Gå til innhold

Sniktitt på Gran Turismo 5 Prologue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom det eneste som skiller meg fra å kunne kutte en sving ser ut til å være noen stakkarslige pinner med plastbånd mellom seg, så forventer jeg ikke at det er en betongvegg som møter fronten min dersom jeg kommer litt for nærme.

 

Det betyr at du er flere meter utenfor banen, lær deg å kjøre istedet for å klage på at du ikke kan jukse...

Lenke til kommentar
Dersom det eneste som skiller meg fra å kunne kutte en sving ser ut til å være noen stakkarslige pinner med plastbånd mellom seg, så forventer jeg ikke at det er en betongvegg som møter fronten min dersom jeg kommer litt for nærme.

 

Det betyr at du er flere meter utenfor banen, lær deg å kjøre istedet for å klage på at du ikke kan jukse...

 

Dette handler overhodet ikke om å jukse, men om at det er en fysak å begrense en spiller med usynlige vegger som ikke henger på greip. På banen hvor dette er aktuelt snakker vi om en serie med hårnålsvinger etter hverandre, hvor det overhodet ikke burde være problematisk å ha en del av fronten over kanten (og borti nevnte sperrebånd). Dersom man ønsker å fysisk sperre en bil fra å kjøre et sted, så spanderer man et fysisk, hardt gjerde. Ikke noe plastikkdingser som kommuniserer noe annet til deg som spiller. Det har ingenting å gjøre med om det går fortere eller saktere, men med at usynlige vegger og ting som ikke oppfører seg på samme måte som de ser ut som ødelegger for innlevelsen.

Lenke til kommentar
Dette handler overhodet ikke om å jukse, men om at det er en fysak å begrense en spiller med usynlige vegger som ikke henger på greip. På banen hvor dette er aktuelt snakker vi om en serie med hårnålsvinger etter hverandre, hvor det overhodet ikke burde være problematisk å ha en del av fronten over kanten (og borti nevnte sperrebånd). Dersom man ønsker å fysisk sperre en bil fra å kjøre et sted, så spanderer man et fysisk, hardt gjerde. Ikke noe plastikkdingser som kommuniserer noe annet til deg som spiller. Det har ingenting å gjøre med om det går fortere eller saktere, men med at usynlige vegger og ting som ikke oppfører seg på samme måte som de ser ut som ødelegger for innlevelsen.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til, men uansett bane (jeg regner med du snakker om Eiger Nordwand her), så er det alltid minst én meter til disse båndene, dermed kan du ha halve bilen utenfor banen. I GT-serien har det alltid handlet om å kjøre mest mulig riktig, å kjøre utenfor veien er ikke dét... Men, hadde de byttet til betongsperringer som ikke hadde passet inn i landskapet ville du vært fornøyd?

Endret av jaw406
Lenke til kommentar

Skaperan av GT har jo hintet til at det kommer skadesystem osv i den endelige utgaven (ikke prologen). Jeg tror de innser at det er blitt en større del av konseptet "realistisk", og at de ønsker å ta det med. Men som markedssjefen dems i USA uttalte, så vil de gjøre det riktig når de først gjør det. De er perfeksjonister, hva mer kan vi si?

 

Selv sitter jeg med GT:HD på min PS3 og spiller samme bane om og om igjen, uten å gå lei :-)

Lenke til kommentar
Dette handler overhodet ikke om å jukse, men om at det er en fysak å begrense en spiller med usynlige vegger som ikke henger på greip. På banen hvor dette er aktuelt snakker vi om en serie med hårnålsvinger etter hverandre, hvor det overhodet ikke burde være problematisk å ha en del av fronten over kanten (og borti nevnte sperrebånd). Dersom man ønsker å fysisk sperre en bil fra å kjøre et sted, så spanderer man et fysisk, hardt gjerde. Ikke noe plastikkdingser som kommuniserer noe annet til deg som spiller. Det har ingenting å gjøre med om det går fortere eller saktere, men med at usynlige vegger og ting som ikke oppfører seg på samme måte som de ser ut som ødelegger for innlevelsen.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til, men uansett bane (jeg regner med du snakker om Eiger Nordwand her), så er det alltid minst én meter til disse båndene, dermed kan du ha halve bilen utenfor banen. I GT-serien har det alltid handlet om å kjøre mest mulig riktig, å kjøre utenfor veien er ikke dét... Men, hadde de byttet til betongsperringer som ikke hadde passet inn i landskapet ville du vært fornøyd?

