Gå til innhold

Her er Nokias Iphone-utfordrer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stylus!! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

 

Vi får inderlig håpe at dette er en teknisk prototype.

 

Det virker meningsløst for Nokia å lage noe som SE P serien har hatt i mange år og ikke akkurat slått godt igjennom. Jeg er ikke spesielt interesert i iPhone men de har fått til en touchskjerm som virkelig er imponerende. Håper inderlig at Nokia enten har en mobil til på vei uten stylus eller at det bare er en prototype.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Stylus!! NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

 

Vi får inderlig håpe at dette er en teknisk prototype.

 

AKIRA

 

Stylus!! YEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSS!!!!

 

Du får heller prøve å fylle ut et regneark på mobiltelefonen din med pekefingeren, eller rett og slett tegne ei skisse med fingeren. Selvfølgelig må en smart-telefon med respekt for seg selv, ha trykkfølsom skjerm og stylus. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skulle kunne styre de vanligste funksjonene med fingeren. Hadde denne hatt qwerty hadde jeg garantert begynt å sikle... ;) Men utvilsomt et steg i (min) riktig retning fra Nokia...

Lenke til kommentar

Smartphone definisjonen er jo ikke begresnet til stylus mobiler.

 

Helt siden Nokia 6600 har jeg vært veldig happy uten Stylus og gjort "smartphone" ting.

 

Mitt aber mot Stylus er at det gjør utvikleren late og tar for gitt at brukeren vil bruke to hender og designer deretter. For meg vil en mobil alltid være "en hånds" enhet. Ja, man kan SMS kjappere med to hender, men man kan løse alt med en hånd om man vil. Med Stylus må man plutselig holde mobilen i en hånd og bruke den andre til å navigere. Meningsløst!!

 

Med måten iPhone har løst keyboardet tror jeg man fint kan fylle ut Excel ark. Å tegne ser jeg ikke helt poenget med når jeg har ett kamera.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Smartphone definisjonen er jo ikke begresnet til stylus mobiler.

 

Helt siden Nokia 6600 har jeg vært veldig happy uten Stylus og gjort "smartphone" ting.

 

Mitt aber mot Stylus er at det gjør utvikleren late og tar for gitt at brukeren vil bruke to hender og designer deretter. For meg vil en mobil alltid være "en hånds" enhet. Ja, man kan SMS kjappere med to hender, men man kan løse alt med en hånd om man vil. Med Stylus må man plutselig holde mobilen i en hånd og bruke den andre til å navigere. Meningsløst!!

 

Med måten iPhone har løst keyboardet tror jeg man fint kan fylle ut Excel ark. Å tegne ser jeg ikke helt poenget med når jeg har ett kamera.

 

AKIRA

 

Tja, nå blir rutene i et regneark ganske så små på en mobiltelefon, så hvis du mener det er lett å treffe med fingeren din, så har du veeeldig små fingre. Har man trykkfølsom skjerm, sitter man ikke å styrer en pil med å trykke ørten ganger på en piltast, men man trykker på skjermen der man måtte ønske. Og når man sitter og jobber er det vel ikke noe poeng at man skal kunne gjøre alt med en hånd? Hvem sier at det ikke går å ringe, sende sms og ta bilder med en hånd? Selvfølgelig er dette mulig. Dette er jo tilogmed mulig på den nå tilårskomne P990i. Å tegne på en trykkfølsom skjerm er både praktisk og morsomt.

Lenke til kommentar

OK..

 

For det første, så kommer denne til å koste flesk. For det andre, skal Nokia utklase iPhone med denne, så må de kvitte seg med stylusen. Halve poenget med iPhone er at det er trykkskjerm som man ikke trenger stylus for å navigere.

 

Så må jeg bare kommentere menyen. Jeg håper virkelig ikke at dette blir det ferdige produktet. Det ser mildt sagt helt for jævlig ut. Noen som sa tivoli? Alt for barnslige ikoner.

 

Det blir nok en HTC med Android på meg.

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Fullstendig enig med deg AKIRAx24.

