Gå til innhold

Test: Gigabyte EP35-DS4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra review, likte godt at dere oppga hvilken spenning hovedkortet kunne gi til de forskjellige komponentene:)

En annen ting var at det var litt grundigere lagt, men dere burde oppgitt hvilken FSB som var maks. Under overklokkingsdelen burde dere definitivt også testet med 45nm DualCore og 65nm QuadCore - ettersom hovedkort kan være gode på f.eks 45nm DualCores og 65nm QuadCores, men ikke 65nm DualCores.

Lenke til kommentar

Fint at flere får øynene opp for Gigabyte, jeg gikk rundt og trodde at det var kun Asus og alle de andre hang etter inntil for bare et og et halvt år siden da jeg måtte bruke ett Gigabyte P965 kort til en pc på grunn av tidsnød, siden har jeg prøvd maaaange flere, og nå er ikke Asus nr 1. hos meg lenger....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Én av de to PCIe 1.0-portene har full båndbredde (16 kanaler), mens den andre går ned til fire PCIe-kanaler hvis du har to grafikkort (Crossfire). Om du bare bruker ett grafikkort, spiller det ingen rolle hvilken port du velger å bruke.

 

Det er feil at det er samme hvilken slot en bruker, den ene porten (oransje) er Pci-e x4 elektrisk, det betyr at selv om du kun har et skjermkort og setter nedi der, så vil den kun kjøre med x4 hastighet.

 

Har selv P35-DS4, og jeg ser også på bildet at den oransje Pci-e slotten bare er x4 elektrisk (en ser det på manglende pinner nedi sporet, er ca.1/4 av sporet som har pinner som gjør kontakt med skjermkortet, resten er bare plast)

Lenke til kommentar
Fint at flere får øynene opp for Gigabyte, jeg gikk rundt og trodde at det var kun Asus og alle de andre hang etter inntil for bare et og et halvt år siden da jeg måtte bruke ett Gigabyte P965 kort til en pc på grunn av tidsnød, siden har jeg prøvd maaaange flere, og nå er ikke Asus nr 1. hos meg lenger....

 

 

Gigabyte har lenge vært med i toppen når det gjelder hoverkort. Men Asus har fått ett godt rykte og gjerne fordi de har flere komponenter med god omtale.

Lenke til kommentar

Asus har som regel bra highend/entusiastprodukter, men går du litt ned i pris, så blir produktene skremmende kastrert, bios blir ribbet, dårligere kvalitet på komponenter og ikke minst den grusomme gjørmebrune fargen uten noe som helst "bling".

Både Gigabyte og nå - Abit, lager mye mer gjennomførte budsjettkort, f.eks P35-DS3 serien, Abit iP35/iP35E, ja - tilogmed de aller rimeligste G31/P31 kortene til Gigabyte har kvalitetskomponenter og bios som duger til grei overklokking.

Lenke til kommentar

Det skulle tatt seg ut om alle brukerne oversatte engelske reviews og la dem inn på forumet under brukertester-kategorien :) (satt litt på spissen da selvfølgelig..)

 

Synes det er litt synd at HW må ta reviews fra andre for å fylle opp den tomme plassen, det er jo minimalt med hovedkort som blir testet for tiden.

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

@PerUlv2

 

Men så var jo Ds3 og Ds4 de mest vellykkede hk gjennom tidene, spesiellt med ett såpass glimrende brikkesett som P35. Og som du sa er jo X38 noe, jeg og kjøpte, for flerkort løsning. Eneste som er med Gigabyte er å passe på hva revisjon man har. For ett nummer/bokstav feil der kan man ende opp med en mindre optimal kjøleløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

DS4 er et hk jeg har vært veldig fornøyd med, selv har jeg P35-DS4 v1.0, noe som betyr at jeg har samme kjøler som DQ6. Har hatt dette hovedkortet en god stund nå, og det har vært fjellstabilt hele tiden. Er vel et av de bestehovedkortene jeg noensinne har kjøpt.

 

Har riktignok tenkt tanken på og bytte det ut, men eneste grunnen er at jeg kjører crossfire nå, og da begynner P35 og vise sine svakheter.

Lenke til kommentar

Jeg kjører Abit IX38 og skulle egentlig ha to hd3870 i crossfire, men gikk for hd3870x2 fordi enkeltkortene var ikke å finne, men det fungerer overaskende bra. Også har jeg mine ideer om at crossfireX kan være vært hypen :)

 

X48 ser jo bra ut det men vil det bli bedre enn G35? Ikke helr fått med meg forskjellen der, for jeg syns å huske at det kommer med 2 pc16. hmm.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...