Gå til innhold

Gratis Photoshop er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke begrensninger finnes i funksjonaliteten i forhold til Photoshop CS3 og Elements?

Ganske mange vil eg tru. Les meir om målgruppa for nettsida, og sjå ein liten instruksjonsvideo, her:

http://www.scottkelby.com/blog/2008/archives/1220

 

Meir instruksjonar (om det skulle vere nødvendig): http://www.photoshopexpresstechniques.com/

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Jeg går litt surr i alle disse photoshop-produktene, høres ikke dette veldig ut som "lightroom"? Trodde også lightroom var for å freshe opp og orgnaisere bilder tatt med digitalkamera, mens elements var for litt mer genrell bildebehandling (et slags photoshop CS light). Har jeg misforstått noe? Og om ikke, hva skiller express fra lightroom?

 

AtW

Lenke til kommentar
Adobe følte vel presset fra Aviary. Bra det blir konkurranse på området, for dette vil jeg ha.

 

Leste en test hvor mange forskjellige nettbaserte redigeringsprogrammer ble testet. Photoshop express ble regelrett knust av Aviary.

 

Virker heller ikke akkurat som adobe har noe problemer med å tvinne både presse og vanlige folk rundt lillefingeren. Håper virkelig ikke jeg trenger å se en eneste til av den latterlige overskriften "GRATIS PHOTOSHOP". Dette er jo bare tull, du får jo ikke noe særlig fler redigeringsmuligheter enn du har i picasa. Og for å ikke snakke om hvor ofte flash programmer henger seg eller bruker bøttevis med ressurser. Men der kan jo adobe bare skylde seg selv, der er det de som skyter seg selv i foten. TIL ADOBE : Er det ikke på tide å gi oss 64-bits flash snart? Det er sånne som dere som holder utviklinga tilbake.

 

On topic igjen : Hadde det ikke vært bedre å laget et program som "installerte" seg i minnet og lagret instillinger og lignende på nettet. Men det sier seg vel egentlig selv at adobe heller bruker flash enn java enda hvor mye det suger.

Lenke til kommentar

Ser ikkje slik ut. Såg litt rundt på sida, men fann ingen bruksvilkår. På forumet derimit, i ein tråd om PS Express, fann eg dette innlegget frå ein av administratorane:

By the way, what is Aviary's Terms and Conditions? Everything is copyright the user right? When the pm system comes out I'm writing Avi on this, because if you allow others to edit it, does that mean the image is released into the public domain, or CC-SA license? I never thought about it before.

It's intended that everything belongs to you. If you allow someone else to edit it you grant the next user a license to edit it and that work inherits the same rights you gave yours. He can't alter or remove your rights, but he can add to them (on his version only).

 

We are still working on this, but we're not pulling a shady ToS stunt.

 

http://a.viary.com/thread?tid=462

 

Redigert: La til ein ekstra sitatboks.

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
høres ikke dette veldig ut som "lightroom"?

 

Lightroom er et først og fremst et glimrende program til RAW-konvertering, i tillegg til organisering, print og web.

 

Vesenlig mer avansert enn vanlige gratisprogrammer, men har først og fremst sin styrke i justering av bilder. Hvitbalanse, esponering, klipping, enkel flekkfjerning, skapring, støyreduksjon, lys/skygge metning, vignetting-kompensering, korrigering av kromatiske avvk fra objektivet osv osv.

 

Glimrede brukervennlighet og har man ikke behov for mer omfattende manipulering, dekker Lightroom det meste en entusiast eller lett pro trenger.

 

Dette er et program jeg har brukt endel og jeg liker det bedre og bedre

 

Anbefales!

 

 

e

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...