Gå til innhold

Foto

Sniktitt på Sacred 2: Fallen Angel


23 svar i denne tråden

#1 Agres

Agres

    Bruker

  • Medlemmer
  • 788 innlegg
  •   20. august 2002

Skrevet 2. mars 2008 - 19:21

En svært omfattende verden og mange valgmuligheter står i spissen for dette ambisiøse rollespillet.
Les mer
  • 0
:)

#2 Hr. Jenssen

Hr. Jenssen

    Bruker

  • Medlemmer
  • 15 077 innlegg
  •   16. april 2004

Skrevet 2. mars 2008 - 20:18

Hehe, grafikken har mildt sagt bedret seg siden 1'ern. Virker veldig tøft, men jeg håper ikke det lider av like mange bugs som det første spillet. Gleder meg uansett. =)
  • 0

#3 Nailer

Nailer

    Bruker

  • Medlemmer
  • 422 innlegg
  •   27. april 2007

Skrevet 2. mars 2008 - 20:40

Likte eneren kjempegodt, men gav meg da saven min ble korrupt etter å ha fått noen supervåpen fra en drage jeg drepte.

Husker meg og to kompiser spillte første delen av sacred til der du skal hente en vannflaske i ørkenen sånn 5 ganger før vi søkte på internett og fant ut at man kunne jukse seg til vannflasken hvis den ikke var der.

Buggy buggy.
  • 0

#4 Skosåle

Skosåle

    Bruker

  • Medlemmer
  • 4 610 innlegg
  •   12. november 2006

Skrevet 2. mars 2008 - 20:45

Likte sacred veldig godt! håper 2`rn blir minst like god! :D
  • 0

#5 Bozzeye

Bozzeye

    Bruker

  • Medlemmer
  • 3 988 innlegg
  •   23. mars 2007

Skrevet 2. mars 2008 - 21:29

Fikk lyst på dette etter jeg leste artikkelen. :dribble: Er Sacred (eneren) å anbefale? Vurderer å kjøpe det i mellomtiden.
  • 0

#6 Enceladus

Enceladus

    Bruker

  • Medlemmer
  • 5 689 innlegg
  •   3. september 2004

Skrevet 2. mars 2008 - 21:50

Action RPG? Betyr det at de legger liten vekt på dialog og historie da?

Jeg kan med andre ord ikke forvente noen ny Planescape Torment med det første? :hm:

Som om det noen gang vil skje! Haha!

Dette innlegget har blitt redigert av Mr. Gnom: 2. mars 2008 - 21:51

  • 0

#7 BåGan

BåGan

    Bruker

  • Medlemmer
  • 597 innlegg
  •   9. oktober 2004

Skrevet 2. mars 2008 - 22:13

Jeg vil ha mere slike RPG'er til PS3 også :( Oblivion holder ikke i 2 år!
  • 0

#8 Jakoozie

Jakoozie

    Bruker

  • Medlemmer
  • 5 891 innlegg
  •   19. oktober 2006

Skrevet 2. mars 2008 - 23:00

Action RPG? Betyr det at de legger liten vekt på dialog og historie da?

Jeg kan med andre ord ikke forvente noen ny Planescape Torment med det første? :hm:

Som om det noen gang vil skje! Haha!


Mass Effect kalles jo ofte for et action RPG. Og der mangler det ikke akkurat på dialog eller historie. Så du vet aldri.
  • 0

Objektive anmeldelser er UMULIG. En anmeldelse er en mening, og meninger er per definisjon 100% subjektive. Det eneste vi kan be om er nøytralitet, upartiskhet og ærlighet.


