Gå til innhold

Nvidia krasjer mest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jeg merket meg ja (sitter selv på nVidia på Vista).

 

MEN. Før noen av vista haterene begynner å syte, så skal det sies at Grafikkdriver "Crash" i vista fortegner seg som at skjermene blir svarte i 2 sec, før alt er tilbake igjen... ikkeno BSOD her nei ;)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt mitt GeForce 8800 gts i 64 bit Vista siden August, og alt har fungert strålende fra den fronten. Jeg har opplevd flere BSODs på Vista men det var ikke noe et nytt hovedkort ikke kunne fikse. :!: Så ja er enig med den påstanden, skal mye til før BSOD kommer i Vista.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Disse tallene indikerer at Nvidia har eller har hatt et driverproblem, men omfanget er vanskelig å si noe om. Det nemlig viktig at ta i betraktning at Nvidia har en større del av skjermkort-markedet enn f.eks. AMD/ATI.

Stemmer dette? Nå er vel det største markedet low-end og der er jeg jammen ikke så sikker på om Nvidia har overtaket. Er det noen som vet noe mer konkret hvor store markedsandelene deres er?

Lenke til kommentar
Men veldig mange bærbare som selges idag, leveres enten med integrert Intel eller Geforce Go?

 

Et stort flertall med Intel, akkurat nå leveres nok mer Nvidia til laptops enn ATI, men skal ikke mange måneder tilbake for å finne helt omvendt situasjon, uansett er Intel onboard det som det går KLART mest av på laptops og ATI på stasjonære.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd driverproblemer på min vista x64 maskin.

sitter på et nVIDIA Geforce 8800GTX.

Jeg løste problemet ved å installere driveren som lå innpå support CD-en ( forceware 100.65) har ikke opplevd noen problemer siden.....

 

Jeg hadde spesielt problemer med crysis og trackmania.

 

Når jeg spilte crysis, så kunne det plutselig komme masse streker på skjermen, disse strekene forsvant ikke før jeg restartet maskinen ( de forsvant også hvis jeg trykket Ctrl+Alt+Delete, men kun inne i menyen, de returnerte når jeg gikk tilbake til skrivebordet).

 

når jeg spilte trackmania så fikk jeg den klassiske "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered" feilen.

 

 

Blir litt irritert på nVIDIA for at de ikke klarer å lage skikkelige drivere, men jeg kommer ikke til å gå over til ATI da flesteparten av de spillene jeg spiller er optimalisert for nVIDIA kort....

Lenke til kommentar
Har selv opplevd driverproblemer på min vista x64 maskin.

sitter på et nVIDIA Geforce 8800GTX.

Jeg løste problemet ved å installere driveren som lå innpå support CD-en ( forceware 100.65) har ikke opplevd noen problemer siden.....

 

Det var jo en veldig gammel driver, v100.x er vel fra begynnelsen av 2007 en gang.

Lenke til kommentar

Yahoo... hvis du bruker 100.65 driveren enda, så går du glipp av mange bug fixer og ytelsesforbedringer! 169.25 og 169.44 driverene har funka utmerket hos meg. Kanskje på tide du formaterer og legger inn Vista på nytt? Virker som dine problemer ikke ligger i de nyeste driverene fra nVidia (hvis du har testet dem da...?)

 

Anbefaler 169.44 driveren til Crysis. Men du må huske å fjerne de gamle driverene godt FØR du legger inn de nye.

 

Merklig at driverene funker bra for noen, og dårlig for andre da. Selv på lik hardware...

Lenke til kommentar
Disse tallene indikerer at Nvidia har eller har hatt et driverproblem, men omfanget er vanskelig å si noe om. Det nemlig viktig at ta i betraktning at Nvidia har en større del av skjermkort-markedet enn f.eks. AMD/ATI.

Stemmer dette? Nå er vel det største markedet low-end og der er jeg jammen ikke så sikker på om Nvidia har overtaket. Er det noen som vet noe mer konkret hvor store markedsandelene deres er?

 

Det kan stemme at nVidia har en større del av markedet enn AMD/ATI. I allefall hvis man skal tro denne siden.

Since Intel dominates the chipset segment, the company remains the largest graphics chip manufacturer overall: JPR estimates that Intel shipped 43.7 million graphics units in Q4, translating into a 43.5% market share. Intel was able to grow its shipments by 40.2% year over year. Nvidia is keeping the pace and is actually outgrowing Intel on a percentage basis: The manufacturer shipped about 33.8 million chips in Q4, translating into a 33.6% share and a 42.3% year over year growth.

 

Hvis dette stemmer så hadde AMD/ATI toppen 22,9% av markedet i fjerde kvartal 2007.

Lenke til kommentar

Overskriften her er jo en tanke feil; "Ifølge tall fra Microsoft har Nvidia-drivere skylden for de fleste Vista-krasj".

Når jeg leser det så tenker jeg at de har en andel på ihvertfall 50%+ av krasjene....

 

Det burde stå; Ifølge tall fra Microsoft har Nvidia-drivere skylden for flest Vista-krasj.

Lenke til kommentar

Som sagt er det andre ting fra Nvidia som er veldig krasjvillig, og det er nforce/nforcedrivere, hos mange er dette rene bsod generatorer med krasj i nvnet.sys, nvstor.sys, nvraid.sys osv. Så jeg regner egentlig med en stor del er Nforce relatert, kan ikke si jeg har opplevd så mye tull med Nvidia´s skjermkortdrivere i forhold.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...