Gå til innhold

Firefox 3.0 beta 4 er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som aner når den nye Del.icio.us versjonen kommer?

Det er den eneste tingen som gjør at jeg ikke får brukt FireFox 3.0 BETA enda :(

 

Har du prøvd å bruke "Nightly tester tools" for å slå av versjonssjekken på extensions. Jeg bruker det, og får de fleste extensions til å virke. Noen lager krøll "though".

Lenke til kommentar

Flere hevder det ikke går, fordi del.icio.us krever et eller annet for å fungere i FireFox 3.0 sitt nye system, som enda ikke er helt ferdig enda.. Er ikke helt sikker på hva det var.

 

Men kunne jo prøve :)

 

 

EDIT:

 

Det funker! Får bare ikke lagt til nye bookmarks, men det går greit :)

Men hvordan kan jeg få norsk / britisk ordliste i FireFox 3.0?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

@RamGuy:

 

Mener at det var bare å installere ordlistene. Men jeg har ikke prøvd Beta 4 ennå, bare Beta 3. Ellers kan man kjøre Beta 3/Beta 4 og versjon 2 på samme PC. Eneste problemet er at hver gang man skifter, oppfører de seg som ny versjon, dvs. oppgraderingsiden kommer opp.

 

Ellers er det helt korrekt at enkelte ting i extensions ikke virker helt perfekt, selv om man kan bruke de. F.eks gir Firebug en merkelig feilmelding.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde forrige Beta, var altfor mye jeg ikke likte så denne må modnes mer før jeg går over fra siste 2'ern.
For meg er det omvendt, Fx3 beta 3 var så bra, at jeg migrerte alt fra Fx2 og avinstallerte den.

Jeg synes bla. at bookmerkehåndteringen var dårlig implementert.

Lenke til kommentar

Litt oppklarning: De add-onene som ikke funker er for det meste de som har med bokmerker å gjøre. Fx3 har et helt nytt system kalt Places. Ordlister legges til som i versjon 2.

errgo: Vil tippe det har noe med profilen(e?) din. Skriv "%appdata%\mozilla\firefox\profiles" i kjør boksen og se om du har flere enn en mappe med kryptiske navn.

 

Jeg har brukt Fx3 siden beta 1, og Fx2 er borte fra maskinen min, da jeg ikke opplevde noen stabilitetsproblemer. I helga hadde jeg derimot noen problemer. Firefox kræsja hele titt og ofte + at jeg måtte være forsiktig i oppstarten da den veldig fort slo seg vrang og slukte minne som bare det. Endte med at jeg tok backup av alt (ikke hele profilmappa, men alt separat), og avinstallerte hele greia for så å legge det inn på nytt igjen. Ikke bare løste det problemene mine, men Firefox gikk fortere, og føltes mye mer responsivt. Oppdaterte i dag til beta 4, og det ser bra ut (både hastighet og utseende). Beta 5 skal komme ut i løpet av mars, så det ser ut til at de nærmer seg en lansering nå. :)

Lenke til kommentar
Den nye betaversjonen skal blant annet være raskere, mer stabil og skal ha fått bedre minnehåndtering.

 

Betyr det at den nye versjonen endelig kan være kvitt tendensen til at firefox plutselig begynner å spise 130-140 MB av mine stakkars 512MB minne, og må restartes for å frigi det? Litt drøyt at av alle programmene jeg bruker (OSet inkludert) er det Firefox og msn som bruker klart mest minne...

 

edit - i skrivende stund bruker firefox 195MB minne, med fem åpne faner. Har riktignok hatt programmet åpent uten å restarte ganske lenge, så det ligger nok en del i cache, men det burde jo vært en smal sak å implementere at nettsider jeg besøkte i forrigårs i hvertfal ikke ligger i RAM uendelig lenge (til programmet avsluttes)?

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Som du ser, det der er old news :p

 

Firefox 3 Nightly (PGO Optimized): 7263.8ms

Firefox 3 Nightly (02/25/2008 build): 8219.4ms

Opera 9.5.9807 Beta: 10824.0ms

Firefox 3 Beta 3: 16080.6ms

 

Hvor 9.5 eier b3. Mens PGO Optimisert nightly build av b4 er litt bedre enn 9.5.

nå er ikkeoptimalisert Fx 3 Nightly også kjappere enn 9.5.9807 dersom kilden er riktig.

 

Min Fx 3 beta 4 (Build 2008030714) fikk forøvrig dette resultatet: 7629.8ms +/- 1.9%

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...