Gå til innhold

Nettbasert Office skal betatestes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor mye av dette (pris og utviklingstid) har med anti-trust å gjøre.

Kan godt tenke meg at MS lar Google og OpenOffice være først med vilje.

 

Kan godt tenke meg at f.eks EU hadde blitt sur hvis MS ga ut en gratis nettbasert kontorpakke før f.eks Google.

Hovedgrunnen til at MS satser på webbaserte løsninger er jo for å stagge google, og det er vel hovedgrunnen til at de er på etterskudd også. Tviler på at vi hadde sett MS risikere melkekua si om ikke Google og andre hadde kommet med nettbaserte office-løsninger.
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor kraftig lock-in de vil ta i bruk. Blir det f.eks 'smutthull' med muligheter for å åpne dokumentene i konkurrerende programmer, nettsidene i andre nettlesere enn IE og applikasjonene i andre OS enn Windows? Hvor vanntett og lukket blir systemet?

Vi får håpe det blir både vanntett og dyrt, slik at flere går over til Microsoft's konkurrenter.

 

Av alle jeg kjenner som bruker MS Office, så hadde nok 90% gått over til andre løsninger om de måtte betalt. Behovene deres er rett og slett ikke slik at det rettferdiggjør prislappen, og de kan gjøre jobben like godt med OpenOffice eller andre programmer (evt. nettbaserte løsninger). Eneste grunn til at de bruker Microsoft er fordi alle andre gjør det og fordi det er "gratis" :(

 

Nettbaserte tjenester kan jo ikke piratkopieres, så dermed vil MS få et stort problem konkurransemessig når de krever betalt mens konkurrentene er gratis.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...