Gå til innhold

Sega Rally-studio legges ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvordan sega klarer å holde hodet over vannet i dagens marked. De lagde utrolige spill for sin tid, altså 90 tallet, men de siste ...10 årene har det vært utrolig dårlig. De følger ikke med i tiden og lager spill som fungerte før, men som i dagens marked ikke holder mål.

Eks : Sonic. Jeg mener, i himmelens navn mann! Hvor mange sonic spill skal de lage? Og har noen i det hele tatt kjøpt de siste? Kan ikke forstå åssen de klarer å holde hodet over vannet, men jeg syns på samme tid at det er synd at de ikke har klart å fornye seg og følge spillmarkede i dag, jeg likte virkelig spillene deres når jeg vokste opp. Kanskje er jeg blitt for voksen for Sega, ikke vet jeg, men tror det er noe i det jeg sier om a alltid følge med i spillmarkededs utvikling.

 

Edit : konkuranse betyr ikke at det blir laget bedre spill ;)

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Selv føler jeg at da lager man spillene fort, slenger inn litt ekstra bling og fokuserer på å proudusere så mange spill som mulig på kortest mulig tid. Er det konkuranse presser selskapene hverandre til å ofte release spill som burde ligget lengre på arbeidsbordet.

 

Men men, det kan sikkert fungere begge veier.

Lenke til kommentar
Edit : konkuranse betyr ikke at det blir laget bedre spill ;)

 

Åjoda. Når det er konkurranse vil spillprodusentene strekke seg enda lenger for å lage bra spill.

 

Det betyr også at studiene ikke i like stor grad vil ta sjanser på nisjer og spesialiserte spill som noen grupper vil elske. De vil satse på ting som vil nå bredt og kjente konsepter de vet vil selge.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvordan sega klarer å holde hodet over vannet i dagens marked. De lagde utrolige spill for sin tid, altså 90 tallet, men de siste ...10 årene har det vært utrolig dårlig. De følger ikke med i tiden og lager spill som fungerte før, men som i dagens marked ikke holder mål.

Eks : Sonic. Jeg mener, i himmelens navn mann! Hvor mange sonic spill skal de lage? Og har noen i det hele tatt kjøpt de siste? Kan ikke forstå åssen de klarer å holde hodet over vannet, men jeg syns på samme tid at det er synd at de ikke har klart å fornye seg og følge spillmarkede i dag, jeg likte virkelig spillene deres når jeg vokste opp. Kanskje er jeg blitt for voksen for Sega, ikke vet jeg, men tror det er noe i det jeg sier om a alltid følge med i spillmarkededs utvikling.

 

Edit : konkuranse betyr ikke at det blir laget bedre spill ;)

 

Har du sett salget av Sonic og Mario at the olympics ? Har vel passert 5-6 millioner allerede.

 

Dette er ikke Sega utviklere sånn sett, det var et lite racing studio Sega startet opp i England nylig. Sega generelt gjør det nok bedre nå enn på lenge.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller tenker andre at vi med denne nyheten nettopp har mista en ny utgave av Dayntona USA til Sega? Noe som er trist :(

 

Er ikke det spillet sjitgammalt? Var det noen gang noen oppfølger til det? Husker jeg digget å spille det på slike automater, skulle gitt mye for å se det igjen =)

Men uff, ja, blir nok ikke noe mer fra den fronten isåfall, synd - for bilspillene deres var de spillene som var verd å spille syntes jeg.

Lenke til kommentar
Edit : konkuranse betyr ikke at det blir laget bedre spill ;)

 

Åjoda. Når det er konkurranse vil spillprodusentene strekke seg enda lenger for å lage bra spill.

 

Det betyr også at studiene ikke i like stor grad vil ta sjanser på nisjer og spesialiserte spill som noen grupper vil elske. De vil satse på ting som vil nå bredt og kjente konsepter de vet vil selge.

Det spørs hvor smarte de er.

Det er vanskelig å lage et spill som må bli en bestselger og selge godt i julesalget.

Det er sikrere å lage et nisje spill hvor du vet målgruppen, største problemet er ofte at de prøver å mainstreeme spillet for å få flere kjøpere mens det går ut over viktige funksjoner i spillet.

 

frem til 90 tallet var TV i usa fokusert på å treffe massemarkedet, om å gjøre å lage et show som fikk maksimalt med seere på lørdagskvelden.

Problemet var at det var masse kanaler og du kunne kun se på en. Samt at ved å prøve å nå alle var det ingen som var fornøyd.

 

Så fant noen smartinger ut at det er bedre å satse på en spesiel målgruppe så viste du at du fikk den gruppen, i allefall intil du fikk konkuranse der.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...