 

Ja, det er Eiger Norwand jeg tenker på, og ja, selvsagt er det et mål å kjøre mest mulig riktig / best mulig, men det er ingen grunn til å bruke _det_ som et argument for at ikke ting skal oppføre seg på samme måte som de ser ut. Det tar fra deg følelsen av at du faktisk "er" i den virtuelle verdenen og minner deg på at du egentlig bare sitter og putrer rundt i en racingstol på gulvet.

 

Betongsperringer passer fint inn i det landskapet dersom det er snakk om et billøp (og målet er å hindre at fronten på en bil passerer noen gresstuster..). Plassér en dekkstabel der eller noe, en lysmast.. hva som helst, bare sørg for at det er noe som faktisk oppfører seg som det ser ut.

Lenke til kommentar

 

Dette handler overhodet ikke om å jukse, men om at det er en fysak å begrense en spiller med usynlige vegger som ikke henger på greip. På banen hvor dette er aktuelt snakker vi om en serie med hårnålsvinger etter hverandre, hvor det overhodet ikke burde være problematisk å ha en del av fronten over kanten (og borti nevnte sperrebånd). Dersom man ønsker å fysisk sperre en bil fra å kjøre et sted, så spanderer man et fysisk, hardt gjerde. Ikke noe plastikkdingser som kommuniserer noe annet til deg som spiller. Det har ingenting å gjøre med om det går fortere eller saktere, men med at usynlige vegger og ting som ikke oppfører seg på samme måte som de ser ut som ødelegger for innlevelsen.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til, men uansett bane (jeg regner med du snakker om Eiger Nordwand her), så er det alltid minst én meter til disse båndene, dermed kan du ha halve bilen utenfor banen. I GT-serien har det alltid handlet om å kjøre mest mulig riktig, å kjøre utenfor veien er ikke dét... Men, hadde de byttet til betongsperringer som ikke hadde passet inn i landskapet ville du vært fornøyd?

 

Ja, det er Eiger Norwand jeg tenker på, og ja, selvsagt er det et mål å kjøre mest mulig riktig / best mulig, men det er ingen grunn til å bruke _det_ som et argument for at ikke ting skal oppføre seg på samme måte som de ser ut. Det tar fra deg følelsen av at du faktisk "er" i den virtuelle verdenen og minner deg på at du egentlig bare sitter og putrer rundt i en racingstol på gulvet.

 

Betongsperringer passer fint inn i det landskapet dersom det er snakk om et billøp (og målet er å hindre at fronten på en bil passerer noen gresstuster..). Plassér en dekkstabel der eller noe, en lysmast.. hva som helst, bare sørg for at det er noe som faktisk oppfører seg som det ser ut.

 

jeg må si meg enig i fiskfisk sine meninger her. selv om jeg forstår hva jaw406 mener, så blir det feil å lage usynlige vegger på et punkt selv om det ikke er meninga at man skal kjøre der.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

"glimrende simulering"

 

GT-serien har aldri vært - og kommer aldri til å bli, noen simulator. Glimrende grafikk og hauger av biler er fint det, men når fysikken ikke tar et vesentlig sted fremover og racing-aspektet fortsatt er ikke-eksisterende - så forsvarer nok ikke GT5 noe PS3-innkjøp nei..

 

Hvordan er AI'en? Er det fortsatt catch-up?

Lenke til kommentar
"glimrende simulering"

 

GT-serien har aldri vært - og kommer aldri til å bli, noen simulator. Glimrende grafikk og hauger av biler er fint det, men når fysikken ikke tar et vesentlig sted fremover og racing-aspektet fortsatt er ikke-eksisterende - så forsvarer nok ikke GT5 noe PS3-innkjøp nei..

 

Hvordan er AI'en? Er det fortsatt catch-up?

det har aldri vært catch-up i GT serien

Lenke til kommentar

Jeg synes det er dårlig gjort og urettferdig mot de bilsimulatorene som faktisk prøver å simulere virkelighetens kjørefysikk å kalle GT spillene realistiske.

 

Kjørefysikken i GT5 må ha en dramatisk overhaling for at spillet kan kalles en simulator. (Jada, bilene ser sinnsykt fine ut, men det er ikke utseendet som gjør at det blir en simulator)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...