Gå til innhold

Nå er mobil på flyet lov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SMS @ 10 000 fot

 

Det legges også inn begrensninger på når du kan bruke mobilen. Flyet må være minst 10 000 fot, drøyt 3000 meter, over bakken før du kan skru på mobilen. Dette er samme høyde som annet elektronisk utstyr, som mp3-spillere og PC-er kan brukes i.

Trodde mp3 spillere kunne brukes hele tiden. Trodde og at PC kunne brukes så lenge den hadde IR, BT og Wlan deaktivert

Lenke til kommentar

Da håper jeg det blir lov med MP3 spillere også, så jeg slipper å høre på folk som skravler i telefonen overalt og glemmer hvor de er.

 

Sist fikk jeg beskjed om å fjerne MP3 spilleren... smått irriterende å måtte nøye seg med underholdningen ombord.

 

Samt at jeg fikk pusteproblemer fordi jeg ikke fikk hørt på "pust inn, pust ut" lydsporet :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alt elektronisk utstyr skal være av under letting/landing (dvs når setebelte-lyset er på). Når setebeltet-lyset slukkes kan en bruke elektronisk utstyr som ikke inneholder sender/mottager (dvs feks mp3-spillere).

 

Er også en god del mobiler som etterhvert har slik fly-funksjon slik at en slår av selve mobilfunksjonen, men kan bruke den som mp3-spiller osv. Min SE K610i har i alle fall det.

Lenke til kommentar
Alt elektronisk utstyr skal være av under letting/landing (dvs når setebelte-lyset er på). Når setebeltet-lyset slukkes kan en bruke elektronisk utstyr som ikke inneholder sender/mottager (dvs feks mp3-spillere).

 

Er også en god del mobiler som etterhvert har slik fly-funksjon slik at en slår av selve mobilfunksjonen, men kan bruke den som mp3-spiller osv. Min SE K610i har i alle fall det.

Men hele telefonen må være av da under letting/landing, også mp3 funksjonen.

Lenke til kommentar

Under letting og landing skal alt være av - slik er det nå og slik blir det.

Når man først er oppe i lufta, er mp3 spillere og elektronisk utstyr som ikke sender signaler lov - slik er det i dag, og sier noen noe annet tar de rett og slett feil.

 

Når disse forandringene trer i kraft betyr ikke det noe annet en at det også vil bli lov med mobiltelfoner når man er i luften.

Lenke til kommentar
Under letting og landing skal alt være av - slik er det nå og slik blir det.

Når man først er oppe i lufta, er mp3 spillere og elektronisk utstyr som ikke sender signaler lov - slik er det i dag, og sier noen noe annet tar de rett og slett feil.

 

Når disse forandringene trer i kraft betyr ikke det noe annet en at det også vil bli lov med mobiltelfoner når man er i luften.

Da skal jeg se strengt på servitruser neste gang de ber meg fjerne headsettet oppe i luften ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selv om EU åpner for bruk av mobil i lufta betyr ikke det at du nå kan fiske frem mobilen og ringe hjem neste gang du flyr Bergen - Oslo. Flyet må nemlig være utstyrt med en egen basestasjon. Denne basestasjonen kommuniserer med en satelitt, som igjen kommuniserer med mobilnettet på bakken.

 

Smør dere med tålmodighet, tekno-avhengige.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...