Gå til innhold

Eee får større skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nye Eee-en (Eee 900) kommer ikke til vinteren, den kommer til sommeren ifølge pressemeldingen til Asus.

 

http://eeepc.asus.com/global/news03042008.htm

 

ASUS has made several innovative improvements with the next generation of the Eee PC – dubbed the Eee PC 900. These new technologies will bring about a brand new concept for Internet access with 1G of memory, larger storage of up to 12GB, and wider 8.9-inch screens. These new Eee PCs will cost 399 Euro each, and will be available in summer this year – to select countries on the first wave of launch. All of these new models will be Windows ready, and will provide users with a chance to enjoy a brand new PC experience while on the go.

 

Skal ha en UMPC til sensommeren som en reisePC, blir interessant å se hva som er tilgjengelig da.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Om det blir en lovlig pris på denne tror jeg vi kommer til å se mange slike rundtom, i alt fra skolesekker til damevesker og i bagasjen til forretningsreisende.

 

strengt tatt selger jo Eeepc som hakka møkk allerede...

 

så det er ingen grunn til å tvile på popoulariteten til 8.9" versjonen. Da den fikser to av de største problemene med 700 serien. Større skjerm, bedre oppløsning og litt større keyboard. Da 900 chassiet er litt større en 700 chassiet. Engagdet har en nice artikkel om dette.

Lenke til kommentar
Om det blir en lovlig pris på denne tror jeg vi kommer til å se mange slike rundtom, i alt fra skolesekker til damevesker og i bagasjen til forretningsreisende.

 

strengt tatt selger jo Eeepc som hakka møkk allerede...

 

For all del, men jeg tror den vil kunne appelere til enda flere nå som den har en mer brukbar skjerm. Selv om 7-tommeren for all del er brukandes, så tror jeg brukergruppen kan økes med denne oppgraderingen, da den i mine øyne går fra gadget-stediet til eget til bruk-stadiet.

Lenke til kommentar

Jeg har 7-tommeren og skjermen er klar og fin den, glimrende til film. Eneste problemet er at 800*480 blir litt lavt...bunnen på dialogbokser forsvinner ofte så 8.9" og 1024*600 høres ut som et vesentlig fremskritt. :)

 

Litt større formfaktor høres også bra ut. Nå er tastaturet *akkurat* en smule for trangt så min 'nesten-touch' teknikk blir hardt rammet. Spent på om det nye tastaturet er en forbedring.

 

 

Eneste som gjenstår da er strømforbruket. Den nåværende modellen er litt i overkant sulten, asus lovte riktignok at en ny modell skulle bruke mindre strøm men de nevner ikke noe om det nå så jeg er litt skeptisk. Hvis det også er i orden så kjøper jeg en 'asus 900' i julepresang til meg selv mens sneipen(3 år) kan få min gamle 701. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har 7-tommeren og skjermen er klar og fin den, glimrende til film. Eneste problemet er at 800*480 blir litt lavt...bunnen på dialogbokser forsvinner ofte så 8.9" og 1024*600 høres ut som et vesentlig fremskritt. :)

 

Litt større formfaktor høres også bra ut. Nå er tastaturet *akkurat* en smule for trangt så min 'nesten-touch' teknikk blir hardt rammet. Spent på om det nye tastaturet er en forbedring.

 

 

Eneste som gjenstår da er strømforbruket. Den nåværende modellen er litt i overkant sulten, asus lovte riktignok at en ny modell skulle bruke mindre strøm men de nevner ikke noe om det nå så jeg er litt skeptisk. Hvis det også er i orden så kjøper jeg en 'asus 900' i julepresang til meg selv mens sneipen(3 år) kan få min gamle 701. ;)

 

joda enig der.. men husk at 700 serien ikke kna leveres i nok enehter... så er ikke noe å si på populariteten

Lenke til kommentar

Hm, da begynner eee å bli mere aktuell. Hadde en eee tidligere, men solgte den igjen etter en uke, da oppløsningen ble for dårlig og den ble ubrukelig for meg. Gikk for en Thinkpad x41. Prisforskjellen mellom eee og en x-serie thinkpad er selvfølgelig betydelig. Men en eee med større skjerm og høyere oppløsning vil være intresant. Tipper asus vil nå en større brukergruppe en tidligere med denne nye modellen hvis prisen ikke øker så alt for mye.

 

Hadde også problemer med tastaturet da jeg har store fingre, ble for smått for meg.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg kommer til å kjøpe meg en sånn liten vidundermaskin hvis jeg får oppdrevet en med norsk tastatur(eller svelsk eller dansk). Så at de hadde en EEE700 på TeknikMagasinet i Sthlm, som de promoterte for noen kunder. - Det er en utrolig praktisk pc! Størrelsesmessig(og prismessig) er den perfekt for meg, men den har litt liten skjerm. Jeg har en Dell Latitude L400 med 12,1" skjerm som jeg bruker til skolearbeid, men de 128 MB RAM som det sitter i den er litt lite til XP+Open Office.

 

Men hvis 8,9 tommeren er så bra som den virker som, og prisen havner på rundt 3000-3500, tror jeg at jeg kjøper meg en. Den er jo rett og slett perfekt for alle som studerer!

 

Finnes den/kommer den med svensk, dansk eller norsk tastatur? Helst svensk, ettersom danskene har bytta om på Ø og Æ.

 

-Emil

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...