#9 leifeinar

leifeinar

    Bruker

  • Medlemmer
  • 9 162 innlegg
  •   16. februar 2005

Skrevet 2. mars 2008 - 23:31

Jeg vil ha mere slike RPG'er til PS3 også :( Oblivion holder ikke i 2 år!



hele playstaion greia suger skikkelig når det kommer til rollespill, satt i 5 år og venta på noe til ps2 men det kom liksom ikke noe som jeg kaller for skikkelig RPG. husker gleden da jeg leste at baldurs gate skulle komme så endte vi opp med dark alliance. at oblion er ute på ps3 er faktisk ganske unikt. eneste jeg klarer og huske før det var vel diablo, men det var vel ps1 :hmm:
  • 0

#10 vikingkylling

vikingkylling

    Bruker

  • Medlemmer
  • 12 435 innlegg
  •   4. november 2007

Skrevet 2. mars 2008 - 23:44

Jeg spilte Sacred en god del og elsket de forskjellige rasene man kunne spille med. Selv foretrakk jeg vampyr fordi det ble morsomt å måtte tenke på hvor man går om dagen og sånt. Håper vi får dette tilbake i 2'ern.

I teorien er Sacred fortsatt et bra spill, men allerede da jeg spilte det for lenge siden begynte det å bli merkbart gammelt. Jeg ville sjekket noen bilder fra det først, og kanskje en demo. Men når det er sagt er Sacred Gold ganske billig, og Gold versjonen (med ekspansjonen) fjernet de fleste feilene. Jeg opplevde i alle fall aldri noen store feil. Det eneste måtte være å traske modig inn i en hule på jakt etter noen små tullefiender og møte en drage. Det gikk heller dårlig, for å si det slik. :p

I tillegg ble jeg skuffet av Titan Quest (pga Town Portal systemet), Divine Divinity, Lionheart og Hellgate, så det er på tide vi får en verdig "oppfølger" til Diablo 2. ;)
  • 0



#11 Uncas

Uncas

    Bruker

  • Medlemmer
  • 192 innlegg
  •   26. juli 2004

Skrevet 3. mars 2008 - 15:57

Sånn bortsett fra ekstremt irriterende monster var det ikke noe bugs etter ekspansjonen :) Originale var som nevnt utrolig buggete - la oss håpe de klarer det på første forsøk denne gang.
  • 0

#12 latslask

latslask

    Bruker

  • Medlemmer
  • 224 innlegg
  •   6. november 2007

Skrevet 3. mars 2008 - 16:00

Har stor tro på sacred2, enern var gøy og det blir sikkert 2'ern også.
Håper bare at det ikke blir noe diablo kopi. Tror ikke det blir noe belastning for historien at det er et action RPG.
  • 0
latslask
"The power of accurate observation is frequently called cynicism, by those who don't posses it"
-George Bernard Shaw

#13 [^..^]Christian

[^..^]Christian

    Bruker

  • Medlemmer
  • 421 innlegg
  •   7. mai 2004

Skrevet 4. mars 2008 - 00:47

syns 1'rn var skambra,, likte den faktisk bedre enn titanquest :) ....Håper de gjør det bra med 2'rn og.
  • 0

#14 Bytex

Bytex

    Bruker

  • Medlemmer
  • 32 754 innlegg
  •   20. april 2002

Skrevet 4. mars 2008 - 00:49

Artikkelen fikk meg til å installere Sacred Gold igår kveld. Så nå spiller jeg en demonjente.
Grafikken er ganske grungy nå, men klarer helt fint å se på den. Er fortsatt vakkert og vanvittig detaljerte hus og skog og sånt.
Av og til stopper jeg bare opp og tenker "wow".
Spilte bare som vampiress sist gang, ble aldri ferdig med campaign heller tror jeg. Er flere år siden. Merkelig nok blir det drit hakkete hver gang jeg aktiverer den ene Combat abilityen min :/

Men man merker fort hvor avhengighetsskapende den formelen er som Diablo kom med. Blir liksom besatt av å utforske kartet og drepe alt som rører seg selv om man ikke trenger det.
Exportet karakteren min på lvl 6 og starta pånytt på Silver vanskelighetsgrad..da ble det endel tøffere (og flere) monstre overalt. Angrer litt på det nesten..virker som eneste som kan holde meg i live er å ha masse health potions til enhver tid. Litt teit når de koster 500-1000g pr stk. Er litt irriterende å ikke kunne gå 2 meter uten å bli overfalt av 5 små goblins, liksom. Særlig når de skalerer etter min level hele tiden.

