Gå til innhold

Nytt romspill lansert i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg var nysgjerrig helt til jeg så hvem som har laget spillet. 3000AD? Derek Smart? Det er grunn god nok for meg til å holde seg laaaangt unna.

 

Tenkte akkurat det samme :)

 

Øystein

 

Omg, så ikke at det var Derek Smart lager det. Betyr nok at det bare er å lære seg X3 først som sist, for et 3000AD-spill VET jeg vil suge stort.

Lenke til kommentar
Jeg var nysgjerrig helt til jeg så hvem som har laget spillet. 3000AD? Derek Smart? Det er grunn god nok for meg til å holde seg laaaangt unna.

 

Tenkte akkurat det samme :)

 

Øystein

 

Omg, så ikke at det var Derek Smart lager det. Betyr nok at det bare er å lære seg X3 først som sist, for et 3000AD-spill VET jeg vil suge stort.

oj oj ... jeg laster ned nu. Aner ikke hvem denne Derek Smart er ... hva har så denne karen gjort for å få dårlig rykte? :)

Lenke til kommentar

Kort fortalt er han den største drittsekken i verden. Alle spillene han har laget har også inneholdt MANGE buggs. Bare dritt kommer fra den karen.

 

Edit: Smart har aldri vært den personen som tåler kritikk veldig bra. Faktisk så takler han det helt elendig.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar
oj oj ... jeg laster ned nu. Aner ikke hvem denne Derek Smart er ... hva har så denne karen gjort for å få dårlig rykte? :)

 

Bryr meg egentlig lite om alle andres synspunkiter om Derek Smart, men er dette spillet hans artig? Siden du virker å være eneste som har prøvd dette spillet. :-/

Lenke til kommentar
oj oj ... jeg laster ned nu. Aner ikke hvem denne Derek Smart er ... hva har så denne karen gjort for å få dårlig rykte? :)

 

Bryr meg egentlig lite om alle andres synspunkiter om Derek Smart, men er dette spillet hans artig? Siden du virker å være eneste som har prøvd dette spillet. :-/

Spillet har byttet z og x aksen på joysticken. Det er en instilling som skal byttem dem, men den har ingen effekt. Kan ikke fly rundt i rommet med et skip ikke roterer med stikka hehe ... så jeg har ikke prøvd så mye.

 

Ellers minner det litt om tidlig 90 talls flightsim. Tror ikke jeg kan anbefale dette for 30 euro nei. 5 euro hadde vært en ok pris for litt enkel space action :)

Lenke til kommentar
oj oj ... jeg laster ned nu. Aner ikke hvem denne Derek Smart er ... hva har så denne karen gjort for å få dårlig rykte? :)

 

Bryr meg egentlig lite om alle andres synspunkiter om Derek Smart, men er dette spillet hans artig? Siden du virker å være eneste som har prøvd dette spillet. :-/

Hvis du vokste opp med usenet og comp.ibm.pc.games.* som fast lesestoff er det en ting som er umulig, og det er å være likegyldig i forhold til Derek Smart. For å si det sånn, det ville ikke forbause meg om han plutselig annonserte at det var han som hadde funnet opp konseptet med episodebaserte spill og at alle andre hadde kopiert han. For så å foreta personangrep på alle som måtte finne på å korrigere han.

 

Et minneverdig øyeblikk er da Mr. Smart annonserte at han vurderte å kjøpe Freespace-franchisen for å lage Freespace 3, noe som ikke ble særlig vel mottatt blant Freespace-fansen. Når han i tillegg truet med å få terminert fan-baserte prosjekt som bygget på Freespace 2, nådde populariteten hans blant spacesimmere et nytt lavmål. Det ble heldigvis aldri noe av, han begynte å lage Galactic Command istedenfor. Et spill som aldri vil komme i nærheten av min harddisk. Så sant ikke gamer.no tester det og gir det 10/10. Da kanskje muligens at jeg gir det en sjanse. Evt om det skulle fly en rosa gris forbi vinduet i dette øyeblikk. Det er omtrent like sannsynlig.

 

En ting kan jeg i alle fall garantere: Masse bugs. Jeg er usikker på om Battlecruiser 3000AD, hans første, store prosjekt på nittitallet, egentlig noen gang ble patchet opp til å ha alle funksjonene som ble listet opp på baksiden av boksen, selv etter flere års patching og nye utgaver. Men det skal han ha, han er like standhaftig som en bulldog som har bitt seg fast på leggen din: Han gir seg aldri, uansett motbør, uansett hva andre måtte mene om han. Battlecruiser har kommet i utallige utgaver, med flere og flere funksjoner, og antagelig mindre og mindre bugs (slik at det ikke kræsjer med en gang du prøver å gjøre noe). Hadde man bare skjønt noe av de utallige skjermene, dialogene, funksjonene og tastekombinasjonene...

