Gå til innhold

Blu-ray for PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får allerede Blu-ray lesere ned til rundt 870 kroner.

 

LiteOn modellen er på lager. NetShop selger også Pinoeer sin leser for 990 kroner (denne har jeg, og den kan anbefales)

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

 

Tipper på priser rundt 500 kroner mot slutten av året.

 

Blu-ray brenner (LiteOn) begynner på 1755 kroner nå. Tipper disse nærmer seg 1000 kroner iløpet av året.

Lenke til kommentar

Får allerede Blu-ray lesere ned til rundt 870 kroner.

 

LiteOn modellen er på lager. NetShop selger også Pinoeer sin leser for 990 kroner (denne har jeg, og den kan anbefales)

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

 

Tipper på priser rundt 500 kroner mot slutten av året.

 

Blu-ray brenner (LiteOn) begynner på 1755 kroner nå. Tipper disse nærmer seg 1000 kroner iløpet av året.

Hvordan er støyen på den Pioneer-spilleren under avspilling av film på DVD/ Blu-ray? Har vært borti DVD-brennere/lesere som kjører på full gamp under avspilling av filmer, og det er rett og slett for jævlig å høre på.

Lenke til kommentar
Hvordan er støyen på den Pioneer-spilleren under avspilling av film på DVD/ Blu-ray? Har vært borti DVD-brennere/lesere som kjører på full gamp under avspilling av filmer, og det er rett og slett for jævlig å høre på.

Jeg bruker AnyDVD HD og har stilt den til "Quiet" under avspilling av film. Da er den lydløs.

 

Har faktisk ikke testet om/hvor mye den eventuelt bråker uten...

 

 

Programvaren som følger med, har den mulighet for å dekode HD-lyd?

PowerDVD dekoder alle formatene (TrueHD og DTS-HD MA)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Minner om:

Ahead software

Nero DriveSpeed

 

Der kan du manuelt stille inn hvor raskt CD/DVD-en skal spinne, også hvor lenge det tar før den sakker ned igjen etter å ha kjørt for fullt.

 

Setter min på max 8x og 32min nedspinningstid (så spinner den på 8x nesten konstant slik at det ikke blir hakking pga opp og nedspinning).

 

Bruker det programmet på min HTPC som før støyet noe jævl** når jeg skulle se film :thumbup:

Lenke til kommentar

Vente litt til nå, så kommer det sikkert flere Blu-ray-lesere fra andre produsenter, i likhet med at prisen vil synke sakte men sikkert.

 

Og med tanke på at de aller, aller fleste har tilgang til internett på PC-en, så passer Blu-ray-profil 2.0 ypperlig. :)

Lenke til kommentar

De fleste Blu-Ray brennere i dag har bare 2x brennehastighet, mens DVD+R DL har ofte en brennehastighet på 4x. Jeg bruker ca en halv time å brenne en DL plate med 8,2GB på 4x, Blu-Ray har plass til ca 25GB. Det ville derfor ta meg en halv evighet å brenne en Blu-Ray disk.

Dette er mitt argument for å ikke kjøpe meg Blu-Ray brenner enda. Jeg vil vente til de får litt bedre hastigheter på brenne og lese, og gjerne til litt lavere priser.

Lenke til kommentar
De fleste Blu-Ray brennere i dag har bare 2x brennehastighet, mens DVD+R DL har ofte en brennehastighet på 4x. Jeg bruker ca en halv time å brenne en DL plate med 8,2GB på 4x, Blu-Ray har plass til ca 25GB. Det ville derfor ta meg en halv evighet å brenne en Blu-Ray disk.

Dette er mitt argument for å ikke kjøpe meg Blu-Ray brenner enda. Jeg vil vente til de får litt bedre hastigheter på brenne og lese, og gjerne til litt lavere priser.

1x DVD er på 1350 kB/s og 1x Blu-ray er på 4500 kB/s, så en 2x Blu-ray-brenner brenner raskere enn en 4x DVD-brenner. Det tar omtrent tre kvarter å fylle opp en 25GB Blu-ray-plate når man brenner med 2x.

Lenke til kommentar
Hvordan er støyen på den Pioneer-spilleren under avspilling av film på DVD/ Blu-ray? Har vært borti DVD-brennere/lesere som kjører på full gamp under avspilling av filmer, og det er rett og slett for jævlig å høre på.

Jeg bruker AnyDVD HD og har stilt den til "Quiet" under avspilling av film. Da er den lydløs.

 

Har faktisk ikke testet om/hvor mye den eventuelt bråker uten...

 

 

Programvaren som følger med, har den mulighet for å dekode HD-lyd?

PowerDVD dekoder alle formatene (TrueHD og DTS-HD MA)

 

Lyden blir da sendt ut som analog surround?

Lenke til kommentar
Hverken artikkelen eller detaljene i prisguiden inneholder informasjon om dette er "1.0" eller høyere versjon. Dette er et viktig hensyn å ta i pris/verdi vurdering.

 

Hvis det er de forskjellige Blu-ray profilene du tenker på nå, så er ikke det relevant til selve spilleren. Hva hvis de f.eks. lager en intern Blu-ray Live (profil 2.0) spiller og man putter den i en maskin uten internett-tilgang? Et av kravene for Blu-ray Live er internett-tilgang.

 

PS3 trenger f.eks. kun en liten firmware update for å oppdateres fra profil 1.1 til 2.0, siden den allerede har internett-tilgang og intern harddisk (som dekker kravene for tilgjengelig lagringsplass).

 

En intern Blu-ray-spiller beregnet til PC er en spiller, og kommer til å være en spiller uavhengig av de forskjellige profilene. Det er resten av PC-ens komponenter og avspillingssoftware som avgjør hvilken profil man vil få.

 

ps: Det er verre med Blu-ray spillere som ikke er beregnet for PC-bruk, bortsett fra PS3, da de ikke kan oppgraderes med internett-tilgang eller interne harddisker. Da må man være påpasselig på hvilken profil spilleren har for å få ønsket funksjonalitet.

 

- Aluqha

Lenke til kommentar
Plextor har en Blu-ray-brenner for PC, som også leser HD-DVD: http://www.plextor.be/products/px-b920sa.a...hoice=PX-B920SA

 

Test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=517984

 

LG har også en tilsvarende, som koster litt mindre: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345129

Til info:

Plextor PX-B920SA og LG GGW-H20L er samme brenner... Plextorn har bare fått høyere pris og nedsatt BD-R skrivehastighet + 1 stk. Plextor klistremerke.

LG GGW-H20L brenner BD-R på 6x mot Plextors 4x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...