Gå til innhold

Programtips: Cam2pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må dere windowsfolk virkelig ha et tredjepartsprogram for å kopiere bilder fra kamera til PCen? Jeg trodde det bare var å åpne minnekortet og kopiere over bildene.

Du trenger ikke tredjepartsprogramvare under Windows, men det er en ting som fort blir krøkkete. Det er en del kameraer som ikke kommer opp som ekstern disk, slik at man må bruke drivere eller software for å kopiere over bildene. Deter jo ikke alle som har ekstern kortleser ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg noe som heter Windows Utforsker. En hendig liten applikasjon som jeg har brukt siden Windows' barndom. Med dette programmet kan man ikke bare flytte bilder over fra en disk (det være minnekort, cd, harddisk ol.) til en annen, men også alle andre mulige filtyper. Det er rett og slett fantastisk.

Så Cam2pc er litt sent ute her...

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg noe som heter Windows Utforsker. En hendig liten applikasjon som jeg har brukt siden Windows' barndom. Med dette programmet kan man ikke bare flytte bilder over fra en disk (det være minnekort, cd, harddisk ol.) til en annen, men også alle andre mulige filtyper. Det er rett og slett fantastisk.

Så Cam2pc er litt sent ute her...

Funker dog ikke til mange (noen?) Canon-kameraer...
Lenke til kommentar

har denne jeg funker som fjell

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers]

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Flytt til]

@="{C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}"

 

[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Kopier til]

@="{C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13}"

 

 

lagra det over her i notepad å kalt fila

contextmenuhandlers_flytt_til

vips så har man en god ekstra fuksjon på høyre museknapp

Lenke til kommentar
... Det er en del kameraer som ikke kommer opp som ekstern disk, slik at man må bruke drivere eller software for å kopiere over bildene. ...

Akkurat det er jo en god grunn til å holde seg langt borte fra akkurat de kameraene.

Eller kjøpe en kortleser til 99,- Eller bruke linux

 

Tom

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...