Gå til innhold

Programtips: GIMPshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skjønner ikke helt vitsen med dette programmet...

 

Dvs. jeg forstår at enkelte liker at de kjenner seg igjen fra PS, men hvorfor ikke bare lære hvordan GIMP virker isteden ?

Lenke til kommentar

Mange har lært Photoshop på skole/jobb etc og ønsker noe tilsvarende hjemme uten å bruke mange timer på å lære noe nytt. Gimpshop kan gi denne myke overgangen og lette innføringen - gratis.

 

Andre vil sikkert foretrekke å betale mange hundre kroner for Photoshop Elements, mange tusen for Photoshop CS3, piratkopiere en av disse, Paintshop Pro, Gimp eller et annet program. Gimpshop er en konkurrent til disse som har sine unike egenskaper å by på. Jeg ser ikke noen grunn til at det ikke burde eksistert.

Lenke til kommentar
Hva med et programtips om Paint.NET, det er nesten en Photoshop klone og er gratis og åpenkildekode?

 

og bruker lite harddisk plass

i forhold til Photoshop son infiserer din bootrecord filer med DRM, tar over 2GB plass, veldig mye ressuser også ;)

 

Det er allerede tatt med i Guide: Gratisprogrammer.

 

Har prøvd Paint.NET for en stund siden, og er sånn middels fornøyd.

Det er greit til redigering av mindre bilder, men å jobbe med flere bilder og lag samtidig gikk så tregt at jeg ga opp.

Og å legge på et enkelt filter tar mange ganger den tiden Photoshop bruker.

 

Er sånn halvveis fornøyd med GIMP også, det er på langt nær like raskt som Photoshop, og jeg har litt problemer med oppskarping og fargemetning som jeg føler jeg ikke har helt kontroll over i GIMP.

 

Men det er jo gratis, og de få gangene jeg har behov for noe annet enn det jeg kan få gjort i Lightroom holder det i massevis.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...