Gå til innhold

Den perfekte ørepluggen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil her, men å kalle disse øretelefonene for "øreplugg" er vel feil?

 

Øreplugg er jo sånne som du bruker for å blokkere ut lyd, ala hørselsvern? Eller?

 

Går du inn i en butikk som selger begge (som Clas Ohlson) og spørr etter "øreplugg" kan jeg garantere deg at du får sånne.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil her, men å kalle disse øretelefonene for "øreplugg" er vel feil?

 

Øreplugg er jo sånne som du bruker for å blokkere ut lyd, ala hørselsvern? Eller?

 

Går du inn i en butikk som selger begge (som Clas Ohlson) og spørr etter "øreplugg" kan jeg garantere deg at du får sånne.

 

Det Clas Ohlson kaller øreplugger er vell ifølge det norske språk kalt ørepropper.

Øreplugger leverer lyd, mens ørepropper stenger ute lyd :)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Interessant, nokon som har prøvd desse? Ein type du presser saman som ekspanderer er det eg ser for meg som den beste løysinga. Har diverre ikkje prøvd nokre som er optimale så langt. Har nokre gule til Shure-pluggane mine, men dei heng ikkje så godt. Kanskje eg skulle kjøpe desse og prøve. :hmm:

Lenke til kommentar

Alle som påstår dette ikkje er noko nytt:

Det som gjør disse ørepluggene unike, er at de er laget av en ny type skumgummi som gjør at de skal passe bedre til den enkelte brukers øre enn andre øreplugger.

 

Hearing Components har også arbeidet for at ørepluggene skal ha god støyisolasjon, slik at andre lyder stenges ute når du bruker de. Comply-pluggene er også kledd i et materiale som gjør at eventuell ørevoks ikke fester seg.

Det står at dette er ein ny type skumgummi som skal ha betre passform og som ikkje skal ta til seg øyrevoks. Har noko av dykk lenke til andre produsentar som har dette? :)

 

Det står lite om kva type gummi det er, difor litt vanskeleg å vite om det faktisk er noko nytt.

 

Må sjå om eg finn andre erfaringar, ei Apple-fanside er ikkje noko eg vil støtte meg til.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Skulle til å si det Zeph sa over meg. I tillegg er det slik at Comply lager slike til mange forskjellige øretelefoner/IEMs. Er langt fra alle som leveres med slike skumgummipropper slik som Koss gjør, det mest vanlige er vel at det følger med propper i silikon som ikke kan skryte av å ha like gode egenskaper når det kommer til passform og lydisolasjon.

 

Ser på siden deres at de også har en modell som passer Ultimate Ears, så skal få testet disse etterhvert. Gleder meg, da disse skal forbedre lyden på grunn av kvalitene som nevnt over. Disse skal nemlig gi et noe forbedret lydbilde, spesielt i midtregionen og bass, da disse Comply-pluggene skal gi bedre forsegling.

Lenke til kommentar

er dette det samme som scullcandy? for de pluggne er helt identiske med de som er på markede, bare den grå gummien på tuppen er byttet..

 

fordelen med denne typen er at de er behagelige noe som de tradisjonelle runde man putter inn ikke er..

mange er til og med så behagleige at man kan ligge / sove i sidestilling konfortabelt uten å føle at man har en stokk i øret.. (ja har sovet mange netter med ipod på, fint får å stenge ute annet støy)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...