Gå til innhold

EA vil kjøpe Take-Two


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om noen år står vi sikkert tilbake med 4 gigantselskaper (EA, Nintendo, Sony og MS?), akkurat som platebransjen...

 

Med oppkjøp av Take Two får de også kontroll på 2K Sports, folka bak bl.a. Top Spin 3, NBA 2K-serien, MLB 2K-serien, Amped 3 etc. Med andre ord deres største konkurrent når det gjelder sport...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hva er det EA egentlig holder på med? Prøver å overbevise Take-Two om at de har dårlig økonomi? Det er bare helt latterlig. Tror Take-Two vet selv om økonomien er dårlig eller ikke. Også er det direkte frekt av EA å gå til aksjonærene som sannsynligvis kommer til å selge på grunn av mer profitt....

Lenke til kommentar

Go Strauss Zelnick!

Glad for at ikke alle kowtow'er for EA.

Man har jo sett at i vaken etter EA ligger det en sti av død kreativitet..

Et selskap som TakeTwo, med Rockstar under beltet er i bransjens tet når

det kommer til oppfinnsom underholdning. Så hold stand!

EA hadde bøyd av for Jack Thompson tvert ;)

Gruer meg litt til å se forflatningen av Bioware..

Lenke til kommentar
Er dette en trussel fra EA? hvis Take-Two ikke takker ja, skal de tvinges til salg? Kan tolkes slik hvertfall

Det heter "hostile takeover" hvis man kjøper et selskap som ikke er "til salgs" (oppkjøp akseptert av styret), og "friendly takeover" i det omvendte tilfellet. Det er nok det EA håper på, at styret i T2 aksepterer budet. Det er nemlig forståelig nok mer praktisk å ta over et selskap som vil bli tatt over.

 

Alt EA tar i blir til dritt!

Det var kanskje noe man kunne si før, men per i dag er EA et bra selskap med mange kanontitler i skapet, f.eks. Burnout, Crysis og Skate, de to sistnevnte var i hvert fall blant mine topp fem i fjor, og Skate er sågar utviklet av EA Black Box, et u-oppkjøpt studio. Nei, jeg tror EA tildels har funnet linja de skal ligge på når det gjelder å blande seg inn i utviklingen til sine nye studioer, så det er ikke det som er problemet.

 

Det skumle her er at de fort kan bli for store, noe som kan gi mange uheldige følger, blant annet at alt de utgir sløves ned av markedshensyn. Det kan skje uten noen uttalt påvirkning fra toppsjefene, for når folk skjønner at de er en del av et gigantkonsern og har sjansen til å gjøre gode penger, gjør det ofte sitt med arbeidsfokuset.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg håper dette aldri vil finne sted! Har hatet EA i lang tid nå, og er enig i at alt de tar i blir dårlig. Skeptisk til Red Alert 3 også, nå. Uten westwood blir det ikke helt det samme.

 

Selv om EA har klart å hoste opp litt av hvert som er greit nok, vil jeg påpeke at de siste oppkjøpte spillene mine gjennom EA har vært forferdelige på support og brukervennlighet. Her må man BETALE for å kunne laste ned Crysis fra siden deres i over seks måneder, når man allerede har BETALT 450,- for spillet i seg selv.

 

Crysis er og blir mitt siste EA kjøp. (Så lenge ikke det er de som ender opp med GTA4 >_<)

 

Jeg ser for meg GTA4 som et plutselig mye sensurert spill. "Hvor ble det av motorsagene?"

- "EA..."

 

For så vidt vil verden stå til i morgen så lenge de ikke får kloen i Blizzard. Den dagen det skjer blir en meget, meget trist dag.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...