Gå til innhold

780G-kort i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
på lager i norske nettbutikker

 

Hva med Hybrid Crossfire driverne til disse?

 

Såvidt jeg husker roadmap'en var det lansering på 780 brikkesettet kun i Kina/Asia regionen 23. januar, og da uten Crossfire X drivere. Disse skulle ikke oversendes til hovedkort-produsentene fra AMD/ATI før 15. februar, og deretter går det vel også litt tid før disse er klare til å ship'es ut? Har også lagt merke til at f.eks. MSI fortsatt jobber med sitt 780 kort, og enda ikke har lekket noe info.

 

Er liksom litt usikker på det som har med lanseringen å gjøre :hmm:

Lenke til kommentar

Jøss, dette skulle jo gi muligheter for dual oppsett med DVI (DVI + HDMI). Er man ikke så kresen på skjermkortet kan man jo fint klare seg med et sånt oppsett. Sparer strøm gjør en og...

 

edit: jf. bruksanvisningen kan en ikke bruke DVI-D og HDMI samtidig. Nedtur. Det betyr og at det ikke går an å få tre skjermsoppsett på integrert skjermkort enda.

Endret av nogen
Lenke til kommentar
isåfall bør det bli støtte for de kuleste skjermkorta fra ati i tilleg.

 

Brukere som vurderer de kuleste (dyreste) skjermkortene for heavy gaming, er vel neppe de samme som går for slike hovedkort m/integrert grafikk, i utgangspunktet. Tror nok mange av de som kjøper xx780/xx740 først og fremst er ute etter å bruke det i HTPC p.g.a. lav varmeutvikling og bra ytelse til å være onboard-grafikk, eller er ute etter en rimelig pc-løsning generellt. Evt. etterhvert kombinere det med et budjett/mid-range grafikkort for Hybrid Crossfire.

 

Forøvrig når det gjelder lanserings-datoer har jeg lest at MSI, Foxconn, og Abit, trolig slipper sine hovedkort i slutten av mars måned.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
isåfall bør det bli støtte for de kuleste skjermkorta fra ati i tilleg.

 

Brukere som vurderer de kuleste (dyreste) skjermkortene for heavy gaming, er vel neppe de samme som går for slike hovedkort m/integrert grafikk, i utgangspunktet. Tror nok mange av de som kjøper xx780/xx740 først og fremst er ute etter å bruke det i HTPC p.g.a. lav varmeutvikling og bra ytelse til å være onboard-grafikk, eller er ute etter en rimelig pc-løsning generellt. Evt. etterhvert kombinere det med et budjett/mid-range grafikkort for Hybrid Crossfire.

 

Forøvrig når det gjelder lanserings-datoer har jeg lest at MSI, Foxconn, og Abit, trolig slipper sine hovedkort i slutten av mars måned.

 

det er ikke pointet mitt da.. da kan det kule skjermkortet bli skrudd helt av for å spare strøm. noe som vil gjøre PC-en mer stillegående ved vanlig desktop bruk. og at det "kule" kortet tar HELT over når man skal kjøre 3d apps.

Lenke til kommentar
det er ikke pointet mitt da.. da kan det kule skjermkortet bli skrudd helt av for å spare strøm. noe som vil gjøre PC-en mer stillegående ved vanlig desktop bruk. og at det "kule" kortet tar HELT over når man skal kjøre 3d apps.

 

Det scenario tenkte jeg ikke over, du har selvsagt helt rett i den vinklingen. :yes:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et par tester/previews av chipsettet:

http://anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3258

http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/

Tom's skriver: "Overclocking The Graphics Core By 90%" så det ser mulig ut.

 

OffTopic: Er det noen som vet når 790G kommer (skal vel ha AM3 og DDR3 pluss HD3300 grafikkchip)?

Endret av brukernavnerkjipt
Lenke til kommentar
Noen som vet om 780g har bedre overklokkingsegenskaper enn 690g brikkesettet? Hae asus m2a-vm nå, basert på 690g og en amd64 le1620 45w på 2.4ghz. får ikke klokket den noe særlig da det ikke er mulighet or å låse pci eller noe, så alt blir klokket opp..

 

Slått av (disablet) Cool'n Quiet i bios?

Lenke til kommentar
Slått av (disablet) Cool'n Quiet i bios?

Ja, skrur av den når jeg klokker. Klarer såvidt 3ghz med den, har sett andre le-1620 rundt 3.8ghz.

 

Kjøper bedre cpuvifte og fler kabinettvifter, Gigabyte GA-MA78GM-S2H med 780G chipset og ny ram idag, så får en se når det kommer om jeg får klokka litt bedre med det hovedkortet :) Lest endel reviews av Gigabytekortet og det skal visst være mulighet for låst pcifrekvens på det, pluss en del andre overklokkingsvalg så håper det blir bra!

Lenke til kommentar

Interessant brikkesett, klar anbefaling for de som er ute etter budsjett eller htpc. Litt eldre spill kjører rimelig greit også, så tilbudkurva i spillsjappa er tingen. Blir litt smådårlig av å se link til THG, muilg de er stuerene nå, men det hjelper lite for meg.

 

Her er en kvalitetsreview av Techreport:

http://techreport.com/articles.x/14261/1

For oss pingviner er også denne review'en forfriskende:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...linux&num=1

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...