Gå til innhold

OpenOffice.org 2.4 ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Likte den nye OO.o veldig godt. Har ikke fått testa den så veldig mye sida den ikke er lagt ut i fedora sin pakkebrønn enda (har min mistanke om at jeg må vente til neste versjon av Fedora -.-)

 

 

Uansett så har den norske ordlista har blitt kraftig forbedra sida sist, noe som er veldig positivt. Snart så er den vel på høgde med en viss konkurrent *hint hint*

 

Nå var det bare å vente på en norsk versjon av OO.o :)

Lenke til kommentar
Uansett så har den norske ordlista har blitt kraftig forbedra sida sist, noe som er veldig positivt. Snart så er den vel på høgde med en viss konkurrent *hint hint*

 

Står noe om forbedret ordliste her(datanytt.no); stavekontrollen for disse programmene mye bedre med over 623.500 nye ord og forkortelser, hvor de fleste kommer fra frigjøringen av ordbankens ordlister.

 

Med mindre ikke MS Office bruker samme liste så skulle jeg tro Openoffice sin ordliste nå er blitt bedre når det gjelder norske ord, eller?

 

Uansett er Ordbankens bidrag her fantastisk(burde vært gjort tidligere). Det er vel ikke få brukere og skoler som vil få stor nytte av dette.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig om en måneds tid. OO.o er tregt på norsk etter mi erfaring.

 

Vel, de er kanskje trege med å lage windowsinstaller og rpm-pakke, men oversettelsene - de har vært klare lenge. På min Mandriva Cooker har jeg fått betaversjonene og nå den endelige 2.4 på norsk umiddelbart etter lansering - og etter hva jeg kan se, er oversettelsen fullstendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde ingen problemer. Sitter med 2.4 og skriver ei oppsummering i fysikk nå (på windowsboksen og ikke skolepcen med fedora) :)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg var på tur inn i kontrollpanelet for å avinnstallere min 2.31 versjon, men tenkte at det er ikke alltid korrekt det man leser.

Man må lese det med småskrift på baksia her.

Og det lønnte seg.

Versjon 2,4 er slett ikke klar selv om det står å lese på mest iøynefallende plass.

I siste linja står det som er viktig.

Så det er bare å vente en stund til.........

 

Kanskje man skal begynne å lese det siste først ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...