Nokia burde lansere en telefon hvor man ikke er avhengig av en stylus.

Men som du sier....kan være ting endrer seg fra denne (forhåpentlige prototypen).

Det stylus frie livet er nemlig utrolig deilig....

 

Uenig der ja. Jeg liker Stylus. Jeg syns Nokia skal lansere en telefon der så å si alle funksjoner kan styres med fingeren, MEN dersom man ønsker skal man også kunne bruke Stylus. Men dette er fordi jeg personlig liker det da :)

 

Nettstedet hevder at telefonen ikke bare er ekte, men også at den kommer i salg første kvartal 2009

 

Det er jo alt for seint, da kjøper jeg heller iPhone.

 

Dersom du kan ta til takke med en iPhone, og greie å leve med det, er det vel ingen grunn til å ikke løpe og kjøpe.

Lenke til kommentar
Og heller ingen multitouch. Tror vi må vente på flere nokia touchtelefoner før de klarer å hamle opp med Apple.

 

Slik jeg ser det er jo Apple grusa alt med denne telefonen. Men jeg venter til Nokia lanserer den virkelige knallbrae touch telefonen før jeg kjøper noen vertfall. Selv om dette er bedre en Apple er det lissom ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Hvor lenge må vi vente før alle telefoner med trykkfølsom skjerm slutter å bli sammenliknet med iPhone? Jeg har enda ikke forstått hypen rundt Apples første telefon. Ok, den ser fantastisk bra ut, og har dritfett brukergrensesnitt, men spesifikasjonene er jo ikke akkurat imponerende. (edit: glemte den fine skjermen :) )

 

Jeg vet at slike sammenlikninger har vært nevnt i lang tid, men var f.eks SE P800 den første "iPhone-kopien" da? Og hva med de andre touch-screen telefonene som kom før iPhone? Greit nok, den har jo "multitouch" (wow, hva skal du med det?), men det er vel det eneste spennende/nyskapende med den?

 

Ingen seriøse mobilprodusenter kommer til å levere sin egen "iPhone". Det finnes da masse andre telefoner på markedet som er langt bedre for de som ikke bare er opptatt av fashion.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
Det finnes da masse andre telefoner på markedet som er langt bedre for de som ikke bare er opptatt av fashion.

 

Feil. Det finnes mange forholdsvis unike programmer til iPhone som enten ikke finnes på andre mobiler eller fungerer adskillig dårligere, og er man avhengig av disse programmene har eierskapet intet med mote å gjøre. Det er bare ett av flere argumenter man kan bruke mot det tåpelige "mote"-stempelet de som ikke kjenner telefonen så godt liker å vifte med.

Lenke til kommentar
Så tragisk at Nokia går i den same fella som Apple. Eg får håpe dette berre er ein mote med telefonar utan knappar og at knappane vil komme tilbake. Den telefonen hadde vert så aktuell for meg viss den berre kunne skyve skjermen for å få eit fullt tastatur slik som er på HTC TyTn.

 

Da er vel Samsung F700 mobilen for deg? Den er dog ikke en smarttelefon..

Lenke til kommentar
Så tragisk at Nokia går i den same fella som Apple. Eg får håpe dette berre er ein mote med telefonar utan knappar og at knappane vil komme tilbake. Den telefonen hadde vert så aktuell for meg viss den berre kunne skyve skjermen for å få eit fullt tastatur slik som er på HTC TyTn.

 

Da er vel Samsung F700 mobilen for deg? Den er dog ikke en smarttelefon..

 

Tja, tror SEx1 er midt i blinken ;)

Lenke til kommentar

Til dere som klager over stylus...

 

Det har da vært kjent lenge at hele telefonen kan brukes både med og uten stylus! Det er hovedsakelig på grunn av håndskriftgjennkjenning og andre applikasjoner der nøyaktighet er viktig at den i det hele tatt er der. Men det er altså ingen som tvilger deg til å bruke den og telefonen er laget spesielt for å støtte både stylus og pølsefingre.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...