Gå til innhold

Anmeldelse av Final Fantasy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der, en liten anmeldese av spillet jeg holder på med.

Det første Final Fantasy-spelet har allereie rukke å kome ut i ei rekke utgåver, blant anna til PlayStation og Game Boy Advance, og no står PSP for tur.

Hva er dette? Dette har da vært ute på PSP en laang tid, selv i lille Norge!

 

Spillet er fett nok det, men det mangler dessverre en del; som det sies i artikkelen kommer det støtt og stadig monstre, noe som forøvrig er greit, da jeg føler det er veldig final fantasy. Problemet er bare at monstrene er altfor lette. Hvorfor nivået på monstrene ikke er økt gjenstår som et spørsmål for meg. Det hadde vært smart om monsterne ble sterkere og antall random battles gikk ned.

Om du ikkje hugsar ting på linje med ein elefant, vil du raskt stå på bar bakke, der du ikkje anar kvar du skal gå. Spelet gir deg inga hjelp heller

Dette er dessverre ikke korrekt, da hu 'danse-dama' i en av de første byene forteller deg hvor du skal gå, men jeg kan forsåvidt være enig at man ikke får så mange clues hele tiden om hvor en er på vei hen. Det må også sies at storyen er litt tynn. Musikken må sies å være ok, men ikke noe spektakulert som vi er vant med fra VII - X. Den ene sangen som virkelig utmerker seg er definitivt 'prelude' som spilles hver gang spillet starter =]

 

Våpen- og defence-utstyr er altfor tynt, dette preger spillet i en negativ grad, når en da finner et våpen (i butikk altså) en er kåt på er det keine problem, da en nesten drukner i cash ;\

 

yareyare, dette ble visst en liten anmeldelse hos meg også ser det ut som. Skulle virkelig ønske dette spillet gav meg mer, men dette er tross alt det aller første FF-spellet, og jeg storkoser meg når jeg spiller det. For meg blir dette en litt ukjent nostalgi, da jeg faktisk ikke har prøvd Final Fantasy 1987 før, men når en leser items som heter potion, ether, antidote, remedy eller elixir, spells som heter fire, fira, firaga og firaja og en karakter som er kledd som et fugleskremsel (Vivi fra IX anyone??), da skjønner en virkelig at dette er Final Fantasy sin fantastiske verden :D

 

Er halveis, og spilt ~20timer så klager ikke. Når dette er gjort står Final Fantasy II for tur, så Tactics, og så endelig Crisis Core.

 

 

Karakter 6,5/10

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...