Gå til innhold

Creative i hardt vær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve reaksjonen fra forumbrukerne skjedde jo på fredag for en uke siden, på mandag var det big baluba så må si at hw er litt treg her.

 

Det værste er derimot creative sin holdning, men kan forstå dem litt men det er utilgivelig at de gir ut drivere som ikke fungerer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Poenget er vel heller at de vil selge nye "vista-compatible" kort, istede for å oppdatere drivere til eksiterende kort. Tviler på at de hadde hatt problemer med å skrive drivere selv til vista, men de tenker vel at det er mer lønnsomt for dem å bare støtte kort som er i salg i dag.

 

Etter mine egne erfaringer med Creative har jeg heller laber tiltro til deres driverprogrammerer.

Lenke til kommentar

Det er en elendig måte å drive butikk på i så fall. Ingen ønsker å tvinges til å kjøpe nye kort når de allerede har flotte kort.

 

Likte første posten etter den originale uttalelsen fra Creative:

My god, you guys got some balls on you, either that or you'r all bordeline mad.

He offered a service you guys cant/wont, and in so madde a lot og YOUR customers happy about their product again.

Now you wanna whipe him out and keep him silent by threatning about legal actions.

This is a beyond retarded, shame on you, shame on you.

Lenke til kommentar

Ikke direkte nytt at Creative er veldig dårlige på å levere drivere. Sjeldent mer enn en driveroppdatering pr. år. Det har lenge vært påstått at dette var for å selge nye produkter.

 

Dette er vel en ganske klar bekreftelse på at dette faktisk er sant. At Creative ikke ønsker å støtte eldre enheter, slik at forbrukere må kjøpe nytt. Creative har handlet veldig dumt her. De skulle heller ha kontaktet han personlig, ikke postet en tråd i forumet til brukeren. Hvor uprofesjonellt er ikke det? I tillegg burde Creative ha tilbudt han en kontrakt som gav han en sum for å fikse gode drivere for selskapet.

 

Det er en stund siden jeg kjøpte et Creative-prdukt. Dette var faktisk da Vista kom ut, og de ikke leverte gode nok drivere. I tillegg ville de ha betaling for en viss driver også. Da bestemte jeg meg for å ikke invistere i selskapet lenger.

 

Creative fortjener all kritikk de har fått, og mer.

Lenke til kommentar
Poenget er vel heller at de vil selge nye "vista-compatible" kort, istede for å oppdatere drivere til eksiterende kort. Tviler på at de hadde hatt problemer med å skrive drivere selv til vista, men de tenker vel at det er mer lønnsomt for dem å bare støtte kort som er i salg i dag.

Creative legger altså opp til helt unødvendig bruk. De legger også opp til at kundene må kjøpe nye varer lenge før det egentlig er et behov for det.

 

Creative burde fått en bot fra EU eller andre myndigheter for miljøfiendtlig og forbrukerfiendtlig oppførsel. Boten burde vært i en sånn størrelseorden at det ikke lønner seg for Creative å holde på slik.

 

De viser nok en gang forakt for kundene. Heldigvis oppdaget jeg denne holdningen fra Creative for mange år siden og har styrt unna kjøp av Creative-produkter siden da.

Lenke til kommentar
Creative har stort sett bare vært en hemsko for utviklingen av lydkort på PC-fronten, jeg håper de blir dyttet ned fra tronen, elendige drivere, oppkjøp og nedlegging av bedre teknologi og annet vas. Denne stormen er fullt fortjent.

 

AtW

 

Det ser ut som creative snart står for fall, de har nylig solgt hovedkvarteret sitt og har nå en leiekontrakt (lease) isteden. Mye som tyder på økonomiske problemer noe som ikke kommer som en overraskelse når creative har egentlig satset på for mye samtidlig.

 

Hovedproblemet med lydkort er jo egentlig at det er vanskelig å få forbrukeren til å ville oppgradere ofte slik det er med skjermkort, det finnes jo egentlig ikke noe Positional audio mark 01,02,03 etc som hadde kunnet hjelpe til med å stimulere til flerkjøp av lydkort.

 

Kan for eksempel ikke huske en eneste gang at 3dmark har anbefalt et bedre lydkort for å få bedre ytelse på systemet ditt, hadde man for eksempel fokusert litt på selve den audiovisuelle opplevelsen i steden for kun den rent visuelle så hadde man kanskje stimulert som sagt markedet der.

 

Uansett så tror jeg nok at lydkort er en saga blott, etter hvert så tror jeg skjermkortene integrerer dette når man får minimisert teknikken nok og med nye skjermkort med hdmi utgang så er jo dette ganske logisk, mye mindre kabelrot får man også, noe som får meg til å tenke på at det er jo egentlig veldig gammeldags å måtte bruke alle disse kablene som vi må for å få til 7.1 lyd på systemet vårt : 3 fra lydkortet til (sub) og så 7 fra sub til høytalere.

Lenke til kommentar

På tide at HW.no snappet opp denne nyhetssaken. Fikk en god latter av å lese den på Digg på Mandag. Jeg tror de har mistet tillit fra hobbyister og ansvarlige forhandlere om ikke for lenge siden, så ihvertfall nå. Håper konkurransen tar anledning til å vise frem hva de har å tilby av funksjonerende kort.

Lenke til kommentar

Tror nok også det at de fleste hovedkort i dag har innebygde lydkort som er bra nok for de fleste (optisk ut osv.), ikke er helt bra for lydkort produsentene.

 

Når det er sagt, så mener jeg at lyd blir utrulig undervurdert i spill i dag. Hadde ikke vært meg i mot å se noen spill som satser mer på lyd.

Lenke til kommentar

Faren min er musiker og har et "gammelt" SB Live Platinum 5.1-kort og et matchende 5.1 anlegg fra SoundWorks/Creative. Dette anlegget får man kun ekte 5.1-lyd med via en DIN-kabel - som dette lydkortet har. Men drivere har vært et problem fra dag 1, fordi originaldriverne var laget for Win98/Me og installasjonen av nyere drivere krevde at man installerte originaldriverne først!

 

Visstnok kom de med noen drivere som fungerer ok uten krav om å først bruke originaldriverne, men dette tok veldig lang tid.

 

Status per i dag er at Vista drivere mangler offisielt, men jeg tror Daniel_K driverne faktisk støtter kortet, så jeg støtter derfor de som vil boikotte Creative fullt ut. Delvis også fordi de vil ha penger for å sende deg en CD med originaldrivere, i stedet for å legge disse ut for nedlastning.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt et lydkort fra Creative de siste 5-7 år, et enormt søppelfirma blitt spør du meg.

 

Jeg har nesten luktet på et par lydkort fra dem, men nå ble jeg hellig overbevist om at jeg aldri noensinne mer skal kjøpe noe som helst fra Creative. Dette blir boikott på alle produkter ved navn Creative.

 

Creative blir heretter et banneord hos meg og til alle jeg snakker med. "måkke finne på"... type.

 

EDIT:

Dog titter jeg stadig vekk på lydkort fra konkurrenter så jeg er ikke enig i det noe sier at didikert lydkort er "ut".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...