Gå til innhold

BioWare skryter av Dragon Age (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de ikke gjør som Bethesda gjorde og "dumb"-et ned brukergrensesnittet til Oblivion slik at det skulle passe til spillkontrollere. I Morrowind hadde de et godt brukergrensesnitt gående og forhåpningene til Oblivion var store. Men det ødela dermed litt at ui-et var så simplifisert.

Lenke til kommentar

Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast.

 

håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg.

Lenke til kommentar

Dette er ikke Baldur's Gate 3, så ro ned. Det er en spirituell oppfølger til BG2, men det betyr bare at de bruker alle erfaringene de har lært gjennom årene til å gjøre DA bedre. Det er på samme måte som Mass Effect er en spirituell oppfølger til KotOR uten å ha noe med Star Wars å gjøre. ;)

 

Når det gjelder konsollversjon liker jeg det ikke. PC spill selger mye mindre nå enn de brukte å gjøre, i hovedsak fordi mer eller mindre alle PC spillene kommer til nettopp konsoll. Hvorfor slite med å oppgradere PCen hele tiden når du får nøyaktig samme spill til konsoll? Men for all del, det viktigste for meg er å få et "ekte" PC rollespill, og ikke en dårlig port som Oblivion. ;)

Lenke til kommentar

Dette er som sagt _HELDIGVIS_ ikke en oppfølger til Baldur's Gate II, jeg sier heldigvis fordi spillet fikk sin fortjente avslutning, der er ingen vits å melke den kua mer. Bioware har derimot sagt at Dragon Age er i spirit med Baldur's Gate spilline, og når det ble sagt har Dragon Age automatisk hoppet opp på første plass over spill jeg ser mest frem til nå, noe som kan begrunnes med at jeg mener at Baldur's Gate spillene er verdens beste spill. Hvis Dragon Age skal være en spirituell "oppfølger" og hvis dem virkelig lover det dem sier, så er jeg mildt sagt i ekstase allerede.

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar
Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast.

 

håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg.

Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert.

 

Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da.

Endret av SynSwitch
Lenke til kommentar
Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast.

 

håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg.

Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert.

 

Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da.

 

Er ingen som har samanligna BGII og NVN2.

Lenke til kommentar
Eg husker første gangen i BGII da eg fikk Crossroad Keep eller kva det hetter. var i ekstase! NVN2 videreførte litt det med at spelaren får sitt eiget slått og kva som kan gjerast.

 

håper DA legger opp til endel meir aktivitet med eit slått, og blir angrepet avogtil, trene soldater, bli med soldatane sine på patruljer etc. det kunne eg GJERNE tenkt meg.

Her kommer min personlige kritiske mening. NWN 2 er balle i forhold til Baldur's Gate II, er som å sammenligne en katt med en løve. Hvis du spilte Fighter class i Baldur's Gate II så fikk du etter hvert De'Arnise Hold, din egen stronghold med andre ord (andre klasser har sin egen stronghold), og du kunne fint gjøre litt av hvert der og ta deg av diverse problemer som dukket opp etter hvert.

 

Om Dragon Age har dem dessuten sagt at den ikke kommer til å bli like stor/lang som Baldur's Gate II, men lov å håpe at dem inkluderer litt av hvert da.

 

Er ingen som har samanligna BGII og NVN2.

Spiller ingen rolle, jeg skulle til å uttrykke min mening, ferdig med saken. Det du gjorde derimot var å si på en måte at NWN 2 har faktisk gjort noe som ikke BG II har. Noe videreføring? It's all in the shitter.

Lenke til kommentar
Hvorfor bryr folk her seg så veldig om det kommer en konsollport etterhvert?

 

Fordi hvis utgavene til konsoll og PC gis lik fokus, utvikles parallelt, og utgis samtidig, forringer det kvaliteten på PC-utgaven.

 

Om de porter det konsoll senere, kan det derimot være det samme. :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig når det gjelder UIet til Oblivion.

 

Når jeg først prøvde Oblivion så var jeg allerede en godt rutinert "WoWer". Det eneste som sto i hodet mitt var "Bare en action bar? OG VERRE ER AT JEG FANDEN BARE HAR EN KNAPP PÅ DEN BAREN OGSÅ!!!!" Jeg fikk nesten actionbar abstinenser der og da. Tok meg mange timer før jeg greide å faktisk legge inn forskjellige magier osv på de 8 hotkeyene.

 

Det var som om vi var tilbake til diablo. Missforstå meg ikke Diablo 1 og 2 var begge brilliante, spesielt Diablo 1. UIet den gang tilhørte nettopp den tia, nå er ikke så enkle UIer akseptable lenger.

 

PS: Har vi et norskt uttrykk for hotkey?

Endret av pong
Lenke til kommentar
Spillet beskrives som en spirituell oppfølger til Baldur's Gate-spillene

 

håper ikke de skryter for mye her..... synest virkelig at det har vært ufattelig mange nedturer de siste årene hvor rpg elementer er fjernet for og gjøre ting mainstream og konsol vennlig...

 

noen eksempler...

 

NWN til NWN2

 

morrowind til oblivion

 

bladurs gate til dark alliance

 

delvis gothic 2 til gothic 3

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...