Gå til innhold

Du jobber bedre med stor skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne leste jeg på itavisen eller digi for en mnd siden.. det går litt trutt til tider?

 

 

Sier heller ja til en godt formulert og lang artikkel her på hardware.no enn de korte og utrolig dårlig formulerte (og gjerne med opptil flere skrivefeil) artiklene på ITAvisen.no til en hver tid, om så artiklene måtte komme noen uker senere her :)

 

 

Rart at ikke effektiviteten økte fra én til to skjermer. :hmm:

 

Jeg har selv et toskjermsoppsett, og synes dette er mer effektivt enn å sitte med én skjerm. Men det er mulig det har med vane å gjøre.

 

Har selv to-skjermer, en 20" CRT og en 19" CRT. Og må si at jeg føler meg handikappet med engang jeg går over til å ha en :p

Får nesten klaustrofobiske følelser.. Jeg føler hvert fall selv at det går mye bedre med to, sammenlignet med en.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg har brukt mange ulike konfigurasjoner og føler at 2*19" blir litt for lite på hver skjerm mens 1*24" blir litt akkurat passe for én skjerm, men jeg skulle gjerne hatt en avlastingsskjerm i forbindelse med den. F.eks 24" + 20" (1920x1200 + 1600x1200).

 

30" synes jeg blir litt i største laget. Jeg vil heller ha to skjermer siden det blir enklere å bruke fullskjerm-applikasjoner på de.

Lenke til kommentar

Sitter med 2x19 og effektiviteten ville gått betraktelig ned med 1x24 f.eks.

Mulig 3x19 hadde vært bedre enn 2x24, med tanke på dei forskjellige programmene eg brukar.

Liker også at det ikkje er ein stor dedikert skjerm. (joa det går an å ordne dette med drivere..men aligavel)

 

edit: leif

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar

hvorfor jobber ikke jeg bedre når jeg har 2x24", en 19" og en del andre skjermer jeg kan jobbe på?

 

men, det går jo en grense, har en del skjermer over 24" også, som jeg ikke jobber aktivt på da :p

 

men dette kommer vel veldig an på hva man faktisk jobber med, tviler på at de som jobber med excel og slike "simple" ting merker så mye forskjell på 19" og 24"...

Lenke til kommentar
men dette kommer vel veldig an på hva man faktisk jobber med, tviler på at de som jobber med excel og slike "simple" ting merker så mye forskjell på 19" og 24"...

 

Når ble excel simpelt? Poenget er at man har all informasjonen man trenger lett tilgjengelig uten å måtte minimere og maksimere en hel haug med vinduer. Man trenger bare å flytte blikket litt. Forskjellen på 19" og 24" er enorm. Jeg har selv 1 20" og en 19" her og 19" er bare helt tragisk mtp. oppløsning. Det er knapt plass til noe som helst informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...