Gå til innhold

Test: Be Quiet! Dark Power PRO 1000 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har i dag en Be-Quiet Dark Power PRO 750 W, den er KONGE.

jeg ga får et år siden 1900.- for den. jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet. har litt lyst på en 1000 watter nå :new_woot:

 

har hatt både "Mist 500" og "Hiper 580" begge disse bråkte som fly.

 

PS: en får som regel det man betaler for.... ;)

Lenke til kommentar
jeg har i dag en Be-Quiet Dark Power PRO 750 W, den er KONGE.

jeg ga får et år siden 1900.- for den. jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet. har litt lyst på en 1000 watter nå :new_woot:

 

har hatt både "Mist 500" og "Hiper 580" begge disse bråkte som fly.

 

PS: en får som regel det man betaler for.... ;)

Hvis du mener at Mist500 bråker som et fly,så overdriver du kraftig. Jeg er selv "allergisk" mot støy og har hatt Mist500. Den bråker ikke som et fly!

Lenke til kommentar
jeg har i dag en Be-Quiet Dark Power PRO 750 W, den er KONGE.

jeg ga får et år siden 1900.- for den. jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet. har litt lyst på en 1000 watter nå :new_woot:

 

har hatt både "Mist 500" og "Hiper 580" begge disse bråkte som fly.

 

PS: en får som regel det man betaler for.... ;)

Hvis du mener at Mist500 bråker som et fly,så overdriver du kraftig. Jeg er selv "allergisk" mot støy og har hatt Mist500. Den bråker ikke som et fly!

 

Hvis du ikkje har hørt mist "bråke" litt, så har du ikkje hatt nok hardware tilkoblet ;)

Lenke til kommentar
jeg har i dag en Be-Quiet Dark Power PRO 750 W, den er KONGE.

jeg ga får et år siden 1900.- for den. jeg angrer ikke et sekund på dette kjøpet. har litt lyst på en 1000 watter nå :new_woot:

 

har hatt både "Mist 500" og "Hiper 580" begge disse bråkte som fly.

 

PS: en får som regel det man betaler for.... ;)

Hvis du mener at Mist500 bråker som et fly,så overdriver du kraftig. Jeg er selv "allergisk" mot støy og har hatt Mist500. Den bråker ikke som et fly!

 

Hvis du ikkje har hørt mist "bråke" litt, så har du ikkje hatt nok hardware tilkoblet ;)

Jeg er enig i at Misten ikke var akkurat lydløs,men jeg mener at den bråker som et fly er en sterk overdrivelse.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en "vanlig" pc denne PSU`n er ment for.

 

Mitt system i siggen min drar 560w load og jeg bruker da 75% av kapasiteten, noe som jeg synes er litt i meste laget, dette pga av vifta spinner raskere og fører til stæy.

ca 50% er ca passe.

 

Hvordan har du målt 560 Watt på full load?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er fordeler/ulemper med en modulær strømforsyning som dette sammenliknet med en single-rail som f.eks Corsair sine strømforsyninger?

 

Har lest mange steder at det eneste seriøse å gå for er single-rail, men de fleste på markedet er jo modulære...

 

Modulær brukes om forskyninger med avtagbare kabler. Det du tenker på er kanskje flere 12v-rails kontra 1, personlig ser jeg egentlig ingen fordeler med førstnevnte, sålenge de klarer å holde speccsene gode. Det er jo bare en ulempe å ikke kunne fordele kontakter fritt.

 

Ellers så er det kanskje litt i grenseland å kalle denne forskyningen "miljøvennilig", det er forsåvidt ikke produsentens skyld, men sikkert 90% av kjøperene trenger ikke en så kraftig forskyning, og vil kjøre den god over halvparten av tiden på under 200 Watt, hvor denne har elendig effektivitet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en "vanlig" pc denne PSU`n er ment for.

 

Mitt system i siggen min drar 560w load og jeg bruker da 75% av kapasiteten, noe som jeg synes er litt i meste laget, dette pga av vifta spinner raskere og fører til stæy.

ca 50% er ca passe.

 

Hvordan har du målt 560 Watt på full load?

 

AtW

 

Ut Fra veggen.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke en "vanlig" pc denne PSU`n er ment for.

 

Mitt system i siggen min drar 560w load og jeg bruker da 75% av kapasiteten, noe som jeg synes er litt i meste laget, dette pga av vifta spinner raskere og fører til stæy.

ca 50% er ca passe.

 

Hvordan har du målt 560 Watt på full load?

 

AtW

 

Ut Fra veggen.

 

Mao er vel reell bruk rundt 440 Watt på max load på din maskin. Forøvrig er det ikke noe magisk som gjør at vifter spinner saktere på 50% load av en kraftig forskyning kontra 75% av en mindre kraftig. Der bør du sjekke karakteristikken til den individuelle forskyning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at dette er kvalitet, om de holder samme standarden som før. Jeg kjøpte en 400 watter (tror jeg) fra 3dfxcool for masse år siden, og den fungerer helt topp enda. Har overlevd 3 Hiper forsyninger på ett annet system hehe :)

 

Den har bare 80mm vifte og bråker mindre enn dagens modeller med 120mm! Laget av titan er den også!

 

...Men prisen! *sjokk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...