Gå til innhold

Oppgraderer Airport Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad: Det er en router for apples blodfans, ingenting annet. Det er en møkkarouter uten like!

 

Ufattelig meningsløst innlegg. Har du noengang prøvd en Airport Express? Vet du hva det er? Aner du i det hele tatt hva du snakker om?

 

Jeg har selv installert 3 stk. Airport Express hjemme og de utfører en oppgave ingen andre produkter på markedet er i stand til på samme elegante måte.

Lenke til kommentar

gonjimann er enten ignorant eller så direkte lyver han.

 

Airport Express er rett og slett genial, du plugger den i stikk-kontakten ved stereoanlegget i stua, og så streamer du musikken din fra iTunes (eller andre program via Airfoil) direkte dit og overfører den til anlegget via minijack eller optisk utgang. Teknologien kalles Airtunes og er unikt for Airport Express.

 

Den kan kobles til et eksisterende trådløst nettverk eller opprette nytt. I tillegg kan den brukes som router for internett.

Lenke til kommentar
Nimrad: Det er en router for apples blodfans, ingenting annet. Det er en møkkarouter uten like!

What the hell man?!

 

Dette er jo en genistrek uten like, jeg digger at den kom med 11n nettverk!

Hvorfor i allverden skal trådløse routere komme med 4 LAN porter? Det er jo en trådløs router. At denne i tillegg kan brukes til å streame musikk gjør den til den mest geniale routeren på markedet, from my point of view. Den har USB, mini-jack og en wan-port - ingen ekstern strømforsyning en gang. På toppen av det hele fungerer den perfekt med både pc og mac, streaming, printserver - alt!

 

Har du noen gang brukt, eller sett en slik router IRL?

Lenke til kommentar

Den har fortsatt et stort minus, som alle andre Apple-produkter... Det finnes ingen programvare fra Apple som funker på Linux. For å bruke AirTunes MÅ du bruke iTunes, som kun finnes for Mac og Windows. Skal du konfigurere noen av Airport-produktene trenger du Airport Admin, siden det ikke finnes telnet eller web (kun SNMP), som heller ikke finnes for annet enn Windows og Mac.

Lenke til kommentar
Nimrad: Det er en router for apples blodfans, ingenting annet. Det er en møkkarouter uten like!

 

Ufattelig meningsløst innlegg. Har du noengang prøvd en Airport Express? Vet du hva det er? Aner du i det hele tatt hva du snakker om?

 

Jeg har selv installert 3 stk. Airport Express hjemme og de utfører en oppgave ingen andre produkter på markedet er i stand til på samme elegante måte.

Jeg har en, og har hatt det i tre år nå. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om. Det finnes andre produkter som gjør samme jobben da, HW.no har vel testet et av dem?

 

For å moderere meg litt, Airport Express fungerer kanskje til sitt bruk. Det vil si som et sekundært aksesspunkt, som du kobler til stereoanlegget ditt. Det er jeg med på, den funksjonen er godt implementert. Printserver er også kjekt å ha, hadde den nå bare fungert som den skulle.

Som hovedrouter fungerer den særdeles dårlig. Makan til ustabilt makkverk skal du lete lenge etter!

Lenke til kommentar
Nimrad: Det er en router for apples blodfans, ingenting annet. Det er en møkkarouter uten like!

 

Ufattelig meningsløst innlegg. Har du noengang prøvd en Airport Express? Vet du hva det er? Aner du i det hele tatt hva du snakker om?

 

Jeg har selv installert 3 stk. Airport Express hjemme og de utfører en oppgave ingen andre produkter på markedet er i stand til på samme elegante måte.

Jeg har en, og har hatt det i tre år nå. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om. Det finnes andre produkter som gjør samme jobben da, HW.no har vel testet et av dem?

 

Hvis du da mener at Airport Express er så elendig som du gir inntrykk av i tidligere post, hvorfor har du da ikke etter tre år heller byttet den ut med ett av disse andre produktene som tilsynelatende skal gjøre jobben like bra og elegant?

 

Hvis det er routerfunksjon du er på jakt etter så er ikke Airport Express veien å gå. Da finnes det utallige bedre produkter på markedet. Men med AirTunes er Airport Express ett perfekt tillegg til et allerede eksisterende nettverk, og jeg påstår fremdeles at det ikke finnes noen andre produkter på markedet som gjør denne jobben like elegant. Hvis du mener noe annet så vis meg gjerne dette produktet og jeg er villig til å teste det ut.