Har ingen planer om å spille online hvertfall.

Dette innlegget har blitt redigert av Bytex: 4. mars 2008 - 01:57

  • 0
"One can't prove that God doesn't exist, but science makes God unnecessary.-Stephen Hawking

#15 stonegard

stonegard

    Bruker

  • Medlemmer
  • 14 innlegg
  •   19. september 2007

Skrevet 4. mars 2008 - 10:07

Hvordan er styringen i dette spillet? Er det camera lås? hvordan reiser man rundt? Piltastene eller musa?
  • 0

#16 vikingkylling

vikingkylling

    Bruker

  • Medlemmer
  • 12 435 innlegg
  •   4. november 2007

Skrevet 4. mars 2008 - 18:12

I Sacred 1? Kameraet er låst til fugleperspektiv som i Diablo og Titan Quest, og du styrer karakteren med å trykke den venstre museknappen der du vil gå. Mener du kan holde nede knappen for å fortsette å gå, men er lenge siden jeg spilte det.

Aner ikke hvordan det blir i Sacred 2, men jeg gleder meg til å finne det ut. ;)

Når det gjelder "enda en Diablo kopi" synes jeg det i grunnen er meningsløst å fortsatt si slikt. Selvsagt blir det mange likhetstrekk med Diablo 2, Titan Quest, Sacred 2, Divine Divinity og alle de der, men er det fordi de kopierer Diablo 1 eller fordi de har skapt sin egne sjanger? Lenge ble jo samtlige FPS spill kalt "Doom klone", men etterhvert gikk det heldigvis over til å bli kalt førstepersons skytespill. ;)

Og hva har egentlig sjanger å gjøre med historie? En bra historie er en bra historie om vi spiller et rollespill eller et bilspill. Selv synes jeg deg viktigste er hvordan man forteller historien, ikke selve historien i seg selv. Historien i Sacred 2 vil nok på mange måter kunne regnes som en klisjé, men er det nødvendigvis en dårlig ting om den er bra fortalt?
  • 0



#17 Bytex

Bytex

    Bruker

  • Medlemmer
  • 32 754 innlegg
  •   20. april 2002

Skrevet 5. mars 2008 - 18:08

Det gjør ingenting for meg om det er "enda en diablo-kopi". Så lenge det er gjort BRA. For jeg elsket Diablo1 og 2.
  • 0
"One can't prove that God doesn't exist, but science makes God unnecessary.-Stephen Hawking

#18 Coreus

Coreus

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 709 innlegg
  •   2. desember 2003

Skrevet 6. mars 2008 - 22:09

Jeg vil ha Baldur's Gate 3 og dette *no*!
  • 0
The DOS Spirit - Norges nettsted for omtaler av gamle DOS-spill.

http://i.imgur.com/IuVK1eb.jpg
- See you, Space cowboy.

#19 Tiltman

Tiltman

    Bruker

  • Medlemmer
  • 9 391 innlegg
  •   26. januar 2004

Skrevet 6. mars 2008 - 22:25

Høres jo spennende ut, ser frem til omtaler og mer håndgipelig stoff når det kommer.
  • 0
So many mouths to feed on the farm, Sonny was the second to the last one born.
His mamma ran away and his daddy beat him bad, and he grew up wild- good love he never had.

#20 Bytex

Bytex

    Bruker

  • Medlemmer
  • 32 754 innlegg
  •   20. april 2002

Skrevet 7. mars 2008 - 01:37

I slike "slakte 23849320398423904 monstre"-spill foretrekker jeg låst ovenfra-perspektiv. Gidder ikke å slåss med kamera i tillegg, drive og snu kamera rundt for å få riktig vinkel osv.

Også blir gjerne grafikken sinnssykt mere detaljert når det ikke er 3D, for da er det mennesker som har håndtegnet alt istedet for 3d-program som har rendret alt.

Dette innlegget har blitt redigert av Bytex: 7. mars 2008 - 01:38

  • 0
"One can't prove that God doesn't exist, but science makes God unnecessary.-Stephen Hawking


0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere