Gå til innhold

TEST: Lenovo V200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet negativt pungt som ikke er med i artikkelen, og som ikke viser seg før etter litt tid, er at plast dekselet som ligger i ekspansjons porten ikke henger fast i det heletatt. Det har derfor en tendens til å gli ut under transport og det er da uungåelig at det enten knekker eller sprekker opp toppen, nedenfor tastaturet. Min nye maskin endte derfor opp med en stygg sprekk og et hull tvers igjennom til porten etter under en måned.

I tilleg er det merker i skjermen etter tastaturet, de dukket opp etter usle 2 dagers bruk, men forløpig er de ikke synlig for meg når jeg sitter normalt forran skjermen.

 

kan derfor si at jeg anbefaler andre å finne en annen pc med bedre byggekvalitet.

Endret av ExuZ
Lenke til kommentar
Den store ankepunktet virker å være den oppgitte batterilevetiden, som bare er 1,8 timer. Grunnen til dette er at Lenovo ikke har funnet plass til noe større batteri enn et 3-cellers på 29 Wh. Eventuelle større batterier vil stikke ut av maskinen i bakkant.

huh? 29 Wh? ikke Ah ?

Lenke til kommentar

Synd med batterikapasiteten. Litt av vitsen (i mine øyne) med en liten og lett bærbar, er at man skal kunne ta den med seg på fly, tog, buss, skole etc. Da bør den ha brukbart med batteritid, siden det ikke alltid er like lett å finne strømuttak. Det blir også mer å drasse på, når man må ha med en lader også.

Lenke til kommentar
problemet er vel at batterier har en minimum størrelse vs kapasitet...

 

altså at på ett vist punkt så vil mindre størrelse gå direkte ut over maks kapasitet i batteriet.

 

Men det er mange PCer som er mye mindre som har bedre batterikapasitet. Jeg forstår at man må gjøre noe for å kutte kostnader, men akkurat det med batteritiden ødelegger for meg. Sikkert mange som ikke bryr seg om det.

Lenke til kommentar
huh? 29 Wh? ikke Ah ?

Batteriet er på 2685 mAh (2.69 Ah), som ved en nominellspenning på 10.8 V gir 29 Wh. Man bruker enheten Wh fordi at det sier noe om hvor mye energi batteriet kan lagre. Du kan jo f.eks. ha et batteri på 4Ah som bare er på 12 Wh fordi at spenningen er 3V.

Lenke til kommentar
synd det kun er thinkpadene som har "vorta"...

 

Dersom du med "vorta" mener styrepinna midt på tastaturet, så finns den i alle fall også på HP Compaq 2510p. Har den selv og det en er liten snerten sak med 12" skjerm. Har batterier på 55Wh og 88Wh, så det går hele dagen på jobb/reise uten lading.

Skulle bare ønske at jeg kunne putte inn 2GB til.

Endret av FamP
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

1. Er det i hele tatt mulig å kjøre vista ok med så dårlig grafikkort?

Vil jo ha muligheten for å surfe, ha office og mediaplayer oppe samtidig uten lagg..

 

 

Når det gjelder ekstra batteri så koster det vel 1500+ for et 6cellers i norge, noen som har noe billigere til denne maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...