Gå til innhold

IE8 beta kommer i sommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

steffenz: IE7 er ganske snill og grei, den. Skjønner ikke hva du maser om.

 

Det mest omdiskuterte med IE8 er vel den nye 'version targeting'-mekanismen; nye proprietære koder som skal fortelle IEX hvilken versjon siden er laget for å fungere optimalt i. Dersom ingenting spesifiseres vil IE8 faktisk rendre siden slik IE7 ville ha gjort det.

Lenke til kommentar
Det mest omdiskuterte med IE8 er vel den nye 'version targeting'-mekanismen; nye proprietære koder som skal fortelle IEX hvilken versjon siden er laget for å fungere optimalt i.
For de som ikke har hørt om det står det en lang artikkel på A List Apart: Beyond DOCTYPE: Web Standards, Forward Compatibility, and IE8.

 

Husker jeg kjente frustrasjonen komme mens jeg leste. :ermm:

 

One Web, FFS. :mad:

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

... noe som faktisk er litt dumt. Enn om de kunne ha drept IE6 redering motoren en gang for alle? Større sikkerhetshull skal man lete lenge etter. Når de nå har begynt slik (å fortsette å subsidiere quirksmode), så vil vi nok ha dette problemet for evig og alltid.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
... noe som faktisk er litt dumt. Enn om de kunne ha drept IE6 redering motoren en gang for alle? Større sikkerhetshull skal man lete lenge etter. Når de nå har begynt slik (å fortsette å subsidiere quirksmode), så vil vi nok ha dette problemet for evig og alltid.

 

[ironi]

Bakoverkompabilitet, - er viktig, må huske på det.

[/ironi]

 

Ja, jeg er enig.

 

Men tenk alle MS baserte "webapplikasjoner"/nettsteder (særlig intranett) som da må gjøres om, (også serverside). Er mange organisasjoner som ennå ikke har flyttet til IE7 pga problemer med funksjonalitet/kompabilitet. Finnes jo risiko for at kunden velger annet verktøy til og med. Pluss at kunder blir ikke særlig glade.

Lenke til kommentar

IE8 blir en ny skuffelse. Microsoft beholder "quirk mode", slik at gammel og ustandard kode fremdeles kjører. Det betyr at mange nettsider vil fortsette å kreve Internet Explorer, fordi webmasterne ikke gidder å rette koden. Jeg regner også med at disse nettsidene vil fortsette å spre seg ved at andre kopierer koden til nye nettsteder. Da hjelper det lite at den nye rendringsmotoren klarer ACID2-testen.

 

Dessuten innfører de en ny ting: Design mode, hvor webmaster kan spesialsy nettsider (til IE8). Enda en ny "standard"? Herregud ... Microsoft lærer aldri! :wallbash:

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Er vel "Acid" den testen heter.

 

Får litt blandete "følelser" over dette. Om den støtter HTML&CSS fullt ut vil de så klart være konge for oss som driver med dette, men samtidig er IE6 ikke død, og mange vil fortsatt sitte på IE7, så det blir også en nettleser til å kode siden for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...