher ikke kvalitetsfølelsen til 8800 Arte ;) )

 

Terningkastet er som alltid vektet mot pris. Hadde denne kostet 2000,- så hadde den kanskje fått en 5-er eller 6-er, men det blir nå engang helt hypotetisk siden den altså koster over åtte tusen.

Lenke til kommentar

Jeg vil minne om retningslinjene for forumet:

 

#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

#2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel.

 

Poster med personangrep er fjernet. Neste som kaller noen fanboy eller går til personangrep i denne tråden, vil få en strengere reaksjon.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Takk for tilbakemeldinger!

 

...

 

Og til poe, det fremgår da ganske klart av teksten at dette er en telefon for spesielt interesserte? Og du har kanskje prøvd en 8800 Arte og kan fortelle oss hvilke andre telefoner som matcher kvalitetsfølelsen til denne? (Og nei, SE P990i matcher ikke kvalitetsfølelsen til 8800 Arte ;) )

 

Terningkastet er som alltid vektet mot pris. Hadde denne kostet 2000,- så hadde den kanskje fått en 5-er eller 6-er, men det blir nå engang helt hypotetisk siden den altså koster over åtte tusen.

 

Har dessverre kun holdt i denne, og ikke prøvd den. Men har holdt i telefoner som gav meg samme kvalitetsfølelsen, blant annet SE W890i. Hvis terningen skulle vært vektet mot pris/funksjoner, skulle jo denne ikke hatt mer en 2. Dere har jo før trukket i monn for manglende funksjoner på design telefoner, og har brukt det hyppig som unnskyldning i debatten etterpå. Men når gode gamle Nokia lager en designtelefon, da er det plutselig nye regler og forholde seg til...

Lenke til kommentar

Hei poe,

W890i er nok en av telefonen med bedre kvalitet, ingen tvil om det.

Men i mine øyne er den ikke nærheten av å utstråle luksus og eleganse slik som 8800 Arte.

 

Med tanke på at dette ikke er noen profftelefon har 8800 Arte da absolutt ikke dårlig med funksjoner uansett om det er en "design-telefon" eller ikke.

 

Reglene er forøvrig de samme hele tiden, men det kan kanskje være på sin plass å nevne at reglene IKKE er slik at alle SE får toppkarakter og alle andre skal gruses ;)

Lenke til kommentar
W890i er nok en av telefonen med bedre kvalitet, ingen tvil om det.

 

Hva du legger i ordet kvalitet, i sammenheng med en W890i, jeg er ikke i stand til å se en forbindelse der.

Hadde det ikke vært for at min W890i hadde radio ville den vært arkivert i nærmeste søpplebøtte.

 

Min 8800 Arte har det bare vært en stor fornøyelse å bruke, dette er den beste telefonen jeg har hatt noen gang. Den har de funksjonene jeg trenger, og er ikke stappet full av ubrukelige tjenester eller funksjoner.

Lenke til kommentar
Hva du legger i ordet kvalitet, i sammenheng med en W890i, jeg er ikke i stand til å se en forbindelse der.

Hadde det ikke vært for at min W890i hadde radio ville den vært arkivert i nærmeste søpplebøtte.

 

Min 8800 Arte har det bare vært en stor fornøyelse å bruke, dette er den beste telefonen jeg har hatt noen gang. Den har de funksjonene jeg trenger, og er ikke stappet full av ubrukelige tjenester eller funksjoner.

 

Hei,

da tenker jeg på at W890i slik jeg har prøvd den virker som en velbygd telefon (ikke knirk osv.), og den har heller ikke noe typisk "plast"-preg. Videre er den i manges øyne også en stilren telefon med bra/pent design. Men som sagt, jeg er enig i at den ikke kan sammenlignes med en 8800 Arte som ligger en klasse eller tre over.

Lenke til kommentar
OYG, denne er like teit å kjøpe som en apple... og i likhet med motorola razr, mye penger, lite verdi.

 

greit å kanskje betale "litt xtra" for design, men disse greiene er latterlige, overprisede saker

 

Det koster å være kar ;)

 

Det er ikke alle som har lyst å ha det alle andre har. Ved å bruke 8500kr på en mobil, så er du rimelig sikret for at ikke neste person rundt svingen har den samme telefonen. Samme gjelder biler, klær osv.

 

Er man redd for å skille seg ut, så kjøp en VW Golf, H&M klær og en Sony Ericsson K750. Da er man som person, like interessant som været i Sahara.

 

Stil, kvalitet og individualisme er ikke noe man får kjøpt hos Lindex og Kverneland Bil.

Lenke til kommentar
Det koster å være kar ;)

 

Det er ikke alle som har lyst å ha det alle andre har. Ved å bruke 8500kr på en mobil, så er du rimelig sikret for at ikke neste person rundt svingen har den samme telefonen. Samme gjelder biler, klær osv.

 

Er man redd for å skille seg ut, så kjøp en VW Golf, H&M klær og en Sony Ericsson K750. Da er man som person, like interessant som været i Sahara.

