Gå til innhold

Firefox 3 Beta 5 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som fine endringer dette, særlig dette med JS. Dette med antall koblinger mot server har vi jo før kunnet endre som vi ville i about:config, regner med at denne valgfriheten følger med videre... Flere koblinger som standard er vel bare en justering som står i stil utviklinga som skjer med dataoverføringshastigheter, serverhard- og software, skulle jeg kunne tenke meg. :)

 

Nå er det ikke lenge igjen til juni! :D

 

 

Zhyl0: Nå er vel kanskje ikke den møkka It's Learning det første man tester en nettleser med. Kan tenke meg at denne er såpass tilpasset IE (utviklerne har nok skylappene på) at mye av JS og annen kode i grensesnittet ikke fungerer som det skal, vil tro det gjelder flere nettlesere enn Fx.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Haraldson:

jeg sier ikke noe annet enn fakta.

Det at Fx lanserer det som en ny funksjon derimot.

 

Det som er bra, er at alle nettleserene hermer etter hverandre. Da blir alle mer like, og derfor blir det mer press for hver nettleser a utvikle nye funksjoner for a vaere spesiell. Noe som er bra.

 

Haraldson:

jeg sier ikke noe annet enn fakta.

Det at Fx lanserer det som en ny funksjon derimot.

 

Det som er bra, er at alle nettleserene hermer etter hverandre. Da blir alle mer like, og derfor blir det mer press for hver nettleser a utvikle nye funksjoner for a vaere spesiell. Noe som er bra.

Lenke til kommentar

Kjempebra ! :)

Testet Fx3b5 nå og den må jeg si var blitt litt bedre - håper dog Mozilla gjemmer noen funksjoner helt til sist.

 

Fx har jeg brukt siden før den ble hel (1.0) og Fx kommer jeg til å bruke til det kommer noe bedre på markedet. Det er tross alt eneste grunnen til at jeg bruker den - Den ER best :)

 

Det er min mening - jeg er IKKE ute etter flaiming her.

Lenke til kommentar

Jeg har fått to sett navigeringsknapper oppe til venstre i nettleseren etter at jeg oppgraderte til beta 5. Er det noen andre som har det? Er dette en feil eller er det noe ny genial funksjonalitet som jeg ikke har skjønt?

 

Ellers må jeg si at både beta 4 og 5 har veldig store forbedringer. Har brukt 4-ern siden den kom ut, og spesielt bokmerkehåndteringen/spaces er veldig veldig bra. Det er skiftet fra å legge bokmerkene i mapper til å gi dem tag-er. Det er mye bedre fordi du da kan bruke flere stikkord på hvert bokmerke i stedenfor at den må ligge i en spesiell mappe. Bare denne ene forandringen gjør det virkelig verd å oppgradere. Det er som å gå fra å organisere informasjonen sin i et filsystem til å bruke en relasjonell database. Det er jo etablert på flere og flere områder nå (gmail, itunes, m.m.) så egentlig bare på tide at det kommer i nettleseren også. Det er vel allerede etablert i enkelte arbeidsområder/operativsystemer på nettet for å organisere dokumenter. Det spørs om ikke operativsystemene som installeres på PC-ene også må tenke på denne måten for å ikke sakke akterut. Alle som har jobbet i en stor bedrift med komplisert filstruktur på serverne vet hvor mye rot det blir etterhvert selv om de første mappenivåene er låst for brukerne.

Lenke til kommentar

Ble en liten visitt over i seamonkey for min del til adblock plus virker igjen. Vil aldri gå tilbake til sider med massevis av reklame igjen. Belønner heller de som har litt diskre annonser med å skru av adblock og trykke litt linker innimellom.

 

Seamonkey 2 er også på vei da. Gleder meg til å se hva de kan få til nå. Bare de fortsetter å holde den såpass snappy som den er nå. Men dog mye tidligere i utviklingsfasen enn fx3.

Lenke til kommentar

abene,

 

"[..] denne gangen skal den inneholde over 900 forbedringer." (fra artikkelen din om beta 4)

 

og:

 

"[..] skal inneholde over 750 endringer i forhold til tidligere betaversjoner" (fra denne artikkelen).

 

Begge er antall endringer fra forrige betaversjon! Jeg skulle ønske du var mer presis, slik at det er unødvendig å måtte lese Mozillas ofisielle melding for å finne ut hva som menes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...