Gå til innhold

Microsoft får ny gigantbot


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis det var ditt firma? ville du gitt fra deg levebrødet og tegningene til ditt design og koder?

 

Ikke så mange som er villig til og gi fra seg noe som er vært milliarder av kroner og hjelpe til at andre tjener penger på ditt arbeid.

 

Du ser ikke at lamborghini gir fra seg tegningene på sine biler til Ferari og omvendt.

 

Det er jo som og gi penger til konkurentene syns nå jeg.

Lenke til kommentar

hummm....eneste nettleser-alternativ?? folk må da kunne greie å installere andre alternativ sjøl...er jo snodig om microsoft skal begynne å selge produkter for andre...

 

selv om jeg har lite sansen for monopol så syns jeg det virker som at eu driver mer å mer med en heksejakt etter microsoft mens bedrifter som apple kan komme med de merkeligste regler og restriksjoner til sine brukere...men så lenge de ikke har monopol er det liksom greit

Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at det er så og si umulig og fjerne iE fra windows, dette gjør at du er tvunget til og ha dette, og ikke andre alternativer, som du også kan bruke. Men må si meg enig med Terje22 i sitt innlegg, at jeg forstår at microsoft legger med denne nettleseren, og ikke andre for og ungå og forvirre brukerene..

 

Dem trenger vel heller ikke gi ut så mye av kildekoden, men heller standare for hvordan ting er bygd opp, slik at andre kan skrive kode opp mot dette..

Lenke til kommentar

Analogien din blir feil donnieakalefty. Det er heller ingen bilprodusenter som har tilnærmet monopol på et marked med denne verdien.

Det er ikke snakk om at Microsoft skal gi ut kilden på operativsystemet sitt. Det er snakk om de må gjøre det enklere for andre produsenter å lage tredjepartsprogramvare. Ved feks at man benytter seg av åpne dokumentformat istedet for propritære og følger nåværende industristandarder istedet for å skape nye paralelle "standarder".

Lenke til kommentar

Hmm.. Det finnes da fortsatt andre valg enn Windows? Er det dems skyld at andre produsenter lager programvare som "kun fungerer" i Windows? De som er imot at MS legger med IE o.l., spessielt EU får heller velge noe anna da, finnes da værre ting her i verden.

 

Greit nok, MS har en hvis makt innen IT, men det er jo vi forbrukere som velger det. Ubuntu er et bra nok OS for de fleste, så kan vi bare glemme at MS er der.

 

Det at IE er med i Windows syns jeg ikke er så rart, kan jo fortsatt bare legge inn f.eks Firefox og bruke den istede om man syns det er bedre. Hvordan skal man egentlig kunne legge inn FF uten IE istarten?! Få det tilsendt ifra FF på cd?!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Analogien din blir feil donnieakalefty. Det er heller ingen bilprodusenter som har tilnærmet monopol på et marked med denne verdien.
Samt at Microsoft lager plattformer, ikke biler :).

 

Folk har jo klart og skrive programmer til windows hele tiden:) skjønner at de burde kjøre en felles standard det ville jo vært best:)

Men og fjerne ting fra noe de har laget blir for dumt, du kan jo bare slette det om du ikke ønsker det:) eller skjule mappen.

 

Tror min IKT lærer på rud sa: Det fins ingen annen ekte nettleser enn internet Explorer alt blir skrevet for den og alle må følge den. Han mente vel de store firmaene da ikke vet jeg.

 

 

Analogien din blir feil donnieakalefty. Det er heller ingen bilprodusenter som har tilnærmet monopol på et marked med denne verdien.
Samt at Microsoft lager plattformer, ikke biler :).

 

Folk har jo klart og skrive programmer til windows hele tiden:) skjønner at de burde kjøre en felles standard det ville jo vært best:)

Men og fjerne ting fra noe de har laget blir for dumt, du kan jo bare slette det om du ikke ønsker det:) eller skjule mappen.

 

Tror min IKT lærer på rud sa: Det fins ingen annen ekte nettleser enn internet Explorer alt blir skrevet for den og alle må følge den. Han mente vel de store firmaene da ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på å "integrere", og "legge ved".

IE er integrert i Windows, det er ikke mulig å fjerne det på noen forbrukervennlig måte. I tillegg tvinger også en del MS programmer folk til IE. Et klassisk eksempel er når du trykker på innboksen din i MSN messenger.

IE er ikke bare integrert i operativsystemet, men også i mange andre MS applikasjoner. Selv om du innstalerer en annen nettleser, så brukes IE feks i Office og Windows Media Player. Det er vel også slik at MS sin oppdateringsside også kun fungerer med IE.

 

Forøvrig klarer andre operativsystemer fint å innstalere ny programvare uten nettleser. :)

 

 

EDIT:

"It is unclear what it means to "remove IE" because such a removal depends on being able to determine which files or functions on an installed Windows system are part of IE — that is, to draw a line between IE and the rest of Windows. Microsoft has held that this is not meaningful; that in Windows 98 and newer versions, "Internet Explorer" is not a separate piece of software but simply a brand name for the Web-browsing and HTML-displaying capacities of the Windows operating system. In this view, the result of removing IE is simply a damaged Windows system; to have a working system without IE one must replace Windows entirely."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Removal_of_Internet_Explorer

 

Det er dette som er problematikken. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...