Gå til innhold

Kulturo: Musikkjournalist i magen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forte seg å putte denne i mine innlegg.

 

Det her er sprøtt! Jeg har drevet med musikk siden "jeg ble født", og har en meget bred og variert musikksmak.

Til våren må jeg velge et studie, og i forbindelse med dette kom jeg på at; kanskje jeg skulle blitt musikkjournalist?

Problemet her er bare at det ikke er en spesiell linje eller skole du kan gå for å utdanne deg til musikkjountalist.

Men hadde jeg kunnet fått sjansen gjennom Kulturo.no hadde jeg kanskje fått en finger inn i gamet...

 

Ønsk meg lykke til! ;)

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar
Forte seg å putte denne i mine innlegg.

 

Det her er sprøtt! Jeg har drevet med musikk siden "jeg ble født", og har en meget bred og variert musikksmak.

Til våren må jeg velge et studie, og i forbindelse med dette kom jeg på at; kanskje jeg skulle blitt musikkjournalist?

Problemet her er bare at det ikke er en spesiell linje eller skole du kan gå for å utdanne deg til musikkjountalist.

Men hadde jeg kunnet fått sjansen gjennom Kulturo.no hadde jeg kanskje fått en finger inn i gamet...

 

Ønsk meg lykke til! ;)

 

Lykke til! Og send en mail til oss:) Selv var jeg litt i samme situasjon, og har studert journalistikk. Det funka greit det:) Og tenker du på videregående, vil jeg anbefale deg å ta almenn...

Lenke til kommentar
Er det snakk om aldersgrense her på 18 her? Lurer på om jeg skal søke, men en aldersgrense kan stoppe meg. :)

 

I utgangspunktet vil vi helst ha folk over 18, men grensen er ikke absolutt.. Er du flink til å skrive og sånt, kan vi tillate folk under 18 også...

 

Og Poor Leno: Journalistikk kan absolutt anbefales, selv om det kan være litt tricky å komme inn på. Men det er veldig kjekt å jobbe som journalist, du har mulighet til å tjene relativt bra, du har mulighet for å være din egen sjef (som frilanser, f.eks.), og det er et spennende fagfelt. I tillegg får du jobbe med nye ting hver eneste dag, om du vil, og det er jo veldig spennende...

Lenke til kommentar

Og for dere som leser denne tråden som fortsatt lurer på hvilken linje dere skal velge på vgs: Selv har gått medier og kommunikasjon før journalisthøgskolen, og kan bare anbefale det på det varmeste. Ved siden av at det gir en unik mulighet til å kjenne programvare og knytte kontakter før det virkelig braker løs på høgskolen, så blir det ikke fullt så skummelt å studere når en del av grunnpensumet sitter fra før.

Lenke til kommentar
Og for dere som leser denne tråden som fortsatt lurer på hvilken linje dere skal velge på vgs: Selv har gått medier og kommunikasjon før journalisthøgskolen, og kan bare anbefale det på det varmeste. Ved siden av at det gir en unik mulighet til å kjenne programvare og knytte kontakter før det virkelig braker løs på høgskolen, så blir det ikke fullt så skummelt å studere når en del av grunnpensumet sitter fra før.

 

Men det betyr vel også at du må lære ting to ganger? For alt man har på medielinja kommer igjen på journalistikken? eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Jeg har bare igjen noen måneder av medier på vgs, og alt vi har vært innom har vært temmelig basic. Man får innblikk i hvordan det er å jobbe med de forskjellige mediene, ikke mye mer enn det. Langt ifra hva man vil gå igjennom på høgskolen kan jeg tenke meg (selv om man selvsagt starter på det grunnleggende der også).

Endret av athorb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...