Gå til innhold

Norton 360 versjon 2 klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg leste overskrifta så tenkte eg anti virus for Xbox 360, det hadde jo ikkje akkurat vore ei bomba :p

Men Microsoft har blitt ganske flinke med tanke på sikkerheit i det siste og eg stiller eit sterkt spørsmål om anti-virus faktisk trengs.

 

Er altfor mange personer som innbiller seg at Anti-virus stopper alt og at ein er sikker....men dei er som oftast dei pcane som er verst infisert av trojanske hestar, rootkits, spyware osv...

 

Bedrifter eller privatpersoner burde eller brukt penger og tid på å lære seg nettvett!

Lenke til kommentar

Jeg er en av "ofrene". Jeg har brukt Norton i flere år nå, og har faktisk bedre erfaringer med den enn med de jeg har brukt tidligere. (Norman med flere.) For meg var det en bevisst beslutning ut fra alternativene den gang.

 

Nå bruker jeg 360, og det skal sies at den er ressurskrevende, eller snarere føles sånn. En av årsakene er at du ikke lenger ber den gjøre ting, den gjør det automatisk i bakgrunnen, av og til når du heller ville hatt all CPU og diskytelse til andre ting. Det har også sammenheng med at den gjør flere ting enn før: For eksempel sjekker den websider etter svindel og fanteri når den laster dem, hvilket fører til at enkelte typer side laster saktere. Du kan slå av den funksjonen slik at det går fortere igjen, det er selvsagt en prioritering.

 

Finnes det andre og potensielt bedre antivirus-løsninger? Det er mulig. Men Norton har som sagt virket upåklagelig for meg, og da ser jeg ingen grunn til å eksperimentere. "If it ain't broke"...

 

Artikkelens overskrift er litt misvisende tror jeg: Versjon 1 har også mulighet for sikkerhetskopi (min har det), det nye er vel at den støtter flere lagringsenheter, slik det fremgår av artikkelen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ja, de nye Norton produktene fungerer ypperlig! De har virkelig skjerpet seg. Norton bruker ikke mer ressurser enn andre sikkerhetprogrammer, og Norton gjør det veldig godt i tester.

Lenke til kommentar

Endelig!

Da kan jeg smått og omsider krype ut av hulen hvor jeg har måtte vært helt siden de lanserte "Norton 360 (kodenavn "Genesis")". Spørs om jeg kan forsette mitt nett-liv i vanlige spor med det første dog....
Ja, for de forandrer vel kodenavnet?!



Men litt mer seriøst, de fem personene på coveret smiler ca like mye som meg, når jeg endelig har klart å fått vekk norton produkter maskiner jeg er borti.


Har de gått opp endel i pris siden sist? Jeg stemmer også HW med AV test!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

HW er amatører på sikkerhetstester. For det første så tar de ikke med noen virus eller spyware. Siste de testet antispyware så satt de ikke noe spyware på maskinen før de starter å teste, så hvem vet hvilket program som tok mest spyware? Alt de fant var informasjonkapsler (cookies), og fant vinneren ut i frra hvem som fant mest cookies. Og det er ganske så flaut å komme med en slikt test.

 

Hvis de skal gjøre en test, så får hvertfall (!) et par 100 forskjellige malware på maskinen. Ellers så er det jo bare bortkastet.

 

Dog, så kan de jo bare teste brukervennligheten og ressursbruk, men det er ikke det som er viktigst, pluss at det blir ganske uinteresant.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

New Features in Version 2.0

 

* Network Monitoring protects your home network against unauthorized access by detecting whether your connected wireless network is secure or not secure, providing you with a visual picture of your network and each device that is connected to it and let’s you view the security status of the Norton protected computers on the network.

* Backup provides for new backup destinations including HD-DVD and Blu-Ray disc and iPods, while continuing to support the widest range of mapped and networked storage drives and an included 2GB of online storage.

* Registry Cleaner helps optimize performance by removing unneeded Windows registry files to help keep your computer healthier and running more efficiently.

* Phishing Protection for Firefox.

* Diagnostic Report provides a convenient system snapshot for easier troubleshooting and problem diagnosis of any PC issue by collecting detailed system information including operating system, installed applications, startup applications, hardware configuration, and more and delivers it to you in a viewable, printable format that you can save or email to whomever you go to for help.

 

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Norton_360

Lenke til kommentar

Jeg gikk bort fra AVG for å teste ut 360 men måtte krype til korset og gå tilbake til AVG etter en periode. 360'n krevde ressurser og det gikk tregt når man skulle surfe.

 

Nå er ikke min bærbare siste skrik men jeg håpet den var blitt litt snillere siden sist jeg testet Norton. Når det gjelder sikkerheten så er den sikkert meget god, men hva er vitsen dersom jeg ikke gidder å benytte PC-en etter at den er installert :)

Lenke til kommentar

Tja, hvis HW skulle teste av/spyware anbefaler jeg som metodikk å surfe på diverse x-rated sites samt søke opp alle key generators eller exe filer som skal "garantert" få piratkopierte spill til å virke.....

Antar da at av/spyware ville fått kjørt seg....

Lenke til kommentar

To show how much we appreciate your feedback on the Norton 360 2.0 project, we are giving you a free copy of the product.

 

Denne er for 3 PC-er.

Jeg har vært betatester i flere år nå, da får jeg alle produktene jeg tester gratis.

