Gå til innhold

Her er aluminiums-mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er virkelig aluminiumsprisene så høye for tiden?

Den ligger på ca 3100 US$/tonn = ~16120 kr/tonn.

 

Denne mobilen veier 177 gram

177 gram aluminium koster ca 16120*0,000177 = 2 kroner og 85 øre. Men så består jo ikke mobilen av bare ubehandlet råaluminium.

 

Knappene så jo helt forjævlige ut!

Jeg skulle til å kommentere det samme. De ser over hodet ikke behagelige ut. I likhet med denne.

 

Noen insisterte hardt på at jeg ikke kunne forhåndsdømme knappene ut i fra bildene men jeg gir disse to telefonene svært dårlige odds for å kunne overbevise meg om ergonomien. Vi får se når, ehhm om, jeg kan gå over fra fårhåndsdømming til dømming.

Lenke til kommentar
Er virkelig aluminiumsprisene så høye for tiden?

Den ligger på ca 3100 US$/tonn = ~16120 kr/tonn.

 

Denne mobilen veier 177 gram

177 gram aluminium koster ca 16120*0,000177 = 2 kroner og 85 øre. Men så består jo ikke mobilen av bare ubehandlet råaluminium.

 

 

Neida, jeg forstår jo at man betaler for designjobben med mer.

 

Ethvert produkt i såpass begrenset volum vil selvfølgelig bli dyrere enn noe som blir masseprodusert.

Lenke til kommentar

Jeg må bare beundre de som lager denne telefonen. Hvorfor selge produkter til fattige folk som leser en drøss med reviews før de kjøper noe, når du i stedet kan selge dritt til rike folk som kaster penger rundt seg?

 

Edit: Det at lager den kun i 1200 eksemplarer betyr sikkert at de har gjort en markedsundersøkelse. Det finns akkurat 1200 rike idioter som trenger ny telefon.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Huff, Mobiado har tapt seg noe utrolig.

 

Likte veldig godt deres mobil i tre for noen år siden.

index_EM.jpg

 

Etter dette har de bare lansert ufyselige produkter, med gammeldags teknologi og dårlig design.

 

Ser ut til at de fortsatt bruker Nokia 6233 som mal. Hva med en ny mobil i tre basert på 6500 Classic? Det kunne jo vært noe..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...