Gå til innhold

Viftekjølt DDR3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orker.. ikke.. flere.. vifter.. wræææææææææææææææææææææææææææææææææl! Viftestøy er grundig irriterende, spesielt nå som jeg ikke er "gamer" i så stor grad som før.

 

 

Hadde noen klart å lage en smart løsning som var kjølt av èn stor vifte så hadde de fått meg som kunde på et blunk. Da tenker jeg skikkelig arbeid med å få laget en stor stillegeånde kjøleløsning som dekker flest mulig komponenter.

Lenke til kommentar

hva med 2 stk 120mm eller større vifter? en inn og en ut. får god luftgjennomstrømning med det, kan da kan du leve med passiv kjøling på de øvrige komponentene. Dette fungerer naturligvis ikke på en hardcore gamerpc, men er en ypperlig løsning for resten av folket. Dessuten flytter større vifter mere luft på lavere hastigheter, så det blir nesten støyfritt ;)

Lenke til kommentar

Problemet er bare at jeg er en hybrid. :p

 

Det er veldig deilig at PC-en på den lille hybelen ikke bråker når jeg studerer, ser film, chatter osv. Men jeg spiller også et spill fra tid til annen. Liker å følge med litt. Måtte jo ha sterk nok PC til å teste nye spennende ting som Crysis, og lignende.

 

Har viftekontroll på CPU med gigantisk Zalman, men det hjelper lite når skjermkortet bråker (Er nok det, for tror Fotron PSU med 120 mm er støysvak)

Lenke til kommentar

Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der.

 

Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. :thumbdown:

Lenke til kommentar
De var ikke så pene at det gjorde noe :p selvom utseendet har lite å si.

Word!

 

Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der.

 

Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. :thumbdown:

Ja, disse egner seg definitivt ikke i LAN-PC-er.

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om festene på hovedkortet er sterke nok til å holde sånne brikker på plass. Belastningen må jo bli flere ganger større enn vanlige brikker, både pga selve vekten, men også at mesteparten av vekten er så langt ute fra festene. Vekt X arm og alt det der.

 

Eg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sette disse modulene i et hovedkort i ett tradisjonelt tower med hovedkortet stående på høykant. :thumbdown:

 

 

Er jo ikke sikkert de er så tunge da, ser jo litt pinglete ut, ser nesten ut som om kjøleribbene er laget av plast på det bildet :p

Lenke til kommentar

Gøy at prisen er på vei nedover men det er ennå langt igjen til DDR2-priser. Man får faktisk 2*1GB DDR2-sett til under 1/3 av prisen på 2*1GB DDR3-sett. Hastighetsforskjellen er nesten fraværende i prisklassene vi prater om.

 

I fjor sommer trodde mange at DDR3 ville ta over for DDR2 som det mest solgte minnetypen allerede rundt årsskiftet 2007/2008. Nå viser kalenderen 4. måned i 2008 og det ser ennå ut til å drøye en god stund. Kanskje vi bør forskyve den spådommen mot årsskiftet 2008/2009.

Lenke til kommentar
Ser lite poeng i aktiv kjøling på minne moduler på standard hastighet, hvis de overklokker bra så er det kanskje noe å se på hvis en er for lat til å henge opp en vifte i kabinettet.

Raske brikker er som oftest presset fra fabrikant og krever derfor ofte høy driftsspenning for å levere averterte frekvenser og forsinkelser. For å sikre at modulene får lang levetid og er stabile blir disse nå utstyrt med vifte. Får jo også vannkjølte moduler.

Lenke til kommentar

syns de så funkey ut de her ja, men jeg holder meg til amd å de kjører fremdeles på ddr2 så jeg personlig liker det best.. kjører geil, bd 8g quadsett i min nå, 800mhz oc 920mhz sammen med phenom oc til 2,5ghz.. men når amd støtter ddr3, så blir det nok noen feite corsair dominator på meg=)

Lenke til kommentar
Ser lite poeng i aktiv kjøling på minne moduler på standard hastighet, hvis de overklokker bra så er det kanskje noe å se på hvis en er for lat til å henge opp en vifte i kabinettet.

Raske brikker er som oftest presset fra fabrikant og krever derfor ofte høy driftsspenning for å levere averterte frekvenser og forsinkelser. For å sikre at modulene får lang levetid og er stabile blir disse nå utstyrt med vifte. Får jo også vannkjølte moduler.

 

Jeg vet alt det :) Er derfor jeg spesefikt nevnte "standard hastighet" og kun vits hvis "overklokker bra". Men du skal langt før du trenger mer en vanlig kabinett vifte kjøling + cpu kjøler. Se på disse her feks DDR3 0 aktiv kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...