Det er egentelig veldig lite arbeid å være betetester. Finner du en feil så er det bare å raportere den med noen screen shot. Jeg er veldig fornøyd med symantec sine produkter, når en får dem gratis så stiger gleden litt ekstra. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker norton internet security 2008 som jeg får gratis av telenor. Dette er samme som 360, men uten sikkerhetskopiering, systemfiksing og noen andre ting. Jeg er uansett veldig fornøyd da det krever mye mindre ressurser nå virker det som, og så har vi jo det helt geniale utfyllingssystemet som er nevnt i artikkelen. Hver gang jeg skal lage meg en ny konto ett sted så trenger jeg bare fylle ut et firesifret passord og så fylles alt ut automatisk. Sparer veldig mye tid på dette.

Lenke til kommentar

Norton sin suite MÅ jo bare ha blitt bedre etter all den peppern de har fått de siste årene. Jeg vil nok ikke gå over til det nå (NOD32 og SP2 sin brannmur funker her), men hadde egentlig gode erfaringer før det begynte å balle på seg da. (les norton 2003 og utover). Så håper alt går vel! De har uansett alltid gjort det bra på faktiske tester hvis man ser bort fra 'bloat' tendensene.

Lenke til kommentar

* Network Monitoring protects your home network against unauthorized access by detecting whether your connected wireless network is secure or not secure, providing you with a visual picture of your network and each device that is connected to it and let’s you view the security status of the Norton protected computers on the network.

 

- La oss håpe denne virker bedre enn den gjør på serverversjonen, der den automatisk nekter serveren å ta imot DHCP forespørsler, selv om de selv sier at den skal lage en regel som ommgår dette automatisk

 

 

* Backup provides for new backup destinations including HD-DVD and Blu-Ray disc and iPods, while continuing to support the widest range of mapped and networked storage drives and an included 2GB of online storage.

 

- Vel, jeg er ikke veldig imponert over backupløsningen(e) jeg har testet til nå fra dem, kanskje de har laget bedre til hjemmemarkedet.... ? (Dagens spørsmål, trenger man egentlig dette? Hvis du har behov og vet hvordan du tar god backup, så har man 110 andre gratis programmer som gjør jobben minst like bra)

 

 

* Registry Cleaner helps optimize performance by removing unneeded Windows registry files to help keep your computer healthier and running more efficiently.

 

- Gjør den dette "on the fly" slik at den bruker enda mer resurser? Whoopdido..!

 

 

* Phishing Protection for Firefox.

 

-Firefox gjør en utmerket oppgave selv, men dette "trenger" man helt sikert..

 

 

* Diagnostic Report provides a convenient system snapshot for easier troubleshooting and problem diagnosis of any PC issue by collecting detailed system information including operating system, installed applications, startup applications, hardware configuration, and more and delivers it to you in a viewable, printable format that you can save or email to whomever you go to for help.

 

- Denne funksjonen var nesten interesang... Men bare nesten, da de fleste som trenger slik hjelp, sjelden greier å få opp slik informasjon uten hjelp over telefon...

 

 

Nei, bruker enda NOD32, stille, plager meg ikke, finner virus, bruker lite resurser og bare virker...

Lenke til kommentar
* Backup provides for new backup destinations including HD-DVD and Blu-Ray disc and iPods, while continuing to support the widest range of mapped and networked storage drives and an included 2GB of online storage.

 

- Vel, jeg er ikke veldig imponert over backupløsningen(e) jeg har testet til nå fra dem, kanskje de har laget bedre til hjemmemarkedet.... ? (Dagens spørsmål, trenger man egentlig dette? Hvis du har behov og vet hvordan du tar god backup, så har man 110 andre gratis programmer som gjør jobben minst like bra)

Godt poeng! Og hva skjer den dagen lisensen går ut? Mister man tilgangen til online lagringsplassen på dagen, eller er den tilgjengelig en periode videre?

 

Det fins i hvertfall mange gratis online lagringsløsninger. F.eks. har Xdrive tilbudt slikt i årevis, og du har Microsoft's nye tilbud SkyDrive og diverse andre aktører.

Lenke til kommentar

Det som har irritert meg mest i det siste er at de preinstallerte versjonene av Norton på mystisk vis ikke vil avinstallere seg.. Blir nesten ferdig, men så skjer det en "feil" slik at alt blir lagt inn igjen.. Veldig "mystisk", ikke sant?

 

Bruker da det norton removal tool - verktøyet for å fjerne dette helt.. Dette mener jeg er grunn nok til å ikke ville bruke Norton. Dette har vært et problem LENGE (å fjerne det skikkelig).

 

Det ER mulig at løsningene er mindre ressurskrevende nå enn de var før (for da gjorde den PC'ene GRUSOMT trege), men jeg bruker heller løsningene til et av de mindre selskapene.

 

Når det gjelder firewall osv så bruker jeg Windows XP's innebygde.. Den fungerer veldig bra så lenge man bruker firefox/opera og VET litt om hva man bør og ikke bør gjøre når man "surfer" (med tanke på spyware osv)

 

Dette gjelder selvsagt ikke for ALLE da.. enkelte må påtvinges sikkerhet, for de vet ikke hva som er "skummelt" og hva som ikke er det..

 

Men siden Windows XP har blitt lansert så har jeg enda ikke fått noe skikkelig spyware inn på min PC (som jeg har oppdaget eller som gjør noe plagsomt i hvert fall)

 

Sorry om dette innlegget er "unødvendig", men det er i hvert fall mine tanker rundt dette..

Lenke til kommentar

Norton har alltid vært ufattelig dårlige på både installasjon og avinstallsjon :thumbdown:

 

Så selv om ressursbruken til Norton's 2007 og 2008-utgaver har gått en del ned, så er det fortsatt for mye stress å installere eller fjerne programmene. Det tar også veldig lang tid å installere f.eks. Norton 360 2.0. Du kan sikkert installere NOD32 tjue ganger på den tida du bruker på å legge inn et Norton-produkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...