Gå til innhold

Kulturo: In the Valley of Elah


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ikke Tommy Lee Jones i min ungdom, uten at jeg helt visste hvorfor. Men jeg var aldri særlig rasjonell den gang. Fikk et bedre inntrykk i Men in Black og etter å ha sett eldre filmer med han, samt hans nyere, så syntes jeg han er en over gjennomsnittlig god skuespiller. Ikke helt i a-klassen, men han leverer nå varene som oftest. Han er typen som ikke har så alt for stor variasjon i roller føles det som, men de rollene han gjør er gode nok de :)

 

I de siste filmene har han spilt på en måte som minner om Michael Kitchen sin prestasjon som Foyle i Foyle's War (påskekrimmen som har gått de siste årene). Selv om Kitchen er hakket bedre skuespiller.

Lenke til kommentar

I Batman Forever spiller han litt som Kapring på åpent hav (husker ikke engelsk tittel). Utifra beskrivelsene til denne filmen her så minner det mye om hvordan han spiller i No Country for old men, hvor han gjorde en solid jobb. Tråkket rundt og var traustheten selv, uten at det ble slitsomt av den grunn.

 

Hos meg er A-listen forbeholdt Jack Nicholson, Tom Hanks, Daniel Day-Lewis, og en håndfull til, når det kommer til nålevende. Det må endel prestasjoner godt over snittet til for at jeg gir dem fortjent plass der. Det er terningkast seks, Jones er en sterk firer så langt i min bok. :)

Lenke til kommentar

Tommy Lee Jones har vokst på meg i det siste (jeg var heller ingen stor fan for noen år siden), spesielt etter No Country For Old Men. Det var mye fokus på Josh Brolin og spesielt Javier Bardem, og de leverte også godt over godkjent, kanskje tilogmed prisverdig. Men jeg føler at TLJ blir litt forbigått, selvfølgelig fordi han har en mindre rolle of fordi de to andre karakterene er i mye større grad ikoniske, spesielt Bardems Chirugh. Så det er jo forståelig, men jeg syntes han underspilte så utrolig godt at hans historie interesserte meg nesten like mye som Bardems jakt på Brolin.

Men det som virkelig har satt seg av TLJ-øyeblikk er et kort klipp i Natural Born Killers hvor man bare ser et rett-på-bilde av trynet hans, med utrolig sleskt flir. Det ser nesten tegneserieaktig overdrevet ut, og passer karakteren bra, og er rett og slett utrolig kult.

Lenke til kommentar
I Batman Forever spiller han litt som Kapring på åpent hav (husker ikke engelsk tittel). Utifra beskrivelsene til denne filmen her så minner det mye om hvordan han spiller i No Country for old men, hvor han gjorde en solid jobb. Tråkket rundt og var traustheten selv, uten at det ble slitsomt av den grunn.

 

Hos meg er A-listen forbeholdt Jack Nicholson, Tom Hanks, Daniel Day-Lewis, og en håndfull til, når det kommer til nålevende. Det må endel prestasjoner godt over snittet til for at jeg gir dem fortjent plass der. Det er terningkast seks, Jones er en sterk firer så langt i min bok. :)

 

Sett Easy Rider, hehe, der var han 'morsom', fikk sjokk når han plutselig kom opp på skjermen, en ung hr Nicholson:P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...