Lenke til kommentar

Les det jeg tilførte innlegget etterpå. Jeg har ikke skaffet et bedre produkt fordi jeg ikke har råd. Min far valgte å kjøpe en airport express fordi han er apple-frelst (han bruker ikke airtunes-funksjonen). Som sagt, som router fungerer airport express forferdelig dårlig. Airtunes er bra for den som har bruk for det, men min far ble anbefalt å kjøpe airport express som hovedrouter.

 

Så som sagt, den funker fint til sitt bruk, men kjøp for guds skyld ikke en slik om du skal bruke den som eneste router.

 

Den var også overpriset når den kom på markedet, men det har de heldigvis gjort noe med.

Lenke til kommentar
Den har fortsatt et stort minus, som alle andre Apple-produkter... Det finnes ingen programvare fra Apple som funker på Linux. For å bruke AirTunes MÅ du bruke iTunes, som kun finnes for Mac og Windows. Skal du konfigurere noen av Airport-produktene trenger du Airport Admin, siden det ikke finnes telnet eller web (kun SNMP), som heller ikke finnes for annet enn Windows og Mac.

 

Her tar du feil, det finnes kode for å streame musikk fra xmms til Airport.

 

Uansett, det at man må bruke iTunes er ikke noe negativt for oss Mac-brukere (som denne boksen er mynta på), vi vet jo at iTunes er den beste avspilleren uansett. Med Airfoil kan du også bruke alle andre OSX applikasjoner, og i tillegg sette opp Mac'er som Airtunes servere.

 

Er man en Linux-bruker kjøper man jo ikke dette produktet for Airtunes sin del, ser ikke helt problemet her.

 

Når det gjelder bruk av Airport Express som hovedrouter har jeg ingen erfaring med det, men vil tro at eventuelle problemer vil være utrettet i denne nye utgaven. Ikke døm produktet før det er testet.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Den har fortsatt et stort minus, som alle andre Apple-produkter... Det finnes ingen programvare fra Apple som funker på Linux. For å bruke AirTunes MÅ du bruke iTunes, som kun finnes for Mac og Windows. Skal du konfigurere noen av Airport-produktene trenger du Airport Admin, siden det ikke finnes telnet eller web (kun SNMP), som heller ikke finnes for annet enn Windows og Mac.

 

Her tar du feil, det finnes kode for å streame musikk fra xmms til Airport.

 

Uansett, det at man må bruke iTunes er ikke noe negativt for oss Mac-brukere (som denne boksen er mynta på), vi vet jo at iTunes er den beste avspilleren uansett.

 

Er man en Linux-bruker kjøper man jo ikke dette produktet for Airtunes sin del, ser ikke helt problemet her.

 

Har du noen URL til hvordan man får spilt via XMMS til Airport Express?

 

Det eneste som gjør at denne er myntet på Mac-brukere er at det er Apple som er produsent, men vi snakker her som firmaet som også har BootCamp, så jeg ville tro de hadde litt ønske om å få andre markedsandeler også.

 

Faktisk så kjøpte jeg dette produktet for AirTunes. Jeg kjører Ubuntu og dama hadde en iBook. Hun har nå byttet ut denne mot en EEE så vi er nå 2 Linux-mennesker med to Airport Express og eneste de brukes til er AirTunes. Så jeg vil nok si at utsagnet ditt er rimelig langt ute på jordet der. Det eneste man får i Airport Express man ikke får i andre produkter er AirTunes (og portabilitet). Dette er de eneste grunnene for å kjøpe produktet dersom man ikke allerede har et Airport-basert nettverk.

Lenke til kommentar

Hadde du gidda å skrive inn de orda i google hadde du funnet det nå. Her har du noe (utdatert) kode ihvertfall: http://sourceforge.net/projects/raop-play/

 

Sikkert ganske ubrukelig men det er fritt fram å skrive noe som funker. Linux er ikke et OS man kan regne med alle produsenter støtter, sånn er det bare. Protokollen er åpen ihvertfall, hvis behovet hadde vært der hadde koden vært der også.

 

Selvsagt er boksen mynta på Mac-brukere. Som du sier selv, det eneste man ikke får i produktet som man får med andre produkter er Airtunes, og Airtunes er helt klart mynta på Mac-brukere da det kun er støttet i iTunes. "Mynta" er kanskje ikke rette ordet, men Apple's produkter skinner alltid sammen med andre Apple produkter. Noen ser på det som et negativ, men jeg er personlig veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt fra den kanten.

Lenke til kommentar
Stormx: den er ustabil :) Dessuten har den ikke web-interface, og kan ikke konfigureres via telnet.

Ustabil? Har hatt en Airport Express her hjemme i nærmere to år. Har aldri opplevd at den er nede eller ustabil. Kobler til med både macer, en stasjonær PC og en bærbar PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...