Lenke til kommentar
En Uwe Boll i spillenes verden altså? :!:

 

Ja, det var faktisk en veldig bra sammenligning.

 

Nei, det var faktisk en veldig dårlig sammenligning. Uwe Boll er en mann uten talent. Derek Smart kan neppe kalles talentløs uansett om man liker spillene hans eller ikke.

Han er heller aldri i nærheten av Uwe Boll's utbrudd, men han er ofte sur, tverr og sta.

Han blir også utsatt for mye drittslenging. En gang i tiden var tonen hans faktisk mildere. Etter å ha blitt utsatt for usaklig dritt i flere år på hans eget forum kan jeg skjønne at det av og til koker over. Derek Smart er en av de få som snakker direkte med fansen. Han jobber praktisk talt alene. Jeg synes det er greit å sette seg litt inn i tingene før man uttaler seg.

 

Til slutt vil jeg si at jeg aldri vil dømme et spill ut fra utvikleren. Jeg har en gylden regel. Jeg prøver det meste før jeg gjør meg opp en mening. ;)

Lenke til kommentar
En Uwe Boll i spillenes verden altså? :!:

 

Ja, det var faktisk en veldig bra sammenligning.

 

Nei, det var faktisk en veldig dårlig sammenligning. Uwe Boll er en mann uten talent. Derek Smart kan neppe kalles talentløs uansett om man liker spillene hans eller ikke.

Han er heller aldri i nærheten av Uwe Boll's utbrudd, men han er ofte sur, tverr og sta.

Han blir også utsatt for mye drittslenging. En gang i tiden var tonen hans faktisk mildere. Etter å ha blitt utsatt for usaklig dritt i flere år på hans eget forum kan jeg skjønne at det av og til koker over. Derek Smart er en av de få som snakker direkte med fansen. Han jobber praktisk talt alene. Jeg synes det er greit å sette seg litt inn i tingene før man uttaler seg.

 

Til slutt vil jeg si at jeg aldri vil dømme et spill ut fra utvikleren. Jeg har en gylden regel. Jeg prøver det meste før jeg gjør meg opp en mening. ;)

 

Jeg har gitt Derek Smart MANGE sjanser. Jeg synes han likner veldig på Uwe Boll, men du har rett i at han har et talent. Problemet, i tillegg til raseriutbrudd, er at han lover ALT for mye. Akkurat som Boll gjør med filmene sine.

Får spillet stjerneanmeldelser så kanskje jeg ser på det, men jeg tviler på at det får det. Smart har en lang tradisjon for å slippe uferdige spill.

Må også si meg uenig i at Smart er en av få som snakker direkte til fansen. De aller fleste gode utviklerne gjør det.

Lenke til kommentar
Nei, det var faktisk en veldig dårlig sammenligning. Uwe Boll er en mann uten talent. Derek Smart kan neppe kalles talentløs uansett om man liker spillene hans eller ikke.

Talent? Så hva er det Derek Smart er talentfull i, bortsett fra fullstendig mangel på selvinnsikt?

 

Han er heller aldri i nærheten av Uwe Boll's utbrudd, men han er ofte sur, tverr og sta.

Han blir også utsatt for mye drittslenging. En gang i tiden var tonen hans faktisk mildere. Etter å ha blitt utsatt for usaklig dritt i flere år på hans eget forum kan jeg skjønne at det av og til koker over.

Det er en grunn til det, og det er hans oppførsel på usenet tidligere. Han skaffet seg ingen venner der, for å si det sånn. Så når han da opprettet et forum og i tillegg lanserte tidenes mest crappy spill etter flere års utlegninger om hvorfor akkurat hans spill kom til å revolusjonere verden, så kan jeg skjønne at han fikk mye pes på forumet sitt.

 

Derek Smart er en av de få som snakker direkte med fansen. Han jobber praktisk talt alene. Jeg synes det er greit å sette seg litt inn i tingene før man uttaler seg.

Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at han jobber alene? Jeg synes også det er greit å sette seg inn i tingene før man uttaler seg. Dessverre kjenner jeg altfor godt til Mr. Smart. Jeg brukte ikke delta så aktivt i "diskusjonene" med han på nittitallet, men jeg var der og fikk med meg det meste. Den gangen tenkte jeg at det ville bli spennende å se hva for et spill han til slutt ville komme med, om det faktisk ville være bra, på tross av at mannen er en drittstøvel. Vel, Battlecruiser 3000AD ble ikke akkurat noe eksempel til etterfølgelse, og det kombinert med hans fullstendige mangel på respekt for de rundt seg, så skal det noe helt spesielt til for at jeg skulle gidde å prøve noe han har lagd.

 

Til slutt vil jeg si at jeg aldri vil dømme et spill ut fra utvikleren. Jeg har en gylden regel. Jeg prøver det meste før jeg gjør meg opp en mening. ;)

Og jeg vil si at for meg er Derek Smart unntaket som bekrefter regelen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...