Gå til innhold

Anmeldelse av Final Fantasy II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg spilte dette til Snes. Husker jeg kom såpass langt at jeg trodde jeg var ferdig. Men så var jeg vist ikke det alikevel. Det var jo en gedigen underjordisk verden under også...

Det var ett av de bedre spillene til SNES.

 

Men begynner dere å gå tom for bilder? Bruker jo to av det samme.. Ville gjerne sett litt mer da.

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte dette til Snes.

Tror ikke du spilte det spillet på SNES. De Japanske Final Fantasy 2, 3 og 5 ble aldri gitt ut utenfor japan før Playstation utgivelsene for noen årsiden, og DS utgaven af Final Fantasy 3.

 

På grunn av dette hadd utgiveren in USA en tendens til å endre tittelen på spillet. DDet som var Final Fantasy 4 i japan ble derfor Final Fantasy 2 i USA. Samme skjedde med det japanske Final Fantasy 6 som ble det mange kjenner som det fantastiske spillet Final Fantasy 3.

 

Ikke rart mange ble forvirret når det plutselig kom Final Fantasy 7 :)

 

Men nå har Square rettet opp i alt dette. dessverre skaper det mye hodebry for folk.

 

 

 

I artikkelen på pekes det at det er vanskelig å få helse på 'casterene', noe som egentlig er sant MEN;

Vet ikke om det er blit fikset i PSP utgaven, men på PS1 og i gamle NES utgaven var det bare å denge løs på sine egne folk og helsa føk i været. Et smutthull i systemet som kan være nyttig, men blir tullette å bruke for mye.

Lenke til kommentar

Altså.. Jeg var for ung til å ha spillmaskin når SNES var inn, så min første var en N64 som 11 åring, så det var jo selfølgelig på en emulator, som alle holdt på med.

 

Og er Final Fantasy 2, Final Fantacy 4? Eller hva var det? Husker du spilte en dark fyr som ble paladin etterhvert.. Var det Japanske 4 og amerikanske 2?

I så fall har jeg spilt "feil" spill i denne sammenhengen...

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

Akkurat det der er et lite mareritt.

 

Final Fantasy II i USA (SNES) er egentlig Final Fantasy IV, og Final Fantasy III (USA) er egentlig VI. Det norske spillbladet Power Player brukte i sin tid benevnelsen IV på det som ble utgitt i hele verden som Final Fantasy VII. Lett å bli forvirret.

 

Edit: Burde selvfølgelig sett inlegget til Zulphur...

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...