Gå til innhold

Lavkost-PC-er i vinden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg regner med at disse pc-ene blir kjølige da de blant annet baseres på Intels Atom-prosessorer som er beregnet for små håndholdte enheter. Isåfall kan det jo være ypperlig med en 12" bærbar med Linux til lett tekstbehandling, epost og surfing.

 

regner vell nesten med at det ikke er vifte i dem engang. av de atom cpu'ene vanlige dødlige har hørt om er det max 2,2w tdp. da bruker vell kansje chipsettet mer?

 

edit: lurer på hvilken linux distro de skal slenge med?

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Kanskje. Men jeg tror et av salgspunktet til disse billig-bærbarene kan være svært god batteritid. Mange bærbare har dårlig batteritid, og mange ønsker nok bærbare som holder ut litt lenger enn tre timer. Med Intel Atom-prosessor, integrert grafikkløsning og forholdsvis lavytelse-komponenter vil maskinen kunne holde ut ganske lenge om batteriet er godt nok. Og det er vel kanskje det de burde satse på...

Lenke til kommentar

Jeg tror Atom-prosessorene blir ekstremt billige å produsere siden de bare er 3*7 mm store. Med veiledende priser i samme sjiktet som Celeron M-serien så tror jeg de godt kan være salgbare grunnet lavt effektforbruk. Samtidig tror jeg de vil gi Intel en stor avanse per brikke. Noe som kan tyde på manglende konkurranse om sånne brikker. (Kanskje AMD kommer hardere på banen med Geode-prosessorer som motangrep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...