 

Stil, kvalitet og individualisme er ikke noe man får kjøpt hos Lindex og Kverneland Bil.

Man kan ikke nødvendigvis kjøpe stil og egenart. De meste spennende personene jeg vet om har ikke nødvendigvis den kuleste mobilen, de stiligste klærne eller sprekeste bilen (hvis de i det hele tatt har bil). Eks. dyre merkeklær kan være helt feil hvis de er satt sammen på uten et snev av egenart eller smak. Det samme gjelder ikke minst biler. Lukter veldig wannabe av noen som kjører en innstegsmodell av Audi eller BMW.
Lenke til kommentar
Det koster å være kar ;)

 

Det er ikke alle som har lyst å ha det alle andre har. Ved å bruke 8500kr på en mobil, så er du rimelig sikret for at ikke neste person rundt svingen har den samme telefonen. Samme gjelder biler, klær osv.

 

Er man redd for å skille seg ut, så kjøp en VW Golf, H&M klær og en Sony Ericsson K750. Da er man som person, like interessant som været i Sahara.

 

Stil, kvalitet og individualisme er ikke noe man får kjøpt hos Lindex og Kverneland Bil.

Man kan ikke nødvendigvis kjøpe stil og egenart. De meste spennende personene jeg vet om har ikke nødvendigvis den kuleste mobilen, de stiligste klærne eller sprekeste bilen (hvis de i det hele tatt har bil). Eks. dyre merkeklær kan være helt feil hvis de er satt sammen på uten et snev av egenart eller smak. Det samme gjelder ikke minst biler. Lukter veldig wannabe av noen som kjører en innstegsmodell av Audi eller BMW.

 

Jeg sier da ikke at de som har f.eks dyre klær automatisk har stil og god smak. Men skal man skille seg ut fra mengden, eller ha noe ikke alle har (som denne telefonen) så vil det koste.

 

For ikke å snakke om kvalitet. Greit, ikke alle dyre ting er av god kvalitet, men vil du ha en kvalitets bil som ikke alle har, så kjøper du gjerne en Maserati eller Pagani Zonda (sistnevnte om du er singel hehe) og ikke en Lada Samara med eksternt underholdningssenter (det som eksisterer utenfor bilen altså).

Lenke til kommentar
Hei poe,

W890i er nok en av telefonen med bedre kvalitet, ingen tvil om det.

Men i mine øyne er den ikke nærheten av å utstråle luksus og eleganse slik som 8800 Arte.

 

Med tanke på at dette ikke er noen profftelefon har 8800 Arte da absolutt ikke dårlig med funksjoner uansett om det er en "design-telefon" eller ikke.

 

Reglene er forøvrig de samme hele tiden, men det kan kanskje være på sin plass å nevne at reglene IKKE er slik at alle SE får toppkarakter og alle andre skal gruses ;)

 

Når det gjelder regler er det vel heller slik at alt Nokia har er referanser som andre må strekke seg etter, i alle fall slik amobil ser det...

Og utstrålingen du snakker om ser jeg rett og slett ikke. Mulig det er for at jeg har et mye mer nøkternt forhold til Nokia enn visse andre?

 

 

Jeg sier da ikke at de som har f.eks dyre klær automatisk har stil og god smak. Men skal man skille seg ut fra mengden, eller ha noe ikke alle har (som denne telefonen) så vil det koste.

 

For ikke å snakke om kvalitet. Greit, ikke alle dyre ting er av god kvalitet, men vil du ha en kvalitets bil som ikke alle har, så kjøper du gjerne en Maserati eller Pagani Zonda (sistnevnte om du er singel hehe) og ikke en Lada Samara med eksternt underholdningssenter (det som eksisterer utenfor bilen altså).

 

Denne telefonene vil da ikke skille seg mer ut en hvilken som helst annen telefon. Den er rett og slett anonym.

Endret av poe
Lenke til kommentar

Mobilmarkedet svømmer over av ulike mobiler. Det finnes mange rimeligere mobiler som få har. De er kanskje ikke av like god kvalitet eller utstråler samme eleganse, men kan absolutt gi et tydelig preg av egenart. Det samme gjelder biler. Ønsker man å skille seg ut så finnes det langt billigere alternativer enn de to bilmerkene du nevnte (hvor mange har egentlig råd til en Zonda?). Personlig synes jeg Zonda er noe av det mest gyselige som har kommet fra Italia på årtider. Det lukter kitcar langt på vei, akkurat som de første modellene til Koenigsegg. Ligger langt etter Ferrari og Lamborghini hva gjelder design og finish. Dessuten virker det litt «billig» å benytte en Mercedes-motor.

 

8800 Arte er såpass rimelig at den er innenfor rekkevidde for de mange. De fleste lønnstakere kan fint unne seg en slik ting hvis de prioriterer slikt. Jeg vil også tippe at det er nokså mange som har en slik mobil i Norge - langt fler enn eiere av Maserati. Zonda-eiere finnes vel knapt nok i Norden. Vertu er dog en helt annen historie, men hvor mange ønsker å bruke flere titalls tusen på en mobil? Stort sett bare überrike russere.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...