Gå til innhold

– Ett år til Gran Turismo 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Shit så langt tid det går mellom de eksklusive gromtitlene.

Jeg hadde tenkt å skaffe meg en ps3 for dette.

Håper den er mye billigere til da ^^

Lenke til kommentar

Har ikke veldig tro på at en skademodell blir implementert i ettertid. Ganske grunnleggende saker.

 

Er litt redd for at "ett års tid" fort blir til julen 2009, og med litt uflaks snakker vi da om enda litt tid før det kommer hit (men en kan jo håpe på at importmulighetene presser dem til å prioritere Europa høyere denne gang).

Lenke til kommentar
Skademotor kommer til prologue, "veldig, veldig snart" ifølge Yamauchi. Det kommer vistnok masse oppdateringer og nye ting til prologue etter hvert.

 

Mye mulig jeg husker feil, men jeg mener at PD har snakket om at skademotor kommer i neste spill siden GT2 eller noe.

 

Mye mulig du husker helt feil ja. Har aldri hørt seriøst snakk om noen skademodulering i GT spillene tidligere.

 

 

 

Har ikke veldig tro på at en skademodell blir implementert i ettertid. Ganske grunnleggende saker.

 

Er litt redd for at "ett års tid" fort blir til julen 2009, og med litt uflaks snakker vi da om enda litt tid før det kommer hit (men en kan jo håpe på at importmulighetene presser dem til å prioritere Europa høyere denne gang).

 

Ja, det er ganske grunnleggende saker og nettopp derfor er spillet bygget opp med tanke på dette. Bilene er nemlig modellert i biter, panser, fronfanger, venstre forskjerm, høyre forskjerm, dører, tak osv osv er alt modellert hver for seg. For så å bli satt sammen igjen. Nettopp for å gjøre det mulig med skademodulering og bytte av fronfangere, spoilere osv osv.

Lenke til kommentar

Det med skademulighet, var det ikke sånn(mulig dette var før) bilselskapene som er med i spillet ønsket ikke dette....

 

Tror ikke noen i feks Ferarri vil like å se en hærpa vrakgods kjørende rundt, og nå med online muligheter så...

 

Tror det var en issue før i alle fall...

Lenke til kommentar

Jeg har fulgt GT serien siden begynnelsen, og ja, de HAR snakket endel om skade i spillet. PD lente seg den gang på argumentet at fabrikantene satte seg på bakbeina. Dette har i ettertid vist seg å være en sannhet med modifikasjoner. Det finnes mange spill som har skade på de samme bilfabrikatene som PD sier de ikke får tillatelse fra. Det dreier seg om penger. Fabrikantene krever en kompensasjon for skade på bilene og dette har ikke Sony/PD vært villige til å betale. Forza-serien er ett godt eksempel på hvordan dette kan gjøres uten problemer. PDE må slutte å hvile på laubærene og virkelig skjerpe inn både måten de tenker på (Spar penger fremfor å gi spillerene det de vil ha) og måten de utvikler (skade og mye bedre implementering av oppgraderinger må være på plass neste gang).

 

Til UrgeLoL: Dette er ett dårlig argument. Bilene har vært laget på samme måten i lang tid, forskjellen er polygon-antallet. Om de skal få til en skademodell må dette ligge i fysikken fra starten av, andre utviklere har FØRST laget skademotoren, før resten er på plass. At PD kan legge dette til i en oppdatering tror jeg ikke noe på. Om skade skal være mulig må det være lagt inn fra starten av, og da kan man jo spørre hvorfor man ikke like godt gjør det tilgjengelig fra starten av.

 

Jeg har spillt Forza 2 mye etter GT4's "fall" fra pidestallen, og må (om enn litt movillig) innrømme at de er mye nærmere målet enn GT-serien er så langt. Kjørefølelsen er muløigens bedre GT, men alt det andre man har i Forza gjør det til ett bedre spill så langt. PD må virkelig skjerpe seg ellers taper de kampen, selv om de var pionerer når serien kom.

Endret av doc3d
Lenke til kommentar
Jeg har fulgt GT serien siden begynnelsen, og ja, de HAR snakket endel om skade i spillet. PD lente seg den gang på argumentet at fabrikantene satte seg på bakbeina. Dette har i ettertid vist seg å være en sannhet med modifikasjoner. Det finnes mange spill som har skade på de samme bilfabrikatene som PD sier de ikke får tillatelse fra. Det dreier seg om penger. Fabrikantene krever en kompensasjon for skade på bilene og dette har ikke Sony/PD vært villige til å betale. Forza-serien er ett godt eksempel på hvordan dette kan gjøres uten problemer. PDE må slutte å hvile på laubærene og virkelig skjerpe inn både måten de tenker på (Spar penger fremfor å gi spillerene det de vil ha) og måten de utvikler (skade og mye bedre implementering av oppgraderinger må være på plass neste gang).

 

Til UrgeLoL: Dette er ett dårlig argument. Bilene har vært laget på samme måten i lang tid, forskjellen er polygon-antallet. Om de skal få til en skademodell må dette ligge i fysikken fra starten av, andre utviklere har FØRST laget skademotoren, før resten er på plass. At PD kan legge dette til i en oppdatering tror jeg ikke noe på. Om skade skal være mulig må det være lagt inn fra starten av, og da kan man jo spørre hvorfor man ikke like godt gjør det tilgjengelig fra starten av.

 

Jeg har spillt Forza 2 mye etter GT4's "fall" fra pidestallen, og må (om enn litt movillig) innrømme at de er mye nærmere målet enn GT-serien er så langt. Kjørefølelsen er muløigens bedre GT, men alt det andre man har i Forza gjør det til ett bedre spill så langt. PD må virkelig skjerpe seg ellers taper de kampen, selv om de var pionerer når serien kom.

 

Nå prater du over deg selv. De har selv sagt i intervjuer at bilene NÅ blir modellert i deler, slik at de kan legge til skade og muligheten for å f.eks. bytte fangere osv osv.

 

Før ble bilene modellerte i EN del, og da sier det seg selv at skademodullering blir vanskelig.

 

Og angående at PD har snakket om skade. De har ALDRI sagt at nå kommer det skade og slikt. Det har alltid vært at kanskje en gang i fremtiden, eller at de ikke får lov av bilprodusentene.

 

Dette er første gangen at de sier at de ønsker å få legge til skade og at de kommer til å gjøre det.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Skademotor kommer til prologue, "veldig, veldig snart" ifølge Yamauchi. Det kommer vistnok masse oppdateringer og nye ting til prologue etter hvert.

 

Vil bare backe opp Mytolas uttalelse med video av intervju med Yamauchi (så sant voice-over har oversatt korrekt...) - snakker om dette fra ca 1 minutt uti

 

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...