Gå til innhold

Anmeldes for trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlig. Kva med alle andre kjelder til elektromagnetisk stråling? Vi burde kanskje fjerne alt og forby alt som gir elektromagnetisk stråling i samme slengen; alle lamper, radio- og TV-antenner, TV-apparat, datamaskiner..... alt burde igrunn bli forbudt, det er jo livsfarlig!

 

Ikke glem Sola. Den definitivt største kilden til elektromagnetisk stråling. Fører til haugevis med krefttilfeller på verdensbasis hvert år, og det er attpåtil påvist. ;)

Lenke til kommentar
Er jo bare tull. Hadde trådløse nett vært så farlige, ville det jo oppstått en helsekrise på verdensbasis. Kategoriserer dette tullet sammen med de "farlige" mobiltelefonene som vi dør av støtt og stadig.
Det er langtidseffektene av eksponering for slik stråling som er uvisst siden disse teknologiene fortsatt er så nye. Dersom vi om 20 år konkluderer med at wifi fører til sterilitet hos de fleste mennesker blir det andre boller ;)
Lenke til kommentar
Er jo bare tull. Hadde trådløse nett vært så farlige, ville det jo oppstått en helsekrise på verdensbasis. Kategoriserer dette tullet sammen med de "farlige" mobiltelefonene som vi dør av støtt og stadig.
Det er langtidseffektene av eksponering for slik stråling som er uvisst siden disse teknologiene fortsatt er så nye. Dersom vi om 20 år konkluderer med at wifi fører til sterilitet hos de fleste mennesker blir det andre boller ;)

 

Alt vi vet om EM-stråling av ymse sort tyder på at det ikke er noen lagntidseffekter å snakke om av slike effekter. Det er meningsløst å være så paranoide, man vet jo ikke om akkurat den nye matkombinasjonen Jamie Oliver disker opp ikke gjør deg steril om 20 år heller, men all tidligere erfaring tyder på at faren er minimal.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man skal latterligjøre dette helt, selv om jeg personlig ikke er noen helsefrik. Noe dør man av til slutt likevel. Men jeg deler bekymringen om at man ikke VET noe som helst om langtidsvirkningene.

 

Det aller meste som er totlaforbudt har vært lovlig og ufarlig en gang. Faren min stod med alskens elektrisk utstyr og kuttet asbest plater i passende størelser - uten noe form for beskyttelse. Den gangen var det også sunt å røyke, man ble i hvertfall ikke advart mot det.

Lenke til kommentar
I Sverige sluttet de å opplyse om hvor mobilantennene ble plassert ut, fordi da slapp en å få tilbakemeldinger og klager fra hypokondere som mente de ble syke av strålingen. Der en ikke opplyste om mastene opplevde en ingen tilbakemeldinger, og ingen økt sykdomsaktivitet. Det er heller snakk om mennesker som har en ikke-optimal almentilstand (rent helsemessig), som søker etter en knagg å henge det på.

 

Det er mye lettere å si at "jeg er så ofte syk fordi jeg bor rett ved en trafokiosk" enn å si "jeg er så ofte syk fordi jeg ikke får nok mosjon", eller å tenke "uff, den mobilmasten der ser skummel ut og sender ut mye stråling, nå blir jeg garantert syk snart". Sistnevnte er kalt nocebo-effekten

Lenke til kommentar
Det er meningsløst å være så paranoide, man vet jo ikke om akkurat den nye matkombinasjonen Jamie Oliver disker opp ikke gjør deg steril om 20 år heller, men all tidligere erfaring tyder på at faren er minimal.

 

AtW

Kanskje ikke så minimal som du tror, nettopp fordi vi ikke har tidligere erfaringer: http://www.nilu.no/print.cfm?ac=news&t...6&view=text

 

Hva i alle dager har ymse miljøgifter med EM-stråling å gjøre? Og hva mener du med at vi ikke har tidligere erfaringer med elektromagnetisk stårling? Det har vært gjort masse forskning på det, over lang tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...