Gå til innhold

Nå synker Google med Outlook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google har lansert programmet Google Calender Sync som kan brukes til å synkronisere data mellom Google Kalender og Microsoft Outlook.

Det heter da vitterlig calendar, ikke sant?

 

Programmet gjør at begge kalenderene kan bli oppdatert når du ønsker.

Og på norsk heter det kalendrene.

 

Du kan selv velge hvilke vei data blir synkronisert, og hvor ofte overføringen skjer.

Og her mangler det en n.

 

Jada, jeg er i pirkehumør.

Lenke til kommentar
Jeg trodde et øyeblikk at Google synker med Outlook, slik kapteinen går ned med det synkende skip... Men nei, verken Google eller Outlook synker slik jeg trodde...

Skjønte ikke overskriften selv. Unødvendig med en tabloidoverskrift på en sak som denne.

 

Tittelen burde vært: Nå synkroniserer Google med Outlook

+1

 

Jeg lo godt da jeg så tittelen, skjønte hva HW.no mente og leste det en gang til slik dere beskriver :D

Endret av MrBone
Lenke til kommentar

Jeg har en stund brukt SyncMyCal denne tilbyr en god del flere innstillinger og funksjonalitet enn det Google synkronisering-programmet gjør. Det fine er at man kan laste ned programmet gratis og bruke alle funksjoner unntatt automatisk synkronisering.

 

Dette programmet bruker jeg i Outlook på jobben og dette fungerer tilfredsstillende. Programmet støtter synkronisering av flere kalendere (les:Google-kontoer). Det støtter også flere Google-kalendere, under samme Google-konto, her kan man bruke kategorier i Outlook som "oversettes" til forskjellige kalendere.

 

Dette ble litt klumsete forklart, er litt tidlig for meg her.. Men prøv programmet så skjønner dere greia :thumbup:

 

@Prognatus: dette er noe for deg iom. at du skal gjøre en engangs-jobb

 

@KristofferB: dette programmet har innstillinger som gir deg mulighet til å overføre kun free/busy informasjon eller full informasjon med beskrivelse osv.

 

Edit:

Glemte å nevne at programmet integreres i Outlook som en COM-addin, altså ikke noe stand-alone program. Dette mener jeg er en fordel.

 

Og, programmet koster 125,- så det er ikke mye å snakke om hvis man vil ha litt mer funksjonalitet enn det Google tilbyr. Jeg kjøpte det via Google Checkout (Google's Paypal-lignende system).

Endret av Pedro80
Lenke til kommentar

Anbefales ikke! Ènveis-synkronisering fungerer ikke - Google Calendar blir også oppdatert, selv om det bare skal gå Google --> Outlook. Ukentlige hendelser som er fjernet i enktelte uker dukker også opp igjen i Google Calendar etter jeg begynte å bruke dette.

Anbefales altså ikke!

Lenke til kommentar
Det eg har oppdaga er at avtaler som blir lagt inn med regelmessigheit i Outlook ikkje blir overført til Google, dette gjelder for eksempel bursdagar samt møter som blir hold den siste torsdagen i kvar månad. Er det andre som har same problemet, eller er det berre eg som har gjort noko feil?

Problemet mitt over går på litt av det samme. Jeg har regelmessige møter, men jeg fjerner enkelte møter i ferier og slikt. Etter jeg installerte Google Sync så har de dukket opp igjen! Så sletter jeg, og så dukker de opp igjen, bare dobbelt, og så trippelt, ...

 

Avinstallert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Har brukt dette programmet i 8-9 mnd. og aldri hatt noe problem.

 

Jeg bruker enveis sync, altså kun fra Outlook og mot Google Calendar.

 

Synkroniserer først fra min Nokia N95 til Outlook (auto over bluetooth), deretter sørger Google's sync-program for at Google Calendar også blir automatisk oppdatert. Genialt...

 

Dette vil si at hver gang jeg er i nærheten av min egen PC, så sync'es telefonen min og Google Calendar helt automatisk. Aldri opplevd